Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituinen, mutta kiehtova mies. Jaksaisitko tällaista käytöstä?

Vierailija
20.12.2010 |

Olen tapaillut vähän yli kuukauden(omista työkiireistäni johtuen harvakseltaan) miestä, joka vaikutti ekoilla treffeillä tosi lupaavalta: meillä on paljon yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, hän on verbaalinen, fiksu, hyvintoimeentuleva ja ns. kunnollinen. Toisilla treffeillä jo olin vähän epäileväinen, sillä hän oli jotenkin kovin negatiivinen ja näsäviisas. Tavallaan varmaan huumoria, mutta jotenkin oudon tosikkoäänellä tyyliin "minkäs ikäinen olitkaan kun et saa sitä auki" "jaa tuntui kauppareissulla aiemmin lämpimämmältä, eikös kaupoissa yleensä ole lämmitykset?". Välillä oli taas paljon mukavampi ja vaikutti olevan tosissaan kiinnostunut, kyseli tulevaisuudenhaaveistani ym. Toisaalta muuten ei ole vuorovaikutuksessa kovin kyseleväinen, vaan enemmän puhuu omista tai yleisistä asioista. Vetovoimaa välillämme kuitenkin riittää ja hellyyttä. Nyt on taas ollut pari tapaamista jatkuvaa sanomisiini tarttumista ym.( "etkö tiedä että pysäköiminen ja parkkeeraus on eri asioita""menitkö heti peilistä tarkistamaan kun sanoin että nenäs punottaa") ja naureskelua, suorastaan raivostuttavaa...Tämä tuntuu korostuvan jos sanon jonkun pienenkin kriittisen kommentin häntä kohtaan. Olen miettinyt johtuisiko alun epävarmuudesta, jota peittelee tällä sarkastisella roolillaan. Voisikohan vähentyä jatkossa? Toisaalta olen miettinyt, lähenteleekö tämä jo jotain narsismin tyyppistä? Toisaalta ei ole myöskään imarrellut minua, minkä olen kuullut kuuluvan perusnarsistin hurmaamistapoihin. Tämä positiivisen huomion puute häiritsee myös. Voiko kokemuksenne mukaan lisääntyä jatkossa, jollei ole alussa sanonut mitään muuta kohteliaisuutta kuin "oli tosi kiva nähdä"? Kaikki aiemmat miehet ovat vähintään jonkin kohteliaisuuden sanoneet ulkonäöstäni. Tästä negatiivisuudesta huolimatta tuntuu vaikealta ajatella, etten enää tapaisi häntä, kun on niin samanlaiset tulevaisuuden haaveet, harrastukset ym. Pitäisikö silti vain unohtaa tyyppi, kun on välillä hänen tapaamisensa jälkeen tosi kurja tai jopa raivostunut olo?

ap

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin kans samanlaista miestä hetken aikaa...ihan samantyyppinen kuin ap:n kuvailema mies+ ikä täsmää+entisen suhteen kesto ja asui omistuskämpässä ja ajoi suht.uudella autolla ( muuten se ei pitänyt täysin paikkansa että kaikki hänen). :D

Hän oli juuri samanlainen,oli hauska ajoittain mutta huumorintaju todella outo.Osasi myös joskus kehua mutta pian heitti alas pilvilinnoista sanomalla jotain tosi typerää.Hänellä tosi vääristynyt kuva naisista ja siitä minkälaisen NAISEN pitää olla.

Vähän aikaa tosiaan tapailtiin mutta mua alkoi ärsyttää se mustasukkaisuus...lähdin kavereiden kanssa juhlimaan niin koko ajan tuli viestejä ja jos en sillä sekunnilla vastannut niin oli viheltämässä peliä poikki ja alkoi haukkumaan.Raivostuttavaa.Käyttäytyi kuin pikkupoika.

Pakene ap,voin sanoa että sillä miehellä ei kaikki kotona ole...on joo tosi mukava mutta ei osaa olla suhteessa,et saa ikinä häneltä sitä mitä haet suhteelta!

Vierailija
42/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet päättänyt, ettet halua jatkaa suhdetta, niin voisit mielenrauhasi vuoksi ihan hyvin ilmoittaa myös miehelle, miksi haluat viilentää välit. Voihan olla, että se tajuaa käyttäytyneensä huonosti ja huomaa ettei halua menettää sinua. Tai sitten jatkaa samaa linjaansa,jolloin et tosiaan ole menettänyt mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu...huono itsetunto jollain lailla tällä miehelläkin ainakin on. esim. pitää päteä onnistumisillaan ja pitää myös paljon esiintymisestä, on mahdollisesti kaveripiirissään pellen roolissa. Lisäksi haluan korostaa, että hänen huonotuulisuudessaan on myös jotain agressiivista, vaikken häntä pelkääkään.ja mokilleen ei voi nauraa vaan kireästi ne sivuuttaa tai selittelee. Ja olen huomannut, ettei ole iloinen kun kerron jostain onnistumisestani vaan älkää vääntää siitä vitsiä...

joitain kertoja on tosin ollut melko empaattinenkin kertoessani huolistani.tosin seuraavalla kerralla ei ole niistä enää kysynyt...mielenkiintoisesti muuten kerran otti puheeksi itse psykopaatit, vaikken nyt ihan sellaiseksi häntä epäilekään...joku toisen puolesta iloitseminen ja hienotunteisuus tuntuvat kuitenkin puuttuvan

Vierailija
44/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl tästä tulee vielä ihan hyvä kunhan saan muutettua tämän miehen tässä ja tuossa ja noissa asioissa. Toista on kauhean vaikea muuttaa varsinkin jos hän ei itse huomaa itsessään mitään vikaa.

Parempi lähtökohta olis sellanen että miehellä on vikoja joiden kanssa pystyy elämään.

...siitä että tämäntapainen mies muuttuisi selvästi parempaan suuntaan?

Vierailija
45/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää huumoria tai mitä lienee. Ei tunnu huomioivan tunteitasi. Itse en jaksaisi tavata tuollaista miestä.

Vierailija
46/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan sillä on edellisen suhteen päättymisestä? Voiko sen kireys olla jotain ahdistusta, että yrität edetä liian nopeasti? Saada hänestä irti liian paljon liian nopeasti? Auttaiskohan jos vain seurailet tilannetta, annat suhteen kehittyä rauhassa jos se on kehittyäkseen? Lopetat analysoinnin ja otat iisisti. Ellei kaveri vaikka kuukausien jälkeen miellytä ni so what, siirryt eteenpäin. Oletpahan ainakin tsekannut tyypin ja antanut suhteelle mahdollisuuden. Mut jos aina vaan tuntuu psskalta, ni älä siihen jää jumittamaan.

Vierailija
47/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuukausien jälkeen olisin jo mahdollisesti niin kiintynyt että irrottautuminen olisi tosi tuskaa ..ja ehkä olen epätoivoinen, mutta en myöskään haluaisi menettää "turhaan" aikaa, muitten vaihtoehtojen tsekkaamiselta ;)..ja edellisestä avoliitosta on hänellä jo vuosia...sitä en tiedä mitä on ollut viime aikoina, kun olen nimenomaan yrittänyt välttää liikaa kysymistä, etten vaikuttaisi liian innokkaalta...

kiitos viestistäsi, mutta vähän harmittaa, että tuli myös tämä näkökulma edustetuksi, kun aiemmat viestit ovat jo vahvistaneet minua tapailun päättämisen suuntaan...aika säälittävää että tarvitsen päätöksiini av-raadin tukea

KIITOS KAIKKI KOMMENTOIJAT! vielä lukisin mieluusti lisääkin kommenttejanne! Nyt tuntuu sitä, että ehkä vielä keskustelen hänen kanssaan asiasta..mutta minulla on vahvistunut tunne siitä, että se että hän saa minut raivostuneeksi jo nyt on tosi huono merkki...muut "puutteet" esim. koulutuksessa pitäisi hyväksyä helpommin, kun tällainen.

Nyt on kyllä vähän syyllinen olo, kun olen täällä avautunut hänestä, jos saa vaikka selville, noloa. ja toisaalta hassua että tunnen syyllisyyttä

Vierailija
48/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo sillä oli monta vuotta viime suhteesta...taitaa ap tapailla samaa tyyppiä ketä tapailin vielä reilu kk sitten :D

Jos on sama tyyppi niin tulet kyllä pettymään,hän "ei halua" seurustella mutta "haluaa" seurustella..vaikea selittää :D

Se yks aikasempi :D

Vierailija
49/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös tällainen juupas-eipäs -suhde --- ota noista miehistä selvää, ihan keskenkasvuisia pikkupoikia kaikkine kiukutteluineen...

Vierailija
50/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps ap,vaikka tapailisitkin samaa tyyppiä mitä tapailin niin ei sun kannata pelätä että hänelle kertoisin (en todellakaan halua olla missään tekemisissä saman tyypin kanssa,numerot poistin yms)..ja voihan se ollakkin ettei ole sama tyyppi,tämä mies asuu treellä.

Vierailija
51/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi sanoa mitä tahansa minua loukkaavaa ja väitti aina, että se on huumoria ja vika on minussa, kun en sitä tajua. En halunnut puhua ex-suhteistaan, ei sitoutua, ei kestänyt minkäänlaista kritiikkiä, piti itseään muita parempana ja kohteli minua aika huonosti. Joten ap, älä hyväksy tuollaista.

Vierailija
52/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko varma että puolen vuoden päästä palaat tänne kertomaan että hups, seurustelet sairaalloisen mustasukkaisen tyypin kanssa. Tuo piikittely ja kärsimättömyys viittaa liialliseen omistushaluun. Hän haluaisi että puhuisit ja toimisit "tietyllä tavalla" eli noudattaen tapoja jonka hän on laatinut omassa päässään ihannenaiselleen. Sinusta hän haluaa muokata ihanteitaan vastaavan. Hän on ärsyyntyy siitä että teet yllätyksiä ja otat itsellesi valtaa heittämällä humoristisia kommentteja hänestä, sillä hän haluaa osata ennakoida kommenttejasi. Pakko myös varoittaa siitä että mitä myöhemmin tällaisen tyypin jätät, sitä helvetillisemmäksi tilanne muuttuu. Heillä on tapana jäädä syyttelemään tai uhkailemaan sekä roikkumaan kuukausiksi tultuaan jätetyiksi.

Vierailija
53/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen asperger voi olla niin hyvin toimiva, että menee normaalista. Hän voi kuitenkin aluksi vaikuttaa tunteettomalta ja kylmältä, vaikka olisikin innostunut ja ihastumassa. Oma nykyinen mieheni ei esimerkiksi katsonut minua suoraan silmiin ollenkaan eikä muutenkaan käyttäytynyt siten kuinka olen tottunut. Hän on kuitenkin uskollinen ja hyvä kumppani, jota kunnoitan ja rakastan.

Vierailija
54/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai paremminkin heidän huumorintajunsa on omalaatuista. Olen oppinut nauttimaan siitä, kun olen päässyt siihen sisään, mutta alussa se voi vaikuttaa tuollaiselta kuin ap kuvaa.

Vierailija
55/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisellä tasolla voisin todeta, että kylläihmiset aina suhteen alussa pyrkivät tsemppaamaan omaa käytöstään eli ihan tietoisesti käyttäytymällä paremmin kuin normaalisti. Ihan varmasti jos suhteenne syvenee, niin nuo mainitsemasi piirteet vaan korostuu. Jos siis jo nyt silloin tällöin raivostuttaa, niin mieti kuinka paljon raivostuttaa viiden vuoden jälkeen. Haluatko ihan oikeasti suhdetta, jossa on jo alusta tällaiset asetelmat?

Vierailija
56/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olenko jo epätoivoinen, jos siedän tällaista käytöstä?

Löydät ja ansaitset parempaa.

Vierailija
57/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai paremminkin heidän huumorintajunsa on omalaatuista. Olen oppinut nauttimaan siitä, kun olen päässyt siihen sisään, mutta alussa se voi vaikuttaa tuollaiselta kuin ap kuvaa.

varsinkaan huumorissa, sillä se menee pahasti yli ymmärryksen. Onko hänellä tic-oireita? (eli kasvot nykivät tai rykii tahattomasti)? Jos tuo on tuttua niin on melkein varmasti kyse assista tai tourette-potilaasta. Normaalille ihmiselle en näitä tyyppejä suosittelisi, ellei ehdottomasti halua elämäänsä arvaamattomia käänteitä. Nämä ihmiset eivät koskaan näe omassa käytöksessään mitään vikaa, joten et välttämättä pääse häneen eroon kuten normaalista ihmisestä. t. sh

Vierailija
58/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille päätökselle, että olet miehen kanssa ja haluat olla.

Vaikka kaikki merkit varoittavat.

Vierailija
59/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis ollut kyllä kiva tietää oliko sama tyyppi kyseessä :D Ap ainakin hiljeni kun sanoin tyypin olevan treeltä :D

Mutta jos on sama niin ap,sun ei kannata odottaa tältä mieheltä mitään ns.prinsessa kohtelua.Minulla itsellä oli ainakin ihan toisenlaiset periaatteet toimivan suhteen osalta ja tiesin että en kestäisi olla suhteessa missä toinen piikittelee ihan oudoista asioista ja takertuu pikkuseikkoihin.Myös se omistushalu ja mustasukkaisuun oli todella pelottavaa.

Vierailija
60/101 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viitsisi vaivautua. Jos ensimmäisten tapaamisten jälkeen epäilyttää ei se siitä paremmaksi muutu, juokse karkuun!!