Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin mielestä emme saa ehkäistä

Vierailija
19.12.2010 |

Anoppi on vanhoillislestadiolainen (ja mekin kyllä ollaan).

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jo syntyneistä lapsista huolehtiminen on tärkeämpää kuin uusien synnyttäminen.

Poppi, meikit, elokuvat tms. eivät ole syntiä, jos tosin eivät varmaan uskonelämälle hyväksikään, sanon minä.

t.yks vl. Ehkäisen, enkä lainkaan kanna siitä huonoa omaatuntoa. Pilaisin (siis ihan todella) perheeni elämän taas kahdeksi-kolmeksi vuodeksi hankkiutumalla raskaaksi.

Vierailija
42/103 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuipa kalseahkolta löytää tällanen viestiketju joka on kopioitu lähes sanasta sanaan toisesta keskustelupalstalta. Joko jollain on täsmälleen samanlainen tilanne ja samoilla sanoilla tai sitten joku kokee tyydytystä levitellä asiaa toisilla palstoilla omissa nimissään. Eli tämän ketjun ap ei ole sama kuin 2+ palstan ap saman aiheen alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veli ei hänkään ole vielä hankkinut yhtään lasta enkä ole päässyt tädiksi. Tämä on huutava vääryys.

Vierailija
44/103 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että joutuu pitkään käymään vessassa sytyttämättä valoja meinaan että ei joudu kattoon itteään peilistä

Vierailija
45/103 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää lapsia sen verran kuin jaksaa hoitaa? Väsynyt äiti ei kykene huolehtimaan vauvasta tai isommista lapsista. Vai tuleeko yhdistys tukemaan ja auttamaan äitiä vai onko kyse kokonaan ankarasta lakihenkisyydestä.

Vierailija
46/103 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nost

Vierailija
47/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noops

Vierailija
48/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos uskomassa ootte, niin silloin asia on harvinaisen selvä.

Ehkäisy on luopumista Jumalasta, koska siinä emme enää luota Jumalan mahdollisuuteen ohjata elämäämme vaan otamme itsellemme päätäntävallan asioista, jotka eivät meille kuulu.

Asia on hyvin yksinkertainen, sillä kyse on uskomiseta Jumalaan.

Vierailija
49/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut samanlaiset sitten heti perässä.

Ja jos ei voi heittää niin antaas asian olla.

Vierailija
50/103 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään lestadiolaisnaisen huokaus:

http://freepathways.wordpress.com/2011/08/10/en-alkaisi/

Vierailija
51/103 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on se apu, kun äiti on väsynyt jopa sairas jatkuvasta raskaana olosta, synnyttämisestä, imettämisestä jne jne. Pitääkö se kaikki vaan ottaa kiltisti vastaan? Eikö meille ole annettu aivot ihan sitä varten, että voisimme ottaa itse vastuun omasta elämästänne ja tehdä järkeviä päätöksia esim rajoittaa lapsilukua. Entä muut elämän (suuret) päätökset? Kuka ne tekee? Minä vai Jumala? Esim naimisiinmeno, onko tämä minulle se oikea puoliso? Onko tämä se oikea työpaikka minulle? Onko tämä se oikea asunto minulle/meille jne?

Mitä ovat ne asiat, jotka meille kuuluvat ja mitkä eivät ja missä ne on lueteltu?

Uskovaiselle selvä asia. No jos uskomassa ootte, niin silloin asia on harvinaisen selvä.

Ehkäisy on luopumista Jumalasta, koska siinä emme enää luota Jumalan mahdollisuuteen ohjata elämäämme vaan otamme itsellemme päätäntävallan asioista, jotka eivät meille kuulu.

Asia on hyvin yksinkertainen, sillä kyse on uskomiseta Jumalaan.

Vierailija
52/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se kortsu päällä vai ei.

Vierailija
53/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppiko sen määrää?

Vierailija
54/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuloilla ja vaihtaa pillerisi vitamiineihin? Vai antaako hän sulle tyrmäystippoja, ja kun kuukahdat, vaihtaa ehkäisyrenkaasi tavalliseen muovirenkaaseen tai poistaa kierukkasi?

Vierailija
55/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on julistanut että mä olen riistänyt siltä lastenlapsia jo ties kuinka monta koska oon ehkäissyt (osin salaa mieheltänikin koska se ei kans oikeen tätä hyväksy)

Vierailija
56/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tuliko yllätyksenä?

Vierailija
57/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun/teidän on elämänne, eikä ole kenenkään edun mukaista lisääntyä kuin kanit. Mitä vähemmän lapsia, sitä jaksavammat ja paneutuvammat vanhemmat. Eli pidä vaan omasta kannastasi kiinni!

Vierailija
58/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä aikuinen ihminen katselet tollasta.Sun vartalo ja äitiys eli sun päätös...

Vierailija
59/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vanhoillislestadiolaisten ehkäisyhullutus on ihan heidän omaa keksintöänsä eikä mikään jumalan vaatimus. Jos on vähänkin järkeä päässä, tätä asiaa ei tarvi edes miettiä. Tai tuskaile sille anopille, että voi että kun meille on niiiiiin vaikea saadan näitä lapsia, ja minkä kun haluaisin 18!

Vierailija
60/103 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun/teidän on elämänne, eikä ole kenenkään edun mukaista lisääntyä kuin kanit. Mitä vähemmän lapsia, sitä jaksavammat ja paneutuvammat vanhemmat. Eli pidä vaan omasta kannastasi kiinni!

Ei se ole helppoa koska rauhanyhdistyksellä se on herättänyt hirveän mekkalan. En tieäd onko meillä enää ketään ystävää. Tän asian julkitulemisen jälkeen jouduin suurimpaan helvettiin,mitä olen koskaan aiemmin joutunut kokemaan....Sellaisia syytöksiä en olisi koskaan uskonut joutuvani kuulemaan ystävien suusta... ja oon kärsiny muutenkin masennukseta jo vuosia.

Osin syynä raskaudenpelko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi