Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä lapseton joka menet valmiiseen pöytään vanhemmillesi eikö

Vierailija
21.12.2010 |

nolota? Mukaan otat ehkä levyn suklaata tai teet rosollin..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua yh- äiti nolota mennä vanhemmillesi ilman mitään muuta kuin rääkyvät lapset?

Vierailija
2/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin sanoa heille, ettei tarvitse noloilla vaikka eivät osallistu puuhiini.

Mikään ei ole ihanampaa kun kokkailla ja leipoa, tykkään siitä ja olen jopa hyvä.

Älä ap yleistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruveta riehumaan keittiössä tai viedä lisää ruokaa, kuin emäntä ei olisi itse saanut kystä kyllä tarpeeksi.

Meillä karjalassa hyvä emännyys on kunnia-asia. Ja teemme sitä vuoroin vieraissa.

Meidän perheessä on ulos mun keittiöstä sääntö!

Vierailija
4/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisina osataan kyllä jo etukäteen kysyä että mitä voitaisiin tuoda, ja sitten sen mukaan viedään mitä on sovittu. Moukkamaista on kyllä, jos ei kysytä miten voisi osallistua. En kyllä käsitä mitä tekemistä lapsettomuudella on tämän asian kanssa, samahan se koskee lapsellisia ja lapsettomia.

Vierailija
5/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (pienten lasten töissä käyvä äiti) teen suvulle jouluaterian, enkä todellakaan odota keneltäkään yhtään mitään joulupöytään.

Monet tuo jonkun suklaarasian tai salaatin ja laitankin ne tarjolle, vaikka ihan hyvin omatkin tarjottavat riittäisivät.

Ap:n pointti on?

Vierailija
6/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli joulu tai muuten vain kyläilyilta niin meidän suvussa on ollut tapana tosiaan kutsua vieraat valmiiseen pöytään. Nyyttäreitä harrastettiin kaverienkin kanssa lähinnä opiskeluaikana, kyllä mä nykyään tarjoan ihan koko illallisen niin suvulle kuin ystävillekin silloin kun heitä luokseni kutsun.

Tänä jouluna molemmat isovanhemmat tulevat meille siihen valmiiseen pöytään, ja hyvä niin.

Vierailija
7/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sekä lapsettomana että lapsiperheellisenä menen kutsuttaessa kylään ilman suurempia tuomisia (just jonkun suklaarasian tms. vien, jos käyn harvemmin).

Vastaavasti meille saa vieraat tulla valmiiseen pöytään, oli heillä sitten lapsia tai ei.

Vierailija
8/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisuus tai lapsettomuus ei tosiaan liity mielestäni tähän ollenkaan. Lapsuuden kotini on minulle vieläkin toinen koti, jossa olen ihan rennosti oma itseni, en "kylässä". Teen oman osani kotitöistä, autan äitiä valmistamaan jouluaterian ja monena vuonna olemme siskoni kanssa tehneet joulusiivouksen ja koristelleet talon jne. Miksi pitäisi nolottaa?

Vierailija
9/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat tulevat minua hakemaan kotiovelta ja SEURAAVANA PÄIVÄNÄ tuovat kotiovelle ja ei nolota, ei yhtään.

Paikalla on myös minun siskoni perheineen (kolme kappaletta). Yhteensä valmiista ruokapöydän antimista nauttii noin 13 ihmistä. :)

Vierailija
10/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei edes odota että kerkeisin kotona tekemään jotain jouluvalmisteluita. Syömässä joulun aikana yleensä käydää viidessä (äitini, isäni, appivanhempani, 2 eri mummolaa) eri paikassa jos jokaiseen paikkaan veisin jotakin, niin siinähän olisin itsekkin melkein jouluruokani tehnyt. Varmasti talon emäntää nolottaisi jos omiani tarjoisi/veisin mukanani.

Vierailija
11/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi ennen kuin lapsi syntyi kysyttiin mitä voitaisiin tuoda, vastaus: ei mitään, kun on jo ihan liikaakin ruokaa. Ei ole mihinkään muuttunut lapsen syntymän jälkeen meno.

Paikan päällä saadaan kyllä pilkkoa ja kuoria, kattaa ja korjata astoita jos se sinun oloasi helpottaa ;)

Vierailija
12/12 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota.

nolota? Mukaan otat ehkä levyn suklaata tai teet rosollin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän