Omituinen, mutta kiehtova mies. Jaksaisitko tällaista käytöstä?
Olen tapaillut vähän yli kuukauden(omista työkiireistäni johtuen harvakseltaan) miestä, joka vaikutti ekoilla treffeillä tosi lupaavalta: meillä on paljon yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, hän on verbaalinen, fiksu, hyvintoimeentuleva ja ns. kunnollinen. Toisilla treffeillä jo olin vähän epäileväinen, sillä hän oli jotenkin kovin negatiivinen ja näsäviisas. Tavallaan varmaan huumoria, mutta jotenkin oudon tosikkoäänellä tyyliin "minkäs ikäinen olitkaan kun et saa sitä auki" "jaa tuntui kauppareissulla aiemmin lämpimämmältä, eikös kaupoissa yleensä ole lämmitykset?". Välillä oli taas paljon mukavampi ja vaikutti olevan tosissaan kiinnostunut, kyseli tulevaisuudenhaaveistani ym. Toisaalta muuten ei ole vuorovaikutuksessa kovin kyseleväinen, vaan enemmän puhuu omista tai yleisistä asioista. Vetovoimaa välillämme kuitenkin riittää ja hellyyttä. Nyt on taas ollut pari tapaamista jatkuvaa sanomisiini tarttumista ym.( "etkö tiedä että pysäköiminen ja parkkeeraus on eri asioita""menitkö heti peilistä tarkistamaan kun sanoin että nenäs punottaa") ja naureskelua, suorastaan raivostuttavaa...Tämä tuntuu korostuvan jos sanon jonkun pienenkin kriittisen kommentin häntä kohtaan. Olen miettinyt johtuisiko alun epävarmuudesta, jota peittelee tällä sarkastisella roolillaan. Voisikohan vähentyä jatkossa? Toisaalta olen miettinyt, lähenteleekö tämä jo jotain narsismin tyyppistä? Toisaalta ei ole myöskään imarrellut minua, minkä olen kuullut kuuluvan perusnarsistin hurmaamistapoihin. Tämä positiivisen huomion puute häiritsee myös. Voiko kokemuksenne mukaan lisääntyä jatkossa, jollei ole alussa sanonut mitään muuta kohteliaisuutta kuin "oli tosi kiva nähdä"? Kaikki aiemmat miehet ovat vähintään jonkin kohteliaisuuden sanoneet ulkonäöstäni. Tästä negatiivisuudesta huolimatta tuntuu vaikealta ajatella, etten enää tapaisi häntä, kun on niin samanlaiset tulevaisuuden haaveet, harrastukset ym. Pitäisikö silti vain unohtaa tyyppi, kun on välillä hänen tapaamisensa jälkeen tosi kurja tai jopa raivostunut olo?
ap
Kommentit (101)
varmasti nalkissa ja tavalliset miehet ei välttämättä jaa mitään kohteliaisuuksia, eikä normaalit naiset joka tapaamisella niitä janoa.
Osaako narsistimies itse viheltää pelin poikki vai tekeekö kaikkensa, että nainen lähtee???
Onko pitkää seurustelusuhdetta takana?..
Mies on 30v.. on seurustellut ainakin kerran vakavammin. 1,5 vuotta ollut tuolloin avoliitossa, tästä aiheesta hän ei ilmeisesti halua puhua vaan vaikuttaa kireältä ja vaihtaa aihetta.
Mies vaikuttaa välillä hermostuneelta, mutta nämä ärsyttävät kommentit sanoessaan pikemminkin varmalta ja hymyileväiseltä...ilmeisesti tarkoitettu huumoriksi, eivätkö haittaisi jos niitä olisi vain harvoin...mutta joillain tapaamisilla niitä on ollut lähes jatkuvasti. Koen miehen eenmmänkin rasittavaksi kuin vaaralliseksi...toki siinä mielessä voi olla vaarallinen, että jollen kiinnyttyäni enää pääse eroon.
miten hän saa nämä kommentit vaikuttamaan ihan normaaleilta, sanoo ne jotenkin niin " viattomasti hymyillen" ja minulle tulee olo että ylireagoin..ja luulisin ettei läheisille olisi vittuileva, koska osaa olla myös asiallinen
kommentoin asiaa hänelle ja sanoi vaan että "joo voin olla välillä ärsyttävä muttei mun sarkasmia tarvitse ottaa itseensä"...toisaalta tuntuu ettei hän itse osaa ottaa huumoria vastaan kun oloen koittanut sanoa jotain sarkastista itse ...eikä naura omille mokilleen vaan pyrkii äkkiä ne ohittamaan
Hei! Mitä mieltä olet, nyt kun sait kuulla seurusteluhistoriasta ja iästä?
ap
mutta jos jo suhteen alussa mies ei viitsi yrittää olla kettuilematta niin että naisella ei olisi kurja olo tapaamisten jälkeen niin jättäisin sikseen, elämä on liian lyhyt tuollaiseen.
luulla että kuuluu asiaan että sulle puhutaan kettuillen.
miten hän saa nämä kommentit vaikuttamaan ihan normaaleilta, sanoo ne jotenkin niin " viattomasti hymyillen" ja minulle tulee olo että ylireagoin..ja luulisin ettei läheisille olisi vittuileva, koska osaa olla myös asiallinen
hurmaantunut vaikka näsäviisaus hiukan jo ärsyttää. Se tulee olemaan asia johon juttunne kaatuu kun lopetat sen sekstaamisen ja tutustut persoonaan paremmin.
Ensivaikutelma on aika usein oikea vaikka poikkeuksia on myös. Mutta silloin ei ole kiire suhteen etenemiseen.
jos ja kun sinusta nyt jo tuntuu epävarmalta ja sinun ei välttämättä ole hyvä olla miehen kanssa, niin mikä tilanne on jonkun vuoden kuluttua?
En jatkaisi tuon miehen kanssa.
itsekin miettinyt..Olen ehkä liian empaattinen, ja koska niin toivoisin löytäväni suhteen..ja olen huono tekemään päätöksiä. Jotenkin jopa toivon, että hän päättäisi tapailumme, jottei minun tarvitsisi miettiä, päätinkö jutun turhaan ja menetinkö hyvän tilaisuuden.
viimeksi kysyin häneltä, onko hän huonolla tuulella. vastasi, että on paljon kaikkea stressiä juuri nyt töissä kyllä. yritin sitten "myötäelää" sanomalla, että onhan hänellä ollutkin paljon kaikkea ja varmasti on rankkaa...tähänkään ei ollut tyytyväinen, vaan sanoi jotain tyyliin "tuo tekee asiasta vaan isomman. tällaista elämä vaan on" eli kait mitätöi yritykseni tukea häntä.....
jollei hän olisi niin muuten hyvää ja fiksua "ainesta" ja omaisi tiettyjä erityisominaisuuksia, olisin jo lähtenyt kuviosta..tekstiäni lukiessa vaikutan idiootilta, mutta jotenkin on vaan tästä ärsyttävyydestä huolimatta tullut sellainen yhteisyyden ja samanlaisuuden tunne voimakkaana
ap
Kannattaisiko ottaa tämä hänen kommentointinsa vielä puheeksi ns. vakavammin? Vai onko se turhaa koska se joko kaataisi orastavan suhteen mahdollisuudet, koska tuntuisi painostukselta tai ei muuttaisi asiaa mihinkään?
mutta luulen ettei se ehkä pidemmän päälle muuta puhetyyliä jos hän on kovin tottunut tuollaiseen.
Kannattaisiko ottaa tämä hänen kommentointinsa vielä puheeksi ns. vakavammin? Vai onko se turhaa koska se joko kaataisi orastavan suhteen mahdollisuudet, koska tuntuisi painostukselta tai ei muuttaisi asiaa mihinkään?
olla että se pitää joitan piirteitäsi tai sanomisiasi ärsyttävinä juuri sillä hetkellä, eikä siis esitä mitään tai ole narsisti. Tämähän on tietysti ikävää, koska mieluummin sitä tapailun alkuvaiheessa olisi tosi ihana ja ihmeellinen.
mulla on yksi naispuolinen kaveri (tai tuttava, en pidä enää kaverina), joka kommentoi vähän vastaavasti minulle ensi tapaamisesta alkaen. Jotenkin aina yrittää pilata toisen ilon, erityisesti jos toinen on pärjännyt jossain hyvin.
Hän on koulukiusattu, ehkä huono itsetunto ja toisaalta haluaa päteä aivan hirveästi. Olen alkanut ottaa etäisyyttä (kohteliaasti tosin), koska en kerta kaikkiaan jaksa häntä. Parisuhteessa tuo olisi ihan kauheaa. En kuitenkaan pidä häntä missään tapauksessa persoonallisuushäiriöisenä.
Mutta itselleni olisi tärkeää, että suhteen alussa mies yrittää tehdä vaikutuksen ja osoittaa, että haluaa minut. Tuo käytös ei siitä kerro.
...siitä että tämäntapainen mies muuttuisi selvästi parempaan suuntaan?
Toisaalta tämän ärsyttävyytensä ja mahdollisten narsististen piirteitten takia on varmaan ymmärrettävää että näin "hyvä löytö" on edelleen vapaana...
Olen jo kallistumassa siihen suuntaan, etten ainakaan itse ole enää häneen yhteydessä, vaan yritän viilentää tunteeni
Viimeksi hän oli ehkä itsekin vähemmän innokas tapaamisen lopussa... vihdoin näytin hänelle myös ärtymystäni ja sanoin takaisin...ehkä laittaa mulle kohta jonkun viestin että juttu on ohi niin ei ainakaan tule hylätyksi. nyt tuntuu että hyvä ois niin...toisaalta haluaisin kyllä ainakin vielä puhua ja kertoa oman kantani
Onko kolmekymppisiä vapaita "menestyviä ja kunnollisia" miehiä, jotka olisivat myös oikeasti mukavia ja tasapainoisia enää lainkaan?
surettaa kun tähänkin taas laittoi toivoa....vieläkin haluisin toivoa, että hyvät piirteet ovat hänessä kuitenkin voitolla
varma, en jatkaisi.
Älä analysoi enempää! Jonain päivänä huomaat itsekin, ettei tuollaisesta olisi tullut mitään. Tuhlaat aikaasi analysoimalla ja miettimällä ja menetät hermosi.
Älä ole ko miehen kanssa siksi, että hänessä on joitakin hyviä puolia. Hänessä näyttää olevan aika paljon sellaista, jota et ymmärrä ja josta et pidä. Asioita, jotka tulevat esiin joka kerta kun tapaatte ja joita sinun täytyy miettiä jälkikäteen.
Kukaanhan meistä ei ole täydellinen, mutta odota vain, tapaat ihan varmasti SUHT NORMAALIN mukavan miehen. Ihan varmasti!
joskus kysyin, miksei koskaan kehu minua, koska muut miehet kehuivat useinkin, niin mies sanoi, ettei viitsi, ettei minulla nouse kusi päähän!
Että ei kaikki narsistit alussakaan kehu, varsinkin, jos huomaavat naisen olevan muutenkin kiinnostunut ja nalkissa.