Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs veikkaatte: tiesikö kavereiden vanhemmat synttäreistä?

Vierailija
21.12.2010 |

Poika siis kutsui suusanallisesti pari kaveriaan 9-vuotissynttäreilleen sunnuntaiksi, ei lähetetty kutsukorttia, myönnän. No, kavereita ei näkynyt sunnuntaina, toinen kyllä soitti onnittelulaulun. Eilen pojat olivat meillä kun tulin töistä ja ryhdyin järjestelemään mummokutsujen tarjottavia. Pojat sitten närppimään tarjottavia myös. Toinen kavereista oli tuonut "lahjaksi" oman vanhan pleikkapelinsä, joka kuulemma oli poikien yhteinen lahja.

Molempien vanhemmat ehtivät kuitenkin soittaa lapsensa kotiin ennen kuin tarjottavat valmistuivat joten eivät saaneet kakkua tms. eikä mua olisi huvittanut tarjotakaan jos kerran pitävät poikaani niin vähäarvoisena ettei synttärilahjaa edes tarvitse. Tuskin oli vanhempien lupaa edes tota peliä tuoda? En anna lapsen pitää sitä ettei joku tule kohta linjoja pitkin vinkumaan sitä takaisin...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa vanhemmat eivät varmaankaan tienneet juhlista, mutta meidänkään pojan 10-vuotissynttärit eivät tavoittaneet äitien ja isien tietoisuutta, vaikka kutsu oli askarreltu.

Poikani kutsui vain kolme kaveria. Yhdellä ei ole tapana käydä synttäreillä, joten häntä emme odottaneetkaan. Kahta muuta odotimme. Toisen äiti soitti synttäriaamuna, että sai juuri kutsun käsiinsä, poika on tulossa. Poika ei ollut muistanut näyttää kutsua. Poikani parhaan kaverin äidille soitin, kun kaveria ei kuulunut. Äiti ei ollut kuullutkaan synttäreistä. Poika tuli sitten kipin kapin juhliin (toi lahjan myöhemmin, vaikkei olisi tarvinnut).

Eli sellaisia veitikoita nuo poikalapset :)

Vierailija
22/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koulussakaan sanota kolmasluokkalaisille, että kertokaa kotona, että huomenna on nyyttärit, poikkeuksellinen kouluaika tms. 9-vuotiaat ovat vielä aivan liian epämääräisiä, unohtelevaisia ja lisäksi riippuvaisia aikuisista menoissaan.

Meillä ei 3-luokkalaisilla enää reissaria käytössä (ja ei, täällä ei mitään nettijuttuja ole koululla, jossa ilmoiteltaisiin). Ja just tänään on nyyttärit/pikkujoulut, jotka on ihan lapsen itsensä kertomana meille viestitetty, kuten kaikki muukin info. Välillä tulee toki koulun yhteisiä tiedotteita, mutta luokan jutut kertoo lapset itse.

Mutta joo, symttärikutsut pitää kyllä olla kirjallisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävi niin, ettei ekaluokkalainen muistanut näyttää kutsua minulle ja oli vain itse sanonut kaverille tulevansa synttäreille. Kyseessä oli vielä ns. ulkoistetut synttärit, joissa olisi hyvä tietää tarkka osallistujamäärä. Onneksi kutsujan äiti laittoi tiedustelutekstarin, kun ei ollut saanut vastausta.

Vierailija
24/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varminta onkin lähettää veitikoiden vanhemmille se tekstari...

Tässä tapauksessa vanhemmat eivät varmaankaan tienneet juhlista, mutta meidänkään pojan 10-vuotissynttärit eivät tavoittaneet äitien ja isien tietoisuutta, vaikka kutsu oli askarreltu. Poikani kutsui vain kolme kaveria. Yhdellä ei ole tapana käydä synttäreillä, joten häntä emme odottaneetkaan. Kahta muuta odotimme. Toisen äiti soitti synttäriaamuna, että sai juuri kutsun käsiinsä, poika on tulossa. Poika ei ollut muistanut näyttää kutsua. Poikani parhaan kaverin äidille soitin, kun kaveria ei kuulunut. Äiti ei ollut kuullutkaan synttäreistä. Poika tuli sitten kipin kapin juhliin (toi lahjan myöhemmin, vaikkei olisi tarvinnut). Eli sellaisia veitikoita nuo poikalapset :)

Vierailija
25/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun vanhin on yläasteella, nuoret sopivat synttäreistä, samoin kuin muista menoista keskenään. Useimmiten synttäreistä tulee kyllä järjestävän perheen vanhemmilta viesti, jossa kerrotaan tarkka aika ja paikka (ellei kotona). Ala-astelaisilla aina paperiset kutsut.

Vierailija
26/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin lahjankin vasta kun olen nähnyt kutsun "mustaa valkoisella".

Vierailija
27/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä laske lapsia synttäreille ja ostele lahjoja ellei sitä kutsukorttia osoitteen ja puhelinnumeron kera tule. Varmaan sama juttu näillä pojilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi