Mistä ostat agar agaria?
Marmeladi-karkkeja olisi halu päästä tekemään, mutta mistään ei saa agar agaria!
Yliopiston apteekista sanoivat, että on poistunut valikoimista, ja Prismassa eivät olleet ikinä kuulleetkaan koko aineesta.
Mistä olette onnistuneet hankkimaan omanne?
Kommentit (29)
Mulla olis kyllä agar agaria jauheena, mutta osaako joku neuvoa,kuuluuko sitä liottaa ensin kuten (ennen vanhaan kuitumaista,jossain lukee että keitetään 1/2 tuntia,keittiö sivu jäi mulle epäselväksi, siinä oli että ripotellaan kiehuvaan veteen, eikä enää keitetä ?
Olis yrittanyt löydä sita kauppasta enka tienytkaan et vois olla apteekissa mut onneks löytyy chinamarket:sta tällä Turussa. 1€/pussi
Tuoltahan sitä sai http://www.siam-house.fi/tuote_tiedot.php?id=617 ja toimitus kirjeenä parissa päivässä
Moi,
Itse löysin ainetta Juhlakauppa.com:sta, siellä oli vaikka mitä leivontaan.
ja kun nyt tarkistin niin löytyi allaolevan linkkin takaa:
agar agaria saa ruohonjuuresta ab. 8,15€
Sama ongelma vuosien jälkeen.
Vegegeeliä löysin ruokakaupasta, agar-agaria luontaistuotekauppa Lifesta.
Itsekin etsin agaria "edullisesti" pitkin Tamperetta. Apteekeissa 10 g maksoi noin 6€, MUTTA onneksi ymmärsin käydä katsomassa aasialaisesta liikkeestä (Siam House)!! Sieltä ostin 25 g agaria hintaan 1,6€!!
Käykää nyt ehdottomasti ensin katsastamassa juurikin nuo aasialaiset/itämaiset liikkeet! :)