Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitteko tästä? Asiaa appiukon joulukortista=)

Vierailija
21.12.2010 |

Leikitään että mieheni nimi on Mikko Mattinen ja minun Niina Nieminen. Mieheni isä oli lähettänyt joulukortin, jossa luki Mikko Mattinen ja sen alla, selvästi myöhemmin lisättynä, pienellä (+Niina).

Tuli vähän mieleen, että hän halusi lähettää joulukortin vain pojalleen ja huomasi vasta myöhemmin, että voisi varmaan minunkin nimeni siihen laittaa. Olen varmaan pikkumainen mutta tuo tuntui minusta kyllä vähän ikävältä.

Taustasta sen verran, että mieheni isä ei mielestäni kunnioita minun asemaa mieheni elämässä, puhuu että asiat hoidetaan perhepiirissä jne, ja jättää minut aina huomioimatta.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tädilleni kortin nimellä "Maija Meikäläinen perheineen", kun en muistanut tädin avomiehen sukunimeä enkä oikeaa etunimeä, kun kutsumanimi on tyyliä Make, josta ei tiedä onko Marko vai Markku vai jotain muuta. Kivoja ihmisiä, ei ole tarkoitus loukata...

heiltä tulee joulukortti, jossa on koirienkin nimet ;)

Toisesta tädistäni en tiedä, käyttääkö vieläkin entisen aviomiehensä nimeä...

Ja sit vielä nää uusioperheiden nimet, joissa on kolme sukunimeä, joista yksi rouvan kaksiosainen (ex-avioliiton) sukunimi :D

Vierailija
62/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että loukkaantuisin, ei seuraisi itselleni mitään positiivista. Vain mielipahaa ja hukkaanheitettyjä hetkiä jotka olisi voinut käyttää iloitsemalla.

Jos appiukkosi ei "laske" sinua perheeseen, niin sinunhan pitäisi olla iloinen siitä että nimesi on edes mainittu joulukortissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeita ongelmia. Ihan oikeasti.

Olet aika naurettava.

Vierailija
64/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme kortin appiukolta ja uudelta puolisoltaan. Olemme olleet yhdessä 16v joista 10v naimisissa. Kortti oli osoitettu "pekka, lapset ja vaimo" Nauratti, ja naurettiin yhdessä :) Sun appiukko sentään muistaa sun nimen!

Vierailija
65/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa korttiin pienellä + niina, etteivät sekoile postissa. Kaiksesta sinäkinitseesi otat :(

Vierailija
66/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit todeta asiasta miehellesi, muttei kannata ainakaan näkyvästi ruveta meteliä nostamaan, siis jos appiukko nimenomaan tahtoo sinua loukata ja syrjiä. Kun nouset sen yläpuolell, eli et huomioi käytöstä lainkaan, vaan olet iloinen, hyväntuulinen ja huomaavainen, ainoa ketä harmittaa, onkin appiukkosi.

Meillä miehen mummo on vähän samansuuntainen. Hän ei jostain syystä ole ikinä hyväksynyt minua sukuun, eikä suostu kortteihin yms. kirjoittamaan minun nimeäni ollenkaan, ei edes tyyliin mieheni nimi + perhe/perheineen. Joku jumalan joulu postiluukusta tipahtaa omat kortit lapsillemme, ja sitten kortti, jossa saajana lukee mieheni, ja minut on tähän lisätty merkinnällä " + kaveri". Tällä tittelillä hän myös puhuu minusta, vaikka olisin itse paikalla - ei koskaan suoraan minulle, vaan aina miehelleni: "tarjoa sitä pullaa myös sille kaverilles".

Ja minäkin olen laillisesti vihitty vaimo, ollut jo hyvän aikaa, ottanut mieheni sukunimen ja synnyttänyt miehelleni kaksi lasta, mummolle lapsenlapsenlapsia.

Vierailija
67/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tullut ja tulee edelleen, vaikka ollaan naimisissa ja meillä on lapsia. Itse lähettelen myös noin. Enkä ole koskaan osannut ajatella, että tuosta olisi syytä loukkaantua.

Olisitko loukkaantunut, jos lähettäjä olisi ollut joku muu kuin appi?

Vierailija
68/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla ihmisillä (ja jossain päin maaseutua) on ihan yleistä ja maan tapa, että joulukortit lähetetään sen nimellä, jonka sukua lähettäjä on. Jos perhettä on, se merkataan +perhe, perh. tai perheineen. Teillä jos ei ole lapsia, niin sitten perään toi + Niina. Sulkumerkit on yks hailee. Ja jos nimesi oli lisätty jälkikäteen, jospa appi tuli katumapäälle ja halusi kuitenkin sinutkin laittaa siihen korttiin. Eli kaikki ok, ja oikeastaan paremmin kuin hyvin (kts edellinen lause).

Vierailija
69/70 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta naureskelin just kun tuli miehen lähisukulaiselta kortti. Siinä luki samaan tyyliin kuin ap:lla että Matti Mattinen + Niina (ei sentään suluissa!). Meillä on lapsia, minulla on lisäksi oma lapsi ja kaikenhyvän päälle mun sukunimeni on sama kuin miehen, silti mut on tyrkätty nimilapussa erikseen ja lapsille ei vissiin joulua toivotella. No ei haittaa, huvitti vaan :-).

Ap:n ärsytyksen kyllä ymmärrän, ehkä tää on viimeinen pisara alituisessa dissaamisessa. Laitetaan sulkuihin ihan kirjaimellisesti. Ei kiva :-(.

Vierailija
70/70 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta naureskelin just kun tuli miehen lähisukulaiselta kortti. Siinä luki samaan tyyliin kuin ap:lla että Matti Mattinen + Niina (ei sentään suluissa!). Meillä on lapsia, minulla on lisäksi oma lapsi ja kaikenhyvän päälle mun sukunimeni on sama kuin miehen, silti mut on tyrkätty nimilapussa erikseen ja lapsille ei vissiin joulua toivotella. No ei haittaa, huvitti vaan :-).

Ap:n ärsytyksen kyllä ymmärrän, ehkä tää on viimeinen pisara alituisessa dissaamisessa. Laitetaan sulkuihin ihan kirjaimellisesti. Ei kiva :-(.

että Mikko Mattinen ja Niina, se olisi ollut ihan ok! Ne sulkumerkit on mielestäni tosiaan se juttu=)

vähän OT mutta tuntuu että osa vastaajista ei oikein tajunnut juttua, niinkuin vaikka sekin joka vertasi appiukon joulukorttia työpaikan joulukorttiin...?

ap