Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs veikkaatte: tiesikö kavereiden vanhemmat synttäreistä?

Vierailija
21.12.2010 |

Poika siis kutsui suusanallisesti pari kaveriaan 9-vuotissynttäreilleen sunnuntaiksi, ei lähetetty kutsukorttia, myönnän. No, kavereita ei näkynyt sunnuntaina, toinen kyllä soitti onnittelulaulun. Eilen pojat olivat meillä kun tulin töistä ja ryhdyin järjestelemään mummokutsujen tarjottavia. Pojat sitten närppimään tarjottavia myös. Toinen kavereista oli tuonut "lahjaksi" oman vanhan pleikkapelinsä, joka kuulemma oli poikien yhteinen lahja.

Molempien vanhemmat ehtivät kuitenkin soittaa lapsensa kotiin ennen kuin tarjottavat valmistuivat joten eivät saaneet kakkua tms. eikä mua olisi huvittanut tarjotakaan jos kerran pitävät poikaani niin vähäarvoisena ettei synttärilahjaa edes tarvitse. Tuskin oli vanhempien lupaa edes tota peliä tuoda? En anna lapsen pitää sitä ettei joku tule kohta linjoja pitkin vinkumaan sitä takaisin...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kutsutaan siten, että vanhemmat saavat juhlista tiedon. Syytä siis itseäsi.

Vierailija
2/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat tienneet, mutta joo, palauta se peli, varmaan salaa otettu jakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienneet synttäreistä, koska suusanallisesti lapsien kautta välitetty kutsu ei aina mene perille. Sinun on turha närkästyä vähäarvoisuus oletuksesta, koska kutsua ei oikeastaan ollut.

Vierailija
4/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kutsutaan siten, että vanhemmat saavat juhlista tiedon. Syytä siis itseäsi.

Oma poika on jo varmaan vuoden verran mennyt synttäreille sanallisin kutsuin, siis kertonut mulle että sen ja sen synttärit silloin ja silloin niin ajattelin että meillekin sopisi tällainen. ap

Vierailija
5/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään uskoisi, jos poikani kertoisi, että hänet on sunnuntaina kutsuttu jonkun synttäreille, mutta ei olisi kutsua, minkä voisi näyttää mulle. Jos kutsuja ei olisi kovin tuttu, en ehkä kehtaisi soittaa kutsujan vanhemmille ja kysyä onko synttärit.

Vierailija
6/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäisille kutsu.

Eka vuosi kun mentiin muutenkin näin pienillä kutsuilla, siis ennen kutsuttu kortilla runsaasti luokkatovereita jne. mutta nyt lapsi ei halunnut kutsua kuin pari kaveriaan niin ajattelin ettei niin nokonuukaa ole kellonajasta tms. No, ens vuodeksi ajattelin viedä pojat leffaan ja Mäkkiin tms. joten sinne kyllä laitan virallisen kutsun. Menihän tämän vuoden juhlahumu sit näinkin. Mutta peli siis palautetaan joka tapauksessa. ap

Vierailija
7/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverin vanhemmat jotenkin itse ilmoittavat kutsusta tulla juhlimaan esim juuri synttäreitä...

Myös itse ilmoitan jostain tietystä päivästä jolloin meille sopii tulla juhlimaan, niin että vanhemmat ovat 100% tietoisia misä heidän lapsukaisensa ovat...

Vierailija
8/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäiset pitää vielä kutsua kirjallisesti/ tekstiviestillä/ vanhempien kautta.

Jos mun lapsi tulee kotiin ja sanoo: "Mikko kutsui mut synttäreille huomiseksi, niin mä vastaan, että kiva saitko kutsua? Jos vastaus on en, niin sanon, että ymmärsit varmaan väärin.

Vierailija
9/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäiset pitää vielä kutsua kirjallisesti/ tekstiviestillä/ vanhempien kautta.

Jos mun lapsi tulee kotiin ja sanoo: "Mikko kutsui mut synttäreille huomiseksi, niin mä vastaan, että kiva saitko kutsua? Jos vastaus on en, niin sanon, että ymmärsit varmaan väärin.

Vierailija
10/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joulun alla on muutenkin todella hässäkkää, joten jos odotat että pojat tulee lahjojen kerä synttäreille, niin suullinen kusu ei riitä. teinit on eri asia, koska ainakin meidän teini on itse hankkinut myös synttärilahjan, jos on sopinut sanallisesti jonkun synttäreistä.

Vierailija
11/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ala-aste ikäisille laittaisin vielä kutsun niin, että tieto menee vanhemmille. Jos sunnuntaina oli perheillä muita juttuja, niin ei se 9v. välttämättä osaa sanoa, että mut oli kutsuttu kaverin synttäreille. TAi jos sanoo, niin voi olla vanhemmilla vähän sellainen fiilis, että olikohan oikeesti synttärit vai ei.

Vierailija
12/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään ihme, että meni hommat ohi. Mulla tytär vasta 8 vee, mutta mä pistän aina vastauspyynnön kera paperikutsut kaikille luokan tytöille. Vanhemmat tekstaa, että tulevatko... osa tytöistä osaa kyllä jo soittaa tai tekstata itsekin.

Niin kauan kun ne vanhemmat joutuu sovittamaan kalenteriinsa sen lahjan ostamisen ja hakemisen, niin kauan kirjalliset kutsut tai edes tekstari. En mä välttämättä edes muista, jos lapsi sanoo jotain epämääräistä jostain kaverista joskus.

Vierailija
13/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että se menee vanhempien tietoon.

Turhaan olet loukkaantunut.

Vierailija
14/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuskin on poikkeus ikäisissään. Minä ainakin haluaisin paperilla tai tekstarina kutsun, jotta voisin olla varma ajankohdasta.

Vierailija
15/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa voit syyttää vain itseäsi.

Koulustakin tulee aina lappu kun vanhempien pitää tietää tärkeistä asioista. Ei ala-asteikäisiin voi luottaa, että muistavat kertoa. Meidän 10-vuotiaille muksuille tulee synttärikutsu aina kirjallisena ja vielä vastauspyynnön kera.

Vierailija
16/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kutsu pitää laittaa vähintään tekstiviestillä että jotain dokumenttia synttäreistä, voi tarkistaa vielä kellonajan jne. Ja tietysti näyttää sen kutsun äidille/isälle.

Eli todellakin oma vikasi, ja nyt lapsesi kärsi siitä.

Kutsu on myös syytä esittää hyvissä ajoin että lahjan hankkimiseen on aikaa enemmän kuin pari päivää. Joillakin ne kaksi päivää voivat olla totaalisen täynnä muuta menoa.

Vierailija
17/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini, joka sopii itse menoistaan, huolehtii itse myös lahjoista ym. Kyllä kouluikäiset, joiden vanhemmat vielä huolehtivat lahjoista ja usein myös kuskaamisesta synttäreille, pitää kutsua niin, että konkreettinen kutsu tavoittaa vanhemmat. - Kortti, tekstari tai soitto vanhemmille!

Eihän koulussakaan sanota kolmasluokkalaisille, että kertokaa kotona, että huomenna on nyyttärit, poikkeuksellinen kouluaika tms. 9-vuotiaat ovat vielä aivan liian epämääräisiä, unohtelevaisia ja lisäksi riippuvaisia aikuisista menoissaan. Minä ainakin aion lähettää (tekstari)kutsut vielä tänäkin vuonna, kun poika täyttää 11. - Lastenkutsut meillä on ollut viimeksi 3 vuotta sitten, sen jälkeen näitä mäkkäriin/leffaan/keilaamaan ym. juttuja. Ja aina on lähtenyt kutsu ja tullut myös kutsu, jos poikaa on johonkin pyydetty!

Vierailija
18/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minkäänlaista kutsua ei ole eikä edes kellonajasta tietoa niin kyllä vahvasti epäilyttää että lapsi on ymmärtänyt väärin tai synttärit on mutta lastani ei ole kutsuttu.

Synttärikutsu vaikka tekstarina, ei luulisi olevan iso vaiva.

Vierailija
19/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäisille kutsu.

Eka vuosi kun mentiin muutenkin näin pienillä kutsuilla, siis ennen kutsuttu kortilla runsaasti luokkatovereita jne. mutta nyt lapsi ei halunnut kutsua kuin pari kaveriaan niin ajattelin ettei niin nokonuukaa ole kellonajasta tms. No, ens vuodeksi ajattelin viedä pojat leffaan ja Mäkkiin tms. joten sinne kyllä laitan virallisen kutsun. Menihän tämän vuoden juhlahumu sit näinkin. Mutta peli siis palautetaan joka tapauksessa. ap

Se on myös kohteliaisuutta ja hyvä muistutin :)

Toki teinit hoitavat itse menonsa :)

Vierailija
20/27 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika on jo varmaan vuoden verran mennyt synttäreille sanallisin kutsuin, siis kertonut mulle että sen ja sen synttärit silloin ja silloin niin ajattelin että meillekin sopisi tällainen. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi