Tupakoinnin lopettaminen, miten täytit ne tylsät hetket kun "jotain puuttuu"?
Nikotiinipurkkaa syön, joten sillä pysyy aisoissa tuo pahin himo. Mutta esim. kahvin jälkeen tulee ontto olo, jotain puuttuu, ja sitten on jo ihan alakuloinen fiilis. Tuntuu niin kuin hyvä ystävä olisi kuollut ja nyt lähtee johonkin yhteiseen harrastukseen yksin. Mikä teillä auttoi tällaiseen tyhjyyteen? Kannattaako edes yrittää täyttää tyhjiötä jollain muulla, pitääkö se korvike yllä henkistä riippuvuutta? Milloin tähän tottuu?
Kohta kaksi viikkoa polttamatta, eka kertaa näin pitkään ilman, yli 30 vuoden sauhuttelun jälkeen.
Kommentit (22)
Siihen tottuu mut ole tarkkana että lopetat nikotiinipurkat ohjeen mukaan. Terveisin jo 5 vuotta nikotiinipurkkaa syönyt enkä pääse eroon
Ota keskikokoinen klapi ja hakkaa aina sillä itseäsi päähän, kun tekee mieli tehdä jotain typerää.
Syömällä ja juomalla, sen takia moni lihoo tupakoinnin lopetuksen jälkeen.
Itse latasin kännykkäpelejä! Auttoi oikeasti siihen tunteeseen,että pitää käsillä tehdä jotain.
Niitähän on laidasta laitaan. Voin suositella!
T:vuoden polttamatta, sitä ennen poltin varmaan askin päivässä tai yli 25vuotta
Btw. Kuuluu oireisiin tuo alakuloinen mieli. Helpottaa ajan kanssa. Itse tosin lopetin ilman mitään nikotiinin korvikkeita. T:kännykkäpelin suosittelija.
En tiedä onko sattumaa,mutta kahvi ei enää niin maistu.. ennemmin juon energiajuoman aamullakin.
Palautin mieleen elokuvan Insider aiheen "tupakkayhtiö manipuloi ammoniakilla nikotiinia nopeammin ja tehokkaammin koukuttavaksi".
Vierailija kirjoitti:
Masturbointi on hyvä.
Nii mutta eikös se tee tylsämieliseksi ja sokeuta ajan myötä?
Vierailija kirjoitti:
Siihen tottuu mut ole tarkkana että lopetat nikotiinipurkat ohjeen mukaan. Terveisin jo 5 vuotta nikotiinipurkkaa syönyt enkä pääse eroon
Meinasin tulla varoittamaan aptä mutta kerkesit jo. Nikotiinipurkkaa vuoden syönyt ja tupakkaan retkahtanut, joka otti uuden yrityksen ilman korvaushoitoja ja nyt jo yli 10 vuotta ilman nikotiinituotteita. Ja ei siihen auta kuin aika.
Lue Stumppaa tähän kirja!
Pääpointtina se, että se "tyhjyyden tunne" mikä ilman tupakkaa on, johtuu vain siitä tupakan luomasta riippuvuudesta.
Moni kuvittelee että tupakka auttaa siihen että 'hermot rauhoittuu' / 'on jotain tekemistä' / 'levoton olo rauhoittuu' jne. mutta nuo kaikki on seurausta siitä tupakasta =jos ei polta, ei noita tunteita tule.
Toki välivaihe voi olla vaikea ennen kun tottuu uuteen, mutta kun tajuaa paljonko tupakka on vienyt ajatuksia, niin tajua kuten typerää polttaminen on ollut. On koko ajan sen seuraavan tupakan armoilla -> miettii enemmän tai vähemmän alitajuisesti koko ajan seuraavaa tupakkaa. Menee vaikka leffaan, vikana pitää hiisata tupakka, leffan aikana alkaa jo odotella seuraavaa röökiä, ja leffan loputtua äkkiä pihalle ja tupakka huuleen. Miettikää miten 'orjuuttavaa' elämää!
Lopetin itse ilman ilman mitään purukumeja tai muita nikotiini tuotteita. Yksi mitä myös suosittelen lopettajille: älä laske kuinka kauna olet ollut polttamatta, olen huomannut, että laskijat 'sortuvat' liki aina aloittamaan uudestaan. Tee päätös, en enää tupakoi ja käännä aivot siihen asentoon ja elä elämää normaalisti, vain ilman tupakkaa. En ehkä osaa selittää, mutta on eroa laskeeko että nyt 3kk tai 2,5 vuotta polttamatta, vs. "en ole tupakoija", tuossa on pään sisässä jokin ero, ainakin havaintojeni mukaan :)
Vierailija kirjoitti:
Itse latasin kännykkäpelejä! Auttoi oikeasti siihen tunteeseen,että pitää käsillä tehdä jotain.
Niitähän on laidasta laitaan. Voin suositella!
T:vuoden polttamatta, sitä ennen poltin varmaan askin päivässä tai yli 25vuotta
Olen itse muuten kirjoittanut tämän aloituksen tänne.. etsin. aika tarkkaan tosiaan vuosi täynnä! Ap, helpottaa ajan kanssa. Usko pois. Ja latasin noita kännykkäpelejä!
https://www.vauva.fi/keskustelu/5583927/11-paivaa-tupakoimatta
Hassua lukea mitä ajatellut silloin. En edes muistanut,että ihan itketti 😮
Nikotiinista vapautuu nopeasti ja melko vaivsttomadtikin aibakin vuwroituslääkjeidrn avulla, mutta tavasta käydä tupakalla on vaikeampi päästä eroon. Olin parveketupakoitsija ja opettelin käymään siellä parvekkeella ilman, että tupakoin ja tein sen porkkanan avulla. Ostin kaupasta naposteluporkkanoita ja kävin nakertelemassa niitä parvekkeella ja niin se tapa käydä tupakalla sitten jäi. Nikotiinituotteita en ole kokeillut enkä tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Lue Stumppaa tähän kirja!
Pääpointtina se, että se "tyhjyyden tunne" mikä ilman tupakkaa on, johtuu vain siitä tupakan luomasta riippuvuudesta.
Moni kuvittelee että tupakka auttaa siihen että 'hermot rauhoittuu' / 'on jotain tekemistä' / 'levoton olo rauhoittuu' jne. mutta nuo kaikki on seurausta siitä tupakasta =jos ei polta, ei noita tunteita tule.
Toki välivaihe voi olla vaikea ennen kun tottuu uuteen, mutta kun tajuaa paljonko tupakka on vienyt ajatuksia, niin tajua kuten typerää polttaminen on ollut. On koko ajan sen seuraavan tupakan armoilla -> miettii enemmän tai vähemmän alitajuisesti koko ajan seuraavaa tupakkaa. Menee vaikka leffaan, vikana pitää hiisata tupakka, leffan aikana alkaa jo odotella seuraavaa röökiä, ja leffan loputtua äkkiä pihalle ja tupakka huuleen. Miettikää miten 'orjuuttavaa' elämää!
Lopetin itse ilman ilman mitään purukume
Itselläni oli taas helpompi kun ajattelin pitäväni vain taukoa. Joka venyi ja venyi.. En siis "luopunut mistään". Jokaisella varmaan se oma juttu,joka auttaa. Kun sen vain löytää.
Kuulun siihen 3 % jotka lopettaa tupakoinnin ilman mitään korvikkeita.Ajattelin et se on nyt tässä.
Nyt useita vuosia lopetuksesta, kertaakaan ei ole ollut retkahdus lähelläkään.Se on päätös ja tahto asia.
Paljon sitä tulikin poltettua, minun osuus on täynnä.
Joskus kun katsoo tupakoivaa ihmistä niin ajattelen et se on jo niin typerän näköistäkin et en kyllä viittis tuohon enää.
Taisi jotain 35 vuotta mennä tuossa sauhuttelussa.
Masturbointi on hyvä.