Alkuraskaus. Oireet hävisivät ja vuoto alkoi.
Hieman rusehtavaa vuotoa. Pahoinvointi loppui kuin seinään. Kovia menkkamaisia kipuja ollut kokoajan, varsinkin tänään. Viikkoja ehkä 6-7. Onko peli menetetty?
Kommentit (14)
Nuo oireet on kun raskaus on keskeytynyt mutta elämä on ihmeellistä, ei peli ole välttämättä menetetty. Syyllisyyttä ei pidä tuntea, tuossa vaiheessa kukaan ei voi estää keskenmenoa. Et ole sitä myöskään aiheuttanut. Läheiseni tarvitsi lopulta sairaalahoitoa runsaan verenvuodon vuoksi mutta lähetettiin heti taas kotiin toipumaan.
Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä lääkäriin tai sairaalaan täällä arvailun sijaan.
Soita hyvä ihminen päivystykseen äläkä täältä kysele.
Vierailija kirjoitti:
Eikai kukaan nyt näin varhaisilla viikoilla mihinkään päivystykseen soittele?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tee mitään spontaanille alkuraskauden ksskenmenolle. Lääkärin silmin mikään ei ole raskaus ennen kuin se on vähintään rv:lla 12. Nimim. Toistuvista keskenmenoista kärsinyt ja tällainen on kanta minua hoitaneille gyneillä/lääkäreillä/kätilöillä.
No tuossa vaiheessa on aika yurha soittaa tai mrnmä päivystykseen, ei siellä vielä oikein mitään näy kun ek todennäöisesti ole sykettä havaittavissa.
Ei auta kuin odottaa ja katsoa miten käy, jos verenvuoto ek lisäänny reiöusti tak ilmaannu muita oireita, joiden takia pitäisi lähteä päivystykseen.
Viidesti tuon kaiken läpikäyneenä -- raskaus tuskin jatkuu. Käy päivystyksessä, saat kipulääkkeet ja käynnistäsi jää merkintä jos vaikka tarvitset lääkäriä uudelleen. Halaus💔
Minulla tuli kauheasti verta joskus viikoilla 8- 12 ja lähdin päivystykseen ja sieltä vaadin vielä päästä synnärille tarkastukseen. Päivystyksessä väitti että keskenmeno. No sikiö oli elossa ultrassa kun synnärillä katsottiin samana iltana.
Ei kannata mitään hirveitä jumppailla ja muuta, ja lepäile nyt ja koita rauhoittua. Mulla vuoto loppui jo päästyäni istumaan synnärin aulaan. Olin ihan varma että kesken menee, mutta elävän täysiaikaisen lapsen sain!
Vierailija kirjoitti:
Naistentautien päivystyksessä ei tehdä muuta kuin käsketä ottamaan särkylääkettä ja menemään kotiin. Mhinkään ultraan tai muuhun ei pääse eikä sinne oteta sisään ellei ole niin kovat kivut tai runsas vuoto, ettei sen kanssa pärjää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tee mitään spontaanille alkuraskauden ksskenmenolle. Lääkärin silmin mikään ei ole raskaus ennen kuin se on vähintään rv:lla 12. Nimim. Toistuvista keskenmenoista kärsinyt ja tällainen on kanta minua hoitaneille gyneillä/lääkäreillä/kätilöillä.
Jos se mätänee sisälle.
Eikö se verenvuoto pelota kun tuohan on ns. oikeaa verta ja tuosta voi oikeasti vuotaa kuiviin, jos vuoto on kovin runsasta ja jatkuu kovin pitkään? Mistä myös tietää, että jotain pielessä? Tämä on ehkä tyhmä kommentti, mutta oikeasti mietin tätä. Olen ihan nainen ja toki itselläni on nykyään hyvinkin säännölliset kuukautiset ja vuoto hallinnassa, enkä tuota vuotoa itsessään pelkää kun tuo ei ole ns. oikeaa vuotoa ja ainakin itselläni myös eri väristä kun se ns. oikea vuotava veri.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se verenvuoto pelota kun tuohan on ns. oikeaa verta ja tuosta voi oikeasti vuotaa kuiviin, jos vuoto on kovin runsasta ja jatkuu kovin pitkään? Mistä myös tietää, että jotain pielessä? Tämä on ehkä tyhmä kommentti, mutta oikeasti mietin tätä. Olen ihan nainen ja toki itselläni on nykyään hyvinkin säännölliset kuukautiset ja vuoto hallinnassa, enkä tuota vuotoa itsessään pelkää kun tuo ei ole ns. oikeaa vuotoa ja ainakin itselläni myös eri väristä kun se ns. oikea vuotava veri.
En siis ole ollut koskaan raskaana, enkä paljoa näistä asioista tiedä.
Ekassa raskaudessa rv 7+0 tuli tiputteluvuotoa ja pahoinvointi loppui kuin seinään. Varasin samalle päivälle ajan yksityiselle gynekologille, joka ultrasi. Syke löytyi. Tyttö on nyt reipas ekaluokkalainen.
Up