Voitaisko tapella vaikka imetys/vastike asioista
tai vaikka reimateceistä tai siitä onko ammattikorkeakoulu verrattavissa yliopistoon...
alkaa nyppiä tää helsinki vs maaseutu - ihan keksitty vastakkainasettelu!
Kommentit (15)
Mä en jaksa puhua mistään hemmetin vauvan ruuista, evvk!
Oon ihan äimänä seurannu tämmöstä vastakkain asettelua tänään. Itse maalta Helsinkiin muuttanut. En todellakaan huomaa, että ihmiset olisivat jotenkin erilaisia. Jos väkisin yritän verrata maalaisia kavereitani, helsinkiläisiin kavereihini niin ainoa ero mitä huomaan on se että maalaisten kavereiden mielestä moottoritie toimii vain suunnassa Helsinki->maaseutu ja he ovat myös jokseenkin muutos haluttomampia.. Ainakaan ei siis mitään pahaa sanottavaa Helsingistä tai helsinkiläisistä..
Tulkaa tekin muut maalaiset asumaan Helsinkiin hetkeks niin huomaatte, että me täällä ollaan ihan normaaleita, eikä me purra ;)
- en ole imettänyt kumpaakaan lastani
- lapsilla on Ticketin haalarit
- toinen lapsista on virikehoidossa pari päivää viikossa
- olen käynyt opistotasoisen koulutuksen, josta iloinen, koska AMK:n myötä opetuksentaso romahti.
*ojentaa kivipussin* :)
mä unohdin ton virikehoitotappelun ja oikeastaan sitäkin vois tapella, että lapsen vie ylipäätään hoitoon alle 3v.
Mä heitän ainakin kiven! Sä oot huono ihminen HAH!
Ap
mä unohdin ton virikehoitotappelun ja oikeastaan sitäkin vois tapella, että lapsen vie ylipäätään hoitoon alle 3v. Mä heitän ainakin kiven! Sä oot huono ihminen HAH! Ap
Niin joo, unohdin ihan mainita, että kummatkin menevät vielä hoitoon alle 1 vuotiaana ;).
Karsea syyllisyys jo ennestään, kun vauva ei oppinut imemään rintaa! Puoli vuotta on lypsänyt ja tarjonnut kaiken maidon oman äidin maitona pullosta, sillä ÄIDINmaitohan on lapsen parasta ravintoa ja korvikkeen käyttö viittä vaille kriminalisoitua toimintaan (näin olen ymmärtänyt, kun asiallista tietoa olen vastikkeista hakenut). Nyt on vain edessä lypsämisestä luopuminen: omat ja koko perheen voimavarat ovat lopussa, touhu vie aivan uskomattoman paljon energiaa ja ennen kaikkea aikaa (lypsy n. 5 h päivässä ja völineiden pesut ja keitot päälle). Ilman aviomiehen tukea ja konkreettista apua en olisi selvinnyt. Nyt touhu kuitenkin loppuu ja aivan kamala syyllisyys siitä, että lapsi joutuu käyttämään korviketta. Puhumattakaan siitä, että imetyksen epäonnistuminen on kamala stigma ja pelkään, että pulloruokinta sinänsä (vs imetys) tekee lapsetani tunnevammaisen homon. Kamalaa, kun se korvike ei edes sisällä kolestrolia ja nyt aivojenkin kehitys varmaan kärsii. Onneksi on pakaste maitoa pullollaan ja puoli vuotta vauva saa vielä desin omaa maitoa.
Että kivittäkää vain.
Reimatec-haalari sentään on ja yliopistotason koulutus. Helsinkiläiset on pääsääntöisesti itsekeskeisiä nenään puhujia.
halusi lapsi tai ei.
jos se ei haluu!
Imetin ekaa vauvaa 14 kk. Olin imetysmyönteinen ja uskoin, että kaikkia vauvoja voi imettää ja että maito ei lopu.
Seuraavien kahden lapsen kanssa imetys epäonnistui, vaikka yritin kaikkeni.
Oli surullista joutua antamaan korviketta, mutta lapset ovat kasvaneet sillä mainiosti. Ja kun oman syyllisyyden yli pääsi, elämä olikin korvikelapsen kanssa yllättävän helppoa. Nukkuivatkin paremmin kuin esikoinen ikinä.
Mä en kivitä sinua, annan ison halauksen ja lämpimän ajatuksen.
Karsea syyllisyys jo ennestään, kun vauva ei oppinut imemään rintaa! Puoli vuotta on lypsänyt ja tarjonnut kaiken maidon oman äidin maitona pullosta, sillä ÄIDINmaitohan on lapsen parasta ravintoa ja korvikkeen käyttö viittä vaille kriminalisoitua toimintaan (näin olen ymmärtänyt, kun asiallista tietoa olen vastikkeista hakenut). Nyt on vain edessä lypsämisestä luopuminen: omat ja koko perheen voimavarat ovat lopussa, touhu vie aivan uskomattoman paljon energiaa ja ennen kaikkea aikaa (lypsy n. 5 h päivässä ja völineiden pesut ja keitot päälle). Ilman aviomiehen tukea ja konkreettista apua en olisi selvinnyt. Nyt touhu kuitenkin loppuu ja aivan kamala syyllisyys siitä, että lapsi joutuu käyttämään korviketta. Puhumattakaan siitä, että imetyksen epäonnistuminen on kamala stigma ja pelkään, että pulloruokinta sinänsä (vs imetys) tekee lapsetani tunnevammaisen homon. Kamalaa, kun se korvike ei edes sisällä kolestrolia ja nyt aivojenkin kehitys varmaan kärsii. Onneksi on pakaste maitoa pullollaan ja puoli vuotta vauva saa vielä desin omaa maitoa.
Että kivittäkää vain.
Reimatec-haalari sentään on ja yliopistotason koulutus. Helsinkiläiset on pääsääntöisesti itsekeskeisiä nenään puhujia.
Nyt vaan vauvan kanssa ihokontaktiin, juot paljon ja hankit paremman rintapumpun. Kyllä imetykseenkin menee aika pitkä aika, eli ei toi 5 h ole paljon mitään.
Miksi teit lapsia, kun et ole valmis tekemään kaikkeasi heidän eteensä?
Että kivittäkää vain.
Imetin ekaa vauvaa 14 kk. Olin imetysmyönteinen ja uskoin, että kaikkia vauvoja voi imettää ja että maito ei lopu. Seuraavien kahden lapsen kanssa imetys epäonnistui, vaikka yritin kaikkeni. Oli surullista joutua antamaan korviketta, mutta lapset ovat kasvaneet sillä mainiosti. Ja kun oman syyllisyyden yli pääsi, elämä olikin korvikelapsen kanssa yllättävän helppoa. Nukkuivatkin paremmin kuin esikoinen ikinä. Mä en kivitä sinua, annan ison halauksen ja lämpimän ajatuksen.
Karsea syyllisyys jo ennestään, kun vauva ei oppinut imemään rintaa! Puoli vuotta on lypsänyt ja tarjonnut kaiken maidon oman äidin maitona pullosta, sillä ÄIDINmaitohan on lapsen parasta ravintoa ja korvikkeen käyttö viittä vaille kriminalisoitua toimintaan (näin olen ymmärtänyt, kun asiallista tietoa olen vastikkeista hakenut). Nyt on vain edessä lypsämisestä luopuminen: omat ja koko perheen voimavarat ovat lopussa, touhu vie aivan uskomattoman paljon energiaa ja ennen kaikkea aikaa (lypsy n. 5 h päivässä ja völineiden pesut ja keitot päälle). Ilman aviomiehen tukea ja konkreettista apua en olisi selvinnyt. Nyt touhu kuitenkin loppuu ja aivan kamala syyllisyys siitä, että lapsi joutuu käyttämään korviketta. Puhumattakaan siitä, että imetyksen epäonnistuminen on kamala stigma ja pelkään, että pulloruokinta sinänsä (vs imetys) tekee lapsetani tunnevammaisen homon. Kamalaa, kun se korvike ei edes sisällä kolestrolia ja nyt aivojenkin kehitys varmaan kärsii. Onneksi on pakaste maitoa pullollaan ja puoli vuotta vauva saa vielä desin omaa maitoa. Että kivittäkää vain. Reimatec-haalari sentään on ja yliopistotason koulutus. Helsinkiläiset on pääsääntöisesti itsekeskeisiä nenään puhujia.
Imetyksen epäonnistuminen ei todellakaan ollut siitä kiinni. Oikeastaan ainoa, mitä en tehnyt, oli se, että olisin päästänut imetystukihenkilön huudattamaan vauvaani nälissään, itse sitäkin yritin. Lastenlääkäri kielsi imettämästä enemmän kuin 15 min kerrallaan lopulta. Ja maitoa todella tulee, 1,5 l/vrk. Ja pumppu on sairaalatasoa.
Toista lasta en aio edes hankkia, koska en jaksaisi seuraavan kanssa tehdä näin kaikkeani imetyksen ja äidinmaidon eteen.
Ja uskokaa jo viimein. Kaikki naiset eivät voi imettää, vaikka haluavat ja tekevät sen eteen kaikkensa ja kaikkia lapsia ei voi imettää tai he eivät suostu imemään tai opi tehokkaasti rintaa imemään.
Tervetuloa vain tuolle puolivuosikkaalle neuvomaan, miten rintaa imetään. Mielelläni imetän häntä vaikka armeijaikään saakka. Varmasti helpompaa kuin tämä lypsäminen!
niin ei tartte korvikkeita antaa, jos sulla maitoa tulee kerran.
viimeksi on mikään imetyksen asiantuntija. Lääkärit puuttuvat yleensä imettämiseen vain erityistilanteissa, normaalista imettämisestä eivät tajua mitään.
Mun mielestä lapselle pitää antaa ruokaa, ihan sama onko se rinnasta vai pullosta.