Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin mielestä emme saa ehkäistä

Vierailija
19.12.2010 |

Anoppi on vanhoillislestadiolainen (ja mekin kyllä ollaan).

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleen katkaista välit moiseen anoppiin jokapuuttuu yksityisasioihin. ???

Ajattelin ihan samaa!

Vierailija
82/103 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos uskomassa ootte, niin silloin asia on harvinaisen selvä. Ehkäisy on luopumista Jumalasta, koska siinä emme enää luota Jumalan mahdollisuuteen ohjata elämäämme vaan otamme itsellemme päätäntävallan asioista, jotka eivät meille kuulu. Asia on hyvin yksinkertainen, sillä kyse on uskomiseta Jumalaan.

Höpö höpö. uskonhan pitää perustua Raamattuun. ja Raamatussa ei kielletä ehkäisyä. Maallikkopuhujien keksimä kielto joskus 60-luvulla! Eivät tunne kristinoppia eivätkä Raamattua.

Lue tästä:

http://scratchpad.wikia.com/wiki/Ehk%C3%A4isy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on julistanut että mä olen riistänyt siltä lastenlapsia jo ties kuinka monta koska oon ehkäissyt (osin salaa mieheltänikin koska se ei kans oikeen tätä hyväksy)

No, niinhän se on!!

Vierailija
84/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
85/103 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellanen elämä voi toimia.

Me asumme myös eteläsuomessa(uudellamaalla) pienellä paikkakunnalla.

Kyllä mun mies tietää että syön pillereitä.

Ihan itse joskus aikoinaan sanoin että mä en yksinkertaisesti jaksa lisää lapsia ainakaan siinä tilanteessa. se huomas itsekkin että olin kokoajan ihan poikki ja hermona väsymyksestä.

Sanoi että hän ei jaksa katsoa jos olen lopun elämääni tuollainen.

Oli pakko alkaa ajatella jo olemassa olevia lapsia.

Ei kukaan voi pakottaa synnyttämään vuodesta toiseen.

Voi olla että vielä tulisi vauva mutta aika näyttää. Jos sellanen vielä meille suodaan.

Mullekkin on sanottu että meidän elämä on ihan liian helppoa. Liekkö vitsinä heitetty, mutta ei kai elämän tarkotuskaan ole että tää olis yhtä kärsimystä.

Tällä hetkellä meillä menee oikeen hyvin ja ollaan jaksavia vanhempia.

Vierailija
86/103 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun/teidän on elämänne, eikä ole kenenkään edun mukaista lisääntyä kuin kanit. Mitä vähemmän lapsia, sitä jaksavammat ja paneutuvammat vanhemmat. Eli pidä vaan omasta kannastasi kiinni!

Ei se ole helppoa koska rauhanyhdistyksellä se on herättänyt hirveän mekkalan. En tieäd onko meillä enää ketään ystävää. Tän asian julkitulemisen jälkeen jouduin suurimpaan helvettiin,mitä olen koskaan aiemmin joutunut kokemaan....Sellaisia syytöksiä en olisi koskaan uskonut joutuvani kuulemaan ystävien suusta... ja oon kärsiny muutenkin masennukseta jo vuosia.

Osin syynä raskaudenpelko.

puhu jollekin uskovalle joka ei ole lesta. miksi ihmeessä pitää olla lestadiolainen? ei jumala sua hylkää vaikka hylkäät lestat.

http://www.suomensielunhoitoterapeutit.com/

Vierailija
87/103 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä huono suku kun hylkivät! meillä ei niin tehdä vaikka siskoni ei ole enää uskovainen on hän yhtä tärkeä kuin muutkin lapset. ei vl tee oikein jos hylkii sen takia että ei ole uskovainen enää!

Vierailija
88/103 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin olette synnyttäneet kotona, ilman kivunlievitystä jne? Ei mitään sektioita missään tapauksessa? En oikeasti ymmärrä millä ehkäisykieltoa perustellaan jos samalla keinotekoisesti pidennetään elämää. Kun tulee aika lähteä se tulee, ei pidä mihinkään ohitusleikkauksiin suostua! Ja kyllähän jumala voi antaa ehkäisyn pettää, jos ihan pakko on jollekin lapsia tulla yli tarpeen.

Vierailija
89/103 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin anoppini on moneen asiaan kommentoinut, mutta en ole siitä välittänyt tuon taivaallsta. Anoppi saa olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta ei se minuun, eikä miehenikään, vaikuta.

Tasan tarkkaan näin!

Vierailija
90/103 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että haluaa olla vielä äidilleen mieliksi. Muuten voisin kuvitella hänen puuttuvan asiaan ja sanovan äidille, että pysytkös ulkona tästä asiasta. Hänen pitäisi puolustaa sinua! Ja näin siis siitä huolimatta, että olette eri mieltä ehkäisystä. Äitihän suorastaan tunkee teidän väliinne parisuhteessa: haluaako hän todella tuhota poikansa perheen?

Taitaa olla äiti opettanut hyvin poikansa: "äidin mieltä ei saa pahoittaa!" Äiti on kuitenkin aikuinen, joka on itse vastuussa mielipahastaan eli nyt vaan anoppi ojennukseen. Jos ei miehesi sano, niin sano sinä. Sano ettet yhtään pidä siitä, että hän mustamaalaa sinua julkisesti, että arvostaisit, jos voisitte selvittää asiat kahden kesken. On todella halpamaista käytöstä anopilta tuollainen!

Tsemppiä!

Vierailija
91/103 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä tapausekssa myös terveyskeskuksen ovesta sisään astuminen on paha synti. Mikä oikeuttaa teitä lestat esim. pidentämään elämäänne keinotekoisesti? Esim. syöpähoitoja ei tulisi lestadiolaisten ottaa, kuten ei minkään muunkaan tappavan taudin hoitoja. Muun muassa.

Vierailija
92/103 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH TUO EI PIDÄ PAIKKAANSA KAIKILLE IHMISILLE! ITSE JAKSAN PAREMMIN MITÄ ENEMPI LAPSIA JA JOKAINEN TALLAA TYYLILLÄÄN!

Vierailija
93/103 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hiljaa kun et ymmärrä! en ainakaan vielä ole kuollut synnytyksiin. eikä äitinikään vaikka 15 lasta synnyttänyt :)

Vierailija
94/103 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntiä sä tekisit silloin jos vaan tekisit lapsia vaikket niistä jaksaisi pitää huolta.

Naulan kantaan!

Viattomien kärsimys ja piittaamattomuus on syntiä.

Vierailija
95/103 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
96/103 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisi pitää huolta.

Vierailija
97/103 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
98/103 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin anoppini on moneen asiaan kommentoinut, mutta en ole siitä välittänyt tuon taivaallsta. Anoppi saa olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta ei se minuun, eikä miehenikään, vaikuta.

Vierailija
99/103 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu kenellekään muulle kuin pariskunnalle itselleen. On todella noloa, jos anoppi tai joku muu puuttuu ehkäisyn käyttöön/käyttämättömyyteen.

Itse en vastaavassa tilanteessa vastaisi mitään, vain hymyilisin ystävällisesti, ja sanoisin suoraan, että asia ei kuulu sinulle. Sitä mitä lakanoiden välissä tapahtuu, ei ole tarpeen levitellä julkisesti.

Mutta eikö tuo olis siis valehtelemista ?

Vierailija
100/103 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi kaksinaamaista katsoa elokuvia ja käydä seuroissa? Mun mielestä se on kaksinaamaista vasta silloin, jos saarnaa muille miten elokuvat ovat syntiä ja sitten kuitenkin "hyvällä omallatunnolla" niitä itse katsoo.

Minäkin katson elokuvia hyvällä omallatunnolla, mutta myös avoimesti sen kerron jos tulee puhetta. Mä olen ymmärtänyt niin, että tapa-asiat ovat tapa-asioita ja niistä voi ihmiset olla eri mieltä. Evankeliumi on se tärkein asia jonka takia käyn seuroissa. Olenko sitten kaksinaamainen? Mielestäni en. :(

Ja ap:lle sanoisin, että ehkäise hyvällä mielellä jos teidän perheen tilanne sitä vaatii. Ei sun tarvi anopille tai kellekään muulle siitä puhua. Jumala on se joka näkee sydämeen.

t. vl

...älkää siis uudelleen antako sitoa itseänne orjuuden ikeeseen..

voimia ja rohkeutta ja siunausta, raikasta ajattelua tarvitaan teidänkin liikkeesssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi