Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen miten joululaatikoiden tekoon ei löydy aikaa

Vierailija
19.12.2010 |

Tein juuri porkkana- ja lanttulaatikot paistamista vaille valmiiksi. Lisäksi perunalaatikko on imeltymässä. Aikaa meni vajaa 3tuntia. Se on aika vähän! Toki iltasella perunalaatikko täytyy imeltymisen jälkeen vielä viimeistellä ja jouluaattona paistaa, mutta aika pieni työ noissa on...

Ja meilläkin on lapsia, mutta ihmettelen monia ihmisiä jotka sanovat, että laatikoiden teko on niin työlästä, että ostavat mieluummin valmiina. Toki valmiinakin saa, pidämme niiden mausta itsekin, mutta kyllä se itse tehty on kuitenkin parempi.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kolme kertaa tehnyt lanttulaatikon jouluksi ja oli helppoa ja hyvää tuli! Nykyisin emme piittaa perinteisistä jouluruoista, vaan laitamme kalapainotteista muuten herkullista ruokaa. Perinnepöytä löytyy anoppilasta tapaninpäivänä.

Vierailija
2/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa ap tänne aikatauluttamaan.

Muuten mulle on ihan sama, miten kukakin laatikkonsa tekee. Mä teen omalta osaltani kaksi ruokalajia siihen suvun yhteiseen pitopöytään, joka myös toisessa ketjussa täysin idioottimaiseksi lynkattiin. Ja saan siellä syödä myös kotitekoisia laatikoita.

Ja ei, en ole tuon toisenkaan ketjun aloittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, olisi, jos tekisin homman joku ilta klo 21-24 tai aamulla klo 4-7. Ne ovat ainoat ajat, jolloin ehdin tehdä jotain muutakuin juosta 9 kk vanhojen kaksosten perässä ja hösätä samalla pakollisimmat kotityöt.

Että ap, kai sitä mitä tahansa "ehtii", kun priorisoi. Minä voisin esim. priorisoida niin, että annan lasten pärjätä pari tuntia keskenään, etten VAAN joudu ostamaan kaupan laatikoita.

Vierailija
4/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siina mitaan havettavaa ole!

Vierailija
5/55 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne ovat mielestäni yhtä hyviä kuin itsetehdyt. Joten turhaan en viitsi vaivautua niitä itse tekemään :).

Eivät todellakaan ole yhtä hyviä!!

Et kyllä tiedä asiasta mitään.

Olen varmaan mestari tekemään laatikoita, mutta ovat kyllä hyviä.

Vierailija
6/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni ehkä 5 minuuttia.

Vierailija
7/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itsetehdyistä laatikoista ja ne voi tehdä hyvissä ajoin valmiiksi. Ne ja kinkku ovatkin ainoat ehdottomasti itsetehtävät.

En leivo jouluksi yhtään mitään ja kalapöydän antimetkin ovat hallista ostetut. Jokainen päättää itse, haluaako aikaansa käyttää lanttujen kuorimiseen tai piparitalon rakentamiseen.

Vierailija
8/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleppa hyvä :)

Vierailija
9/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleppa hyvä :D Tiedän kyllä ettei se ole äidinkielen mukaisesti oikein, mutta siitä huolimatta - oleppa hyvä :D

Vierailija
10/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei ole koskaan tehnyt laatikoita, ajatus niiden tekemisestä voi tuntua työläältä. Hirvittää se, että mitä jos ne epäonnistuu ja menee pilalle ja sitten harmittaa kamalasti turhaan nähty vaiva. Minä ainakin olen tässä juuri arpomassa että yrittäisinkö itse vai en. Kun tuntuu etten haltsaa sitäkään että milloin mikäkin pitäisi paistaa kun kinkun paistollekin pitäisi jäädä uuniaikaa. Tottumattomuutta siis.

Vierailija
12/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne ovat mielestäni yhtä hyviä kuin itsetehdyt. Joten turhaan en viitsi vaivautua niitä itse tekemään :).

Vierailija
13/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ehkä olis aikaa, mutta en jaksa. Olen luvannut tehdä kaikki leivonnaiset itse sekä rosollin. Muuta en halua tehdä, sillä joulun alla töissä on karmea stressi päällä. En jaksa ottaa stressiä kaikista joulujutuistakin. Hoidan kodin ja lapset muutenkin melkein kokonaa yksin työn lisäksi, joten en kaipaa enää mitään ekstraa.

Vierailija
14/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain pidä erityisemmin ruoan laitosta. Siksi ostan valmiina ja laatikot muutenkin aika pieni osa meidän joulupöytää. Siis aikaa olisi, muttei mielenkiintoa:)

Pesue, jossa äiti, isä ja kolme lasta.

Ulkoillaan ja chillaillaan sekin aika:)

Vierailija
15/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun kuorii porkkanat, paloittelee ja keittaa suolatussa vedessa. Samaan aikaan voi keittaa ohrapuuron, maitoon tietty. Kun porkkanat kypsia, soseutus, ja puuro sekaan. Maustaminen ja sekaan pari munaa. Vuokiin. Aikaa menee maks 45 minuuttia. Ok, paistaa taytyy uunissa viela, mut sehan on vasta aaton homma!

Vierailija
16/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee paremman makuista. Meillä ei kukaan syö kaupan valmiita.

Ei niiden laatikoiden teko tosiaankaan vie kauaa aikaa.

Monilla taitaa laiskuus vaan olla. Ei viitsitä.

Syitä löytyy. Ja jos ei ole koskaan tehnyt niin mikä pakko on kokeilla sitä ensimmäistä kertaa sitten juuri jouluksi.

Joidenkin on vaan pakko mennä sieltä mistä aita on matalin.

Lehdet ja netti täynnä helppoja ja hyviä ohjeita. Roskeasti vain kokeilemaan.

Vierailija
17/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti turhaan alkaa väkertämään.

Vierailija
18/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman verran meillä kaikilla on tunteja vuorokaudessa, itsestä se on kiinni että mihin ne haluaa käyttää. Jos mulla on 3 h ylimääräistä aikaa, tod. näk. menen kuntosalille, kosmetologille tai ihan vaan luen hyvää kirjaa.

Kukin tyylillään ja mielenkiintonsa mukaan!

Vierailija
19/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ole tehnyt kuin lanttulaatikkoa, mutta eihän siihen mene kuin yksi hujaus.

Onko porkkana- ja perunalaatikon teko jotenkin työläämpää?

Vierailija
20/55 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona lepäilevien kotimammojen täällä elvistellä.