Lähteekö kaupan kevytvärit oikeasti hiuksista koskaan pois?
En yleensä värjää hiuksia, mutta viime syksynä päädyin laittamaan hiuksiin kevytvärin. Väri oli hyvin samanlainen oman sävyni kanssa. Minulla on tummat hiukset, jotka olivat vaalentuneet auringossa maantien värisiksi, joten päätin laittaa kevytvärin. Mielestäni minulla on edelleen väri latvoissa, mutta toisaalta vaikea arvioda, koska väri on tosiaan lähellä omaani. Voiko olla, että kevytväri on melkein vuoden päästä vielä hiuksissa? Pitäisi kestää muka vain 20 pesua....
Kommentit (13)
Oman kokemukseni mukaan kevytväri tarttuu hiuksiin ihan yhtä lujasti ja joskus vielä lujemminkin kuin kestoväri.
Minum mielestäni lähtee liiam nopeasti pois. Tosin käytän räväköitä värejä - nyt pinkki.
Värjään maantien väristä tukkaani vaalean punaruskeaksi Lorealin casting cream glossilla, ihan kestovärinä toimii.
Miksiköhän mainostetaan kevytvärinä, jos kuitenkin pysyy ihan samalla tavalla kuin kestoväri? Onko myös yhtä kuluttava kuin kestoväri?
Vierailija kirjoitti:
Minum mielestäni lähtee liiam nopeasti pois. Tosin käytän räväköitä värejä - nyt pinkki.
"Räväköitä värejä" joo, käytä vaan, jos haluat näyttää halvalta ja kaupalliselta. Ja tiedän, ettei mun tarvi susta tykätä tai sun välittää mun mielipiteistäni, mutta vinkkinä, etten ymmärtääkseni ole ainoa, joka noin ajattelee, mutta kukin taaplaa tyylillään.
Minä joskus nuorena innostuin värjäämään mustaksi eikä se ainakaan lähtenyt muulla kuin leikkaamalla.
Kampaja laittoi kevyt värin.Seuravana päivänä menin uimahalliin.Kun tarpeeksi kauan uin ja sukelsin oli noloa: Väri alkoi valua märistä hiuksista pois naamallekin.Eka ja vika kerta kun otin kevyt värjäyksen .
Värjäsin punaiseksi kevytvärillä kun halusin kokeilla vaan, ja väriä oli vielä jäljellä latvoissa monta vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kampaja laittoi kevyt värin.Seuravana päivänä menin uimahalliin.Kun tarpeeksi kauan uin ja sukelsin oli noloa: Väri alkoi valua märistä hiuksista pois naamallekin.Eka ja vika kerta kun otin kevyt värjäyksen .
Todella monet värit valuu hieman ensimmäisinä päivinä. Siis ihan kestoväritkin, ettei johdu tosiaan siitä.
Varsinkin tummat ja punaiset värit valuu ekoina kertoina, kun kastelee.
Vierailija kirjoitti:
Minä joskus nuorena innostuin värjäämään mustaksi eikä se ainakaan lähtenyt muulla kuin leikkaamalla.
Mulla taas on ruskeat hiukset ja värjäsin kanssa mustalla kevytvärillä välillä. Se haalistui takaisin ruskeaksi aina muutamassa kuukaudessa. Varmaan väri itsessään ei lähtenyt, ainoastaan haalistui, muttei se mustaksi jäänyt.
No.......pysyvyydestä en tiedä, mutta minulla oli kyllä nyt viime viikolla huono kokemus. En ole vuosiin värjännyt hiuksia ja päädyin kokeilemaan casting cream -kevytväriä. Värin piti olla kastajanruskea ja minulla on itsellä värjäämättömät vaaleanruskeat hiukset. Väristä tuli pikimusta. Siis täysin kiiltävän musta. Sen lisäksi hiukset olivat värjäyksen jälkeen kummallisen kovat ja takkuuntuvat, kun minulla on värjäys ennen tehnyt hiukset sileiksi ja pehmeiksi.
Tarkoittaisikohan 20 pesua, että väri pysyy kirkkaana siihen asti? Sen jälkeen alkaa haalistumaan.