Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitteko tästä? Asiaa appiukon joulukortista=)

Vierailija
21.12.2010 |

Leikitään että mieheni nimi on Mikko Mattinen ja minun Niina Nieminen. Mieheni isä oli lähettänyt joulukortin, jossa luki Mikko Mattinen ja sen alla, selvästi myöhemmin lisättynä, pienellä (+Niina).

Tuli vähän mieleen, että hän halusi lähettää joulukortin vain pojalleen ja huomasi vasta myöhemmin, että voisi varmaan minunkin nimeni siihen laittaa. Olen varmaan pikkumainen mutta tuo tuntui minusta kyllä vähän ikävältä.

Taustasta sen verran, että mieheni isä ei mielestäni kunnioita minun asemaa mieheni elämässä, puhuu että asiat hoidetaan perhepiirissä jne, ja jättää minut aina huomioimatta.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei yleensä kovin pieni ja siro käsiala ole, jos ei vain mahtunut paremmin?

Vierailija
2/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on ollut tapana, että muut on vähän pienemmällä siinä sivussa, koska niitä ei ole tarkoitettu "postin luettavaksi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistin vasta lopuksi, että onhan sillä nyt se mieskin siinä ja lisäsin pienellä että + Timo.

Meille tulee jatkuvasti kortteja vain miehen nimellä, vaikka kaikki tietävät, että myös minä olen olemassa. Jos loukkaantuisin tuollaisesta, saisin olla vihainen lopun ikäni.

Olet pikkumainen ja kakaramainen ja kaikesta päätellen erittäin epävarma itsestäsi. Miehesi ansaitsee naisen, joka on enemmän.

Vierailija
4/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran appiukko muutenkin vähättelee sinua.

Nouse tuollaisen yläpuolelle :)

Vierailija
5/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuosta näkee vaan selkeästi että hän ei koe, että minä olen hänen poikansa tärkein ihminen, vaan joku random-eukko, joka pitää muistaa jos muistaa. Miksei voinut kirjoittaa että Mikko ja Niina tai Mikko Mattinen ja Niina Nieminen? Ja ennen kaikkea: MIKSI minun nimeni piti laittaa SULKUIHIN?

ap

Vierailija
6/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis naimisissa? Varsinkin jos olette, niin kuulostaa ikävältä käytökseltä - varsinkin kun kerroit taustasta.

Tuon ymmärtäisi ehkä paremmin jos vasta seurustelisitte ja paikkasi perhepiirissä olisi vielä hieman epävarma.

Miehesi voisi nyt ottaa isäänsä yhteyttä ja hieman ojentaa häntä käytöstavoista, että ei enää tällaista.

Vierailija
7/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne appiukot muistaa miniää vasta sitten, kun jo on lapsia.

Ja jos ette ole naimisissa niin miehen isän mielestä et ole perhettä. Ei meilläkään tyttö- tai poikaystävät tai kämppukset kuulu perheeseen.

Vierailija
8/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai minun nimi + mies. Samoin miehen suvusta. En jaksa tuollaisesta loukkaantua :D

Vierailija
9/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistin vasta lopuksi, että onhan sillä nyt se mieskin siinä ja lisäsin pienellä että + Timo.

Meille tulee jatkuvasti kortteja vain miehen nimellä, vaikka kaikki tietävät, että myös minä olen olemassa. Jos loukkaantuisin tuollaisesta, saisin olla vihainen lopun ikäni.

Olet pikkumainen ja kakaramainen ja kaikesta päätellen erittäin epävarma itsestäsi. Miehesi ansaitsee naisen, joka on enemmän.

Onko sinun appivanhempasi unohtaneet olemassa olosi tai vähätelleet sitä?

Vierailija
10/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin niille samalla lailla joulukortin.

Anopin nimellä. Maija Meikäläinen ja sen alle suluissa vaan appiukon nimi (+ Matti).

Vielä parempi, jos niillä olisi vaikka urospuolinen koira tai kissa. Niin sitten voisi jättää ton appiukon nimenkin pois ja laittaa sulkuihin, +pojat :)

Vierailija
11/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne appiukot muistaa miniää vasta sitten, kun jo on lapsia.

Ja jos ette ole naimisissa niin miehen isän mielestä et ole perhettä. Ei meilläkään tyttö- tai poikaystävät tai kämppukset kuulu perheeseen.

Tosin mielestäni avopuolisokin on perheenjäsen, mutta tästä ei nyt ole kyse. Ymmärrän jos appi on vähän vanhanaikainen. Ja edelleen, ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku sukulainen joka ei vaikka ole koskaan tavannut minua.

ap

Vierailija
12/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa aina miehen nimellä :) Lopussa lukee perh.

Ei minun nimeäni siinä ole :) Ei edes suluissa :D

Ja silloinkin oli noin kun ei oltu edes naimisissa.

Samoin tekee minun sukuni, minun nimi ensin sitten lopussa lukee vain perh. Ei mieheni nimeä.

Ootko varma että tahallaan missaa sinut?

Vierailija
13/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä olisi kiva jos laitettaisi sukunimet esim. Mikkonen ja Nieminen..

Anoppimme oli laittanut meille miehen etu ja sukunimen ja loppuun pienellä + muu perhe :D

Vierailija
14/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistin vasta lopuksi, että onhan sillä nyt se mieskin siinä ja lisäsin pienellä että + Timo. Meille tulee jatkuvasti kortteja vain miehen nimellä, vaikka kaikki tietävät, että myös minä olen olemassa. Jos loukkaantuisin tuollaisesta, saisin olla vihainen lopun ikäni. Olet pikkumainen ja kakaramainen ja kaikesta päätellen erittäin epävarma itsestäsi. Miehesi ansaitsee naisen, joka on enemmän.

eli ei ole tarvinnut koskaan kärsiä unohtamisesta tai vähättelystä, mutta minulla onkin terve itsetunto enkä ymmärtäisi loukkaantua noin pienistä kuin ap. Itse jos kerjää verta nenästään, niin yleensä sitä myös saa.

Vierailija
15/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin niille samalla lailla joulukortin.

Anopin nimellä. Maija Meikäläinen ja sen alle suluissa vaan appiukon nimi (+ Matti).

Vielä parempi, jos niillä olisi vaikka urospuolinen koira tai kissa. Niin sitten voisi jättää ton appiukon nimenkin pois ja laittaa sulkuihin, +pojat :)

Olisi kyllä aika hauska idis, mutta appiukko on sinkku. Muuten voisin noin tehdäkin:D

ap

Vierailija
16/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä olisi kiva jos laitettaisi sukunimet esim. Mikkonen ja Nieminen.. Anoppimme oli laittanut meille miehen etu ja sukunimen ja loppuun pienellä + muu perhe :D

Mitä vikaa tuossa systeemissä on? Meillä mies ja lapset kuuluvat perheeseeni.

Vierailija
17/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistin vasta lopuksi, että onhan sillä nyt se mieskin siinä ja lisäsin pienellä että + Timo. Meille tulee jatkuvasti kortteja vain miehen nimellä, vaikka kaikki tietävät, että myös minä olen olemassa. Jos loukkaantuisin tuollaisesta, saisin olla vihainen lopun ikäni. Olet pikkumainen ja kakaramainen ja kaikesta päätellen erittäin epävarma itsestäsi. Miehesi ansaitsee naisen, joka on enemmän.

eli ei ole tarvinnut koskaan kärsiä unohtamisesta tai vähättelystä, mutta minulla onkin terve itsetunto enkä ymmärtäisi loukkaantua noin pienistä kuin ap. Itse jos kerjää verta nenästään, niin yleensä sitä myös saa.

En ole kaivanut verta nenästäni, vaan ollut kohtelias ja huomaavainen. Laitan joka ikinen joulu appiukolle ja muulle perheelle joululahjat, synttärikortit jne. Itse en ole koskaan saanut mitään.

ja siis tuo minun vähätteleminen tulee esille muutenkin, miehenikin sen on huomannut, eli en ole mikään aivoton paranoidi, joka kuvittelee kaiken=) Sinänsä en ole yllättynyt mutta olisin olettanut, että edes joulukorttiin appiukko osaa nimeni kirjoittaa...

ap

Vierailija
18/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä olisi kiva jos laitettaisi sukunimet esim. Mikkonen ja Nieminen.. Anoppimme oli laittanut meille miehen etu ja sukunimen ja loppuun pienellä + muu perhe :D

Vierailija
19/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita sitten muuta perhettä sulkuihin?

Vierailija
20/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa tuossa systeemissä on? Meillä mies ja lapset kuuluvat perheeseeni.[/

Meille on kyllä aina lapsuuten kotiini tulleet kortit molempien vanhempieni nimellä, luulin että kuuluu peruskohteliaisuuksiin huomioida pariskunnat...

ap