Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei juoda aattona saunassa skumppaa

Vierailija
20.12.2010 |

eikä olutta, eikä mitään muutakaan. Jos ja kun oikein jano tulee, käydään suihkuhuoneessa juomassa kylmää ja raikasta kraanavettä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä ymmärrä miten minun tekemä aloitus tekee musta omahyväisen? Se, että viettää joulua eritavalla kuin toinen = omahyväinen... Aah, tää on taas niin tätä av:tä :D

t.ap

välttämättä juo saunassa mitään, mutta ei siitä mun mielestä mitään aloitusta tarvitse tehdä. Mua muuten ärsyttää tuo ihmisten omahyväisyys, jolla he kertovat antavansa lapsilleen raittiin joulun. Se, että käyttää alkoholia lasten aikana, ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi sikahumalassa lasten aikana. Mielestäni alkoholin juominen kotona hillitysti näyttää myös lapsille esimerkkiä siitä, miten sitä pitäisi käyttää. Sekin asia on hyvä opettaa lapsille.

enkä käsittääkseni sitä kieltänyt. Omahyväistä on se asenne, että minä tiedän, miten joulua tulee viettää, ja kaikki muut ovat väärässä. Se asenne tekstistäsi huokuu.

Vierailija
2/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

skumppaa saunassa. En pidä oluesta tai siideristä. Mitä väliä sillä on onko juoma skumppaa vai sidukkaa? Kummatkin kylmää ja kuplivaa.

Mä en myöskään tajua tota "annan lapselleni raittiin joulun" lässytystä. Jos joulupöydässä juo pari lasillista hyvää viiniä, niin onko lapsilla sitten känninen äiti? Kyllä kännäys on ihan eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan, että onpas sulla kummalliset tuntosarvet, kun mun aloituksesta oikein huokuu omahyväisyys... :D

Missään kohtaa aloituksessa ei lue, että meidän tapa olisi ainoa oikea...

-ap

Enkä mä ymmärrä miten minun tekemä aloitus tekee musta omahyväisen? Se, että viettää joulua eritavalla kuin toinen = omahyväinen... Aah, tää on taas niin tätä av:tä :D t.ap

välttämättä juo saunassa mitään, mutta ei siitä mun mielestä mitään aloitusta tarvitse tehdä. Mua muuten ärsyttää tuo ihmisten omahyväisyys, jolla he kertovat antavansa lapsilleen raittiin joulun. Se, että käyttää alkoholia lasten aikana, ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi sikahumalassa lasten aikana. Mielestäni alkoholin juominen kotona hillitysti näyttää myös lapsille esimerkkiä siitä, miten sitä pitäisi käyttää. Sekin asia on hyvä opettaa lapsille.

enkä käsittääkseni sitä kieltänyt. Omahyväistä on se asenne, että minä tiedän, miten joulua tulee viettää, ja kaikki muut ovat väärässä. Se asenne tekstistäsi huokuu.

Vierailija
4/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pikkaisen teidän ärsyttämistä :-)

Miksi muuten Suomessa täytyy aina perustella muille miksi on absolutisti, eikä halua käyttää alkoholia. Miksen saa kertoa muille, ettei meidän perheen tapoihin kuulu alkoholin juominen. Miksi heti "lynkataan"? Miksi pitää vetää herne nenään ja alkaa syyttelemään omahyväiseksi yms.

Vierailija
5/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pikkaisen teidän ärsyttämistä :-)

Miksi muuten Suomessa täytyy aina perustella muille miksi on absolutisti, eikä halua käyttää alkoholia. Miksen saa kertoa muille, ettei meidän perheen tapoihin kuulu alkoholin juominen. Miksi heti "lynkataan"? Miksi pitää vetää herne nenään ja alkaa syyttelemään omahyväiseksi yms.

Musta kukin saa olla juomatta tai juoda, kunhan toiset otetaan huomioon. Mutta tuosta "minä ainakin annan lapselle raittiin joulun" -tyylistä paistaa se omahyväisyys.

Vierailija
6/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse nautin aina saunajuomana skumppaa- on parasta siihen tarkoitukseen.

Vierailija
7/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin sitä hernettä sinne nenuun tunkee...

Vastasin kolmoselle seuraavasti: Niin, junttiahan se on juu kun ei kaljat ja skumpat maistu! Olen todella mielelläni sinun mittapuusi mukaan juntti ja annan lapselleni raittiin joulun.

Se, kun ap puolustautuu, tekee hänestä omahyväisen.

Jännä muuten huomata, että tämä alkoholittomuus-ketju saa alkoholin käyttäjien verenpaineen nousemaan... Mistäköhän syystä? ;-D

-ap

vielä pikkaisen teidän ärsyttämistä :-) Miksi muuten Suomessa täytyy aina perustella muille miksi on absolutisti, eikä halua käyttää alkoholia. Miksen saa kertoa muille, ettei meidän perheen tapoihin kuulu alkoholin juominen. Miksi heti "lynkataan"? Miksi pitää vetää herne nenään ja alkaa syyttelemään omahyväiseksi yms.

Musta kukin saa olla juomatta tai juoda, kunhan toiset otetaan huomioon. Mutta tuosta "minä ainakin annan lapselle raittiin joulun" -tyylistä paistaa se omahyväisyys.

Vierailija
8/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin sitä hernettä sinne nenuun tunkee...

Vastasin kolmoselle seuraavasti: Niin, junttiahan se on juu kun ei kaljat ja skumpat maistu! Olen todella mielelläni sinun mittapuusi mukaan juntti ja annan lapselleni raittiin joulun.

Se, kun ap puolustautuu, tekee hänestä omahyväisen.

Jännä muuten huomata, että tämä alkoholittomuus-ketju saa alkoholin käyttäjien verenpaineen nousemaan... Mistäköhän syystä? ;-D

-ap

vielä pikkaisen teidän ärsyttämistä :-) Miksi muuten Suomessa täytyy aina perustella muille miksi on absolutisti, eikä halua käyttää alkoholia. Miksen saa kertoa muille, ettei meidän perheen tapoihin kuulu alkoholin juominen. Miksi heti "lynkataan"? Miksi pitää vetää herne nenään ja alkaa syyttelemään omahyväiseksi yms.

että on olemassa kaltaisiasi ihmisiä, jotka sekoittavat alkoholin käytön ja ryyppäämisen.

Miksi muuten puolustauduit tuolla lausahduksella, jos et sitten kuitenkaan seiso oikeasti sen takana? Musta tuntuu, että sä oikein haluat vihaisia vastauksia, et keskustelua.

Vierailija
9/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkään en ole yhtään omahyväinen.

-ap

Vierailija
10/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis = ei yhtään alkoholia veressä edelleenkään en ole yhtään omahyväinen.

-ap

niin iso numero asiasta, jos kerran raitis tarkoittaa sinulle, ettei veressä ole yhtään alkoholia? Väitätkö, että lapsi huomaa, onko joku juonut yhden terästetyn glögin vai ei mitään?

Vierailija
11/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa, kuin siinä ketjussa, jossa kehuskeltiin skumpan juomisella aattona. Ja vastaus toiseen kysymykseesi, minun lapseni kyllä huomaa, jos on terästettyä glögiä nautittu, ainakin hajusta.

-ap

Raitis = ei yhtään alkoholia veressä edelleenkään en ole yhtään omahyväinen. -ap

mutta miksi tehdä sitten niin iso numero asiasta, jos kerran raitis tarkoittaa sinulle, ettei veressä ole yhtään alkoholia? Väitätkö, että lapsi huomaa, onko joku juonut yhden terästetyn glögin vai ei mitään?

Vierailija
12/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa, kuin siinä ketjussa, jossa kehuskeltiin skumpan juomisella aattona. Ja vastaus toiseen kysymykseesi, minun lapseni kyllä huomaa, jos on terästettyä glögiä nautittu, ainakin hajusta.

-ap

Raitis = ei yhtään alkoholia veressä edelleenkään en ole yhtään omahyväinen. -ap

mutta miksi tehdä sitten niin iso numero asiasta, jos kerran raitis tarkoittaa sinulle, ettei veressä ole yhtään alkoholia? Väitätkö, että lapsi huomaa, onko joku juonut yhden terästetyn glögin vai ei mitään?

mitään toista ketjua. Aika hyvin on sun lapsesi perillä alkoholiasioista. Useimmat lapset ei kiinnitä mitään huomiota alkoholiin, kun suurimmalla osalla ihmisistä se alkoholi ei ole mikään ohjelmanumero.

Vierailija
13/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni kyllä huomaa, jos on terästettyä glögiä nautittu, ainakin hajusta.

-ap

huomaa, jos on nautittu valkosipulia, ainakin hajusta. Muistakaa mammat antaa lapsillenne valkosipuliton joulu!

Vierailija
14/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni kyllä huomaa, jos on terästettyä glögiä nautittu, ainakin hajusta. -ap

huomaa, jos on nautittu valkosipulia, ainakin hajusta. Muistakaa mammat antaa lapsillenne valkosipuliton joulu!

Lapset muuten tietää yllättävän paljon asioita..! Välillä kuulen tosi hauskoja juttuja lapsen suusta.

Vierailija
15/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva itse asiassa edes siellä mitään juo, itse ainakin tykkään juoda vasta vilvoittelujen yhteydessä ja saunan jälkeen.

Mutta tehkää te edes joulun kunniaksi poikkeus ja juokaa se raikas kraanavetenne jossain muualla kuin suihkuhuoneessa! Aika ankeaa, jollei teillä satu olemaan kotispa lekottelualueineen.

Vierailija
16/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skumppa ja sauna on hivenen outo yhdistelmä. Mutta kukin tyylillään, toki. Itselle maistuu siideri tai olut saunan päälle.

Vierailija
17/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kaljat ja skumpat maistu! Olen todella mielelläni sinun mittapuusi mukaan juntti ja annan lapselleni raittiin joulun.

-ap

"no jopas te ootte sitten juntteja"

Vierailija
18/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sinne sovi paremmin vähän muut juomat. Outo ajatuskin.

Vierailija
19/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman sädekehän kiillotusta?

Mun lapsuudenkodissa ei juotu, ja silti joka joulu hiivittiin varpaillaan, ettei isä saisi raivareita, ja ainahan se sai... :(

Jos alkoholia osaa käyttää, niin siitä ei ole mitään haittaa lapsille. Ruokajuomana tai saunajuomana 1 lasi ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa eikä lapsille turvatonta oloa. Ja jos nyt puhutaan skumpasta saunajuomana, voisi kuvitella, että sitä ei sitten vedetä koko pullollista yksin...

Itse olen joka joulu juonut lasin viiniä ruoan kanssa ja aika usein maistellut terästettyä glögiä. JOskus kun lapset ovat menneet nukkumaan, olen saattanut juoda vielä toisenkin lasillisen - tai sitten en. Oma äitini on alkoholistin tytär, ja vaikka käyttääkin alkoholia, on sen suhteen kuitenkin aina "outo". Esim. juotuaan lasillisen siideriä saunan jälkeen saattaa alkaa höpöttää, miten humalassa nyt onkaan ja miten nyt saattoikaan kokonaisen lasin juoda. Kyllä siitä käytöksestä tulee jo lapsille vähän outo olo.

Aikuisten käytös on tässä se avainsana. Mieheni vanhemmat ovat olleet absolutisteja - no, isä saattoi ottaa joskus juhlissa kahvin kanssa konjakin mutta äiti ei juo koskaan. Molemmat lapset ovat sitten vetäneet päänsä täyteen ylioppilasjuhlissaan ja istuneet vessassa oksentamassa vieraiden kauhuksi. Jotenkin se alkoholi oli siinäkin perheessä sellainen tabu, että se vaikutti teini-ikäisiin päinvastaisella tavalla. Alkoholiin suhtautuminen ja se, että sitä ei osaa käyttää, tekee lapsille ongelman. En kestä näitä hurskastelijoita, joiden täytyy aina erikseen painottaa, että antavat lapsilleen raittiin joulun. No, niin antaa ne alkoholilla läträäjätkin. Ei ne yleensä lapsiaan juota humalaan. Ja niillä raittiista joulusta nauttivilla lapsilla saattaa olla silti paljon pelottavampi ja ankeampi joulu kuin niillä lapsilla, joiden vanhemmat hallitsevat alkoholin käytön osana ateriaa.

Vierailija
20/24 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapoja... Pitää vaan puhua skumpasta ja oluista saunan yhteydessä.

-ap

p.s. meillä ei kukaan saa raivareita siitä, että meillä on lapsia talossa.

Miksi tällainen aloitus? Oman sädekehän kiillotusta? Mun lapsuudenkodissa ei juotu, ja silti joka joulu hiivittiin varpaillaan, ettei isä saisi raivareita, ja ainahan se sai... :( Jos alkoholia osaa käyttää, niin siitä ei ole mitään haittaa lapsille. Ruokajuomana tai saunajuomana 1 lasi ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa eikä lapsille turvatonta oloa. Ja jos nyt puhutaan skumpasta saunajuomana, voisi kuvitella, että sitä ei sitten vedetä koko pullollista yksin... Itse olen joka joulu juonut lasin viiniä ruoan kanssa ja aika usein maistellut terästettyä glögiä. JOskus kun lapset ovat menneet nukkumaan, olen saattanut juoda vielä toisenkin lasillisen - tai sitten en. Oma äitini on alkoholistin tytär, ja vaikka käyttääkin alkoholia, on sen suhteen kuitenkin aina "outo". Esim. juotuaan lasillisen siideriä saunan jälkeen saattaa alkaa höpöttää, miten humalassa nyt onkaan ja miten nyt saattoikaan kokonaisen lasin juoda. Kyllä siitä käytöksestä tulee jo lapsille vähän outo olo. Aikuisten käytös on tässä se avainsana. Mieheni vanhemmat ovat olleet absolutisteja - no, isä saattoi ottaa joskus juhlissa kahvin kanssa konjakin mutta äiti ei juo koskaan. Molemmat lapset ovat sitten vetäneet päänsä täyteen ylioppilasjuhlissaan ja istuneet vessassa oksentamassa vieraiden kauhuksi. Jotenkin se alkoholi oli siinäkin perheessä sellainen tabu, että se vaikutti teini-ikäisiin päinvastaisella tavalla. Alkoholiin suhtautuminen ja se, että sitä ei osaa käyttää, tekee lapsille ongelman. En kestä näitä hurskastelijoita, joiden täytyy aina erikseen painottaa, että antavat lapsilleen raittiin joulun. No, niin antaa ne alkoholilla läträäjätkin. Ei ne yleensä lapsiaan juota humalaan. Ja niillä raittiista joulusta nauttivilla lapsilla saattaa olla silti paljon pelottavampi ja ankeampi joulu kuin niillä lapsilla, joiden vanhemmat hallitsevat alkoholin käytön osana ateriaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi