Petin miestäni ja nyt olen umpikujassa, ahdistaa...
En olisi ikinä uskonut, että voisin pettää miestäni, näin kuitenkin kävi. Ihan oma vikani kyllä ja tiedän, etten varmasti tule uudestaan pettämään, sen verran kauhea olo.
Mies ei (vielä) tiedä pettämisestäni, en ole päättänyt kerronko, koska tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Hyödyttääkö se jotain kertoa myös miehelle ja saada taas meidän liitto kriisiin.
Vuosia sitten mieheni petti minua ja kertoi siitä heti, olin sillon todella lähellä jättää mieheni, mutta päätin antaa hänelle uuden mahdollisuuden ja parisuhdeterapian ym. avulla pääsimme pettämisen yli. Tuon jälkeen on ollut monta onnellista vuotta ja todella onnellinen olen monesti ollut, etten jättänyt miestäni.
Pettämiseni ei myöskään ollut kosto, vaikka joku saattaa niinkin ajatella. Ainakin hyvä ystäväni sanoi näin, kun hälle tästä puhuin.
Tiedän, että aina kaikki sanovat, että haluaisivat saada tietää, jos puolisonsa pettää, en vaan todellakaan tiedä kerronko miehelleni vai en. Oma ahdistus ja paha olo on ihan mieletön, mutta tästä en voi syyttää ketään muuta kun itseäni. Mitä hyötyä siitä kertomisesta on, tulee vaan miehellekin paha olo. Vai olisiko sittenkin parempi kertoa?
Kommentit (71)
Sillon kun keskusteltiin tästä niin mies sanoi, että voisi antaa yhden kerran anteeksi, mutta sitä en tiedä haluaisiko hän tietää syrjähypystä.
Kuten täällä on monet muutkin kirjoittaneet ja itsekin sitä olen ajatellut, että oma oloni helpottuisi kertomisella, mutta miksi pitäisi siirtää osa tästä pahasta olosta miehelleni, koska tämä on täysin oma vikani, vaikka lieventäviä asianhaaroja onkin, niin ei ne silti oikeuta pettämistä.
ap
pitää kertoa, jos tietää että mies haluaisi tietää. Jos taas tietää, että puoliso ei yhdestä hairahduksesta halua tietää, niin silloin ei pidä kertoa.
Ajattele tilanne toisin päin. Haluaisit tietenkin tietää. Noin ison asian pimittäminen mieheltä on tosi törkeää.
tuskin sain myöskään sukupuolitautia, koska kondomi oli käytössä.
ap
..on saitko sukupuolitaudin tai pamahdit paksuksi, jos et, niin ei se sitten ole niin tarkkaa
älä ap kerro,miksi haluaisit pahoittaa miestäsi sinun tekemästä mokastasi?!
Käännä tämä voitoksi,ajattele asiaa niin että ilman tätä tapahtumaa et olisi ikinä ymmärtänyt kuinka tärkeä miehesi ja perheesi sinulle on,ajattele että olet vain ihminen joka kerran teki virheen ja nyt nokka kohti uusia haasteita.
Ei sun kannata elämääsi tuhlata murehtimiseen vaan oikeasti nauttia TÄSTÄ HETKESTÄ,älä jää eiliseen ja murehdi tulevaisuutta.Tiedän ton ahdistuksen tunteen,se on ihan hirvittävää kun välillä mieleen tulee tyhjästä tapahtumia mutta alan heti ajattelemaan muuta.En ole miestäni pettänyt mutta hirveitä asioita tehnyt ja omatunto soimaa.Yritän kuitenkin ajatella että ilman noita tapahtumia en olisi tälläinen ihminen kuin nyt olen.Oikeastaan saisin kiittää niitä ihmisiä joita elämässäni kohdannut ja joiden ansioista olen ymmärtänyt kuinka hienoa tämä oma elämäni onkaan.
Tsemppiä ap,muista että alkoholi pahentaa kaikkia filiksiä ja krapulassa morkkis on vielä suurempi.Lepää ja syö hyvin.Käy lenkillä ja hommaa muuta ajateltavaa!
Naiset haluaa tietää miehen syrjähypystä, koska kokevat, että on paha olla vieraan naisen naurunalaisena kun tietää, että on pannut hänen miehen kanssa.
Miehille taas ei kannata kertoa, koska pelätään, että mies heivaa ulos ja sanotaan, että ei kannata omaa pahaa oloa purkaa miehelle.
Samalla tavallahan siellä nyt joku mies nauraa selän takana, että paninpa sun akkaas saatanan aisankannattaja.
Eli kannatan rehellisyyttä, koska tämä asia koskee myös muita ihmisiä kuin itseäsi ja sitä panokumppania.
Miehellä on oikeus tietää, että hän saa valita, haluaako jatkaa sun kanssa. Vai etkö uskalla, koska pelkäät, että mies heittää sut olos. Eihän sen väliä, vaikka joku uittaa munaansa sinun pillussa silloin tällöin. Näinhän ajattelet.
Noin monessa perheessä, itse olen sitä mieltä että ei kannata erota. Olet vahva ihminen.
Mieti eroa, miehesi pettänyt sinua ja kertoo itse / miehesi pettänyt sinua ja salailujen jälkeen joku muu kertoo sinulle/tajuat itse. Veikkaan että parisuhde säilyisi/korjaantuisi paremmin tuossa oman tunnustuksen vaihtoehdossa.
Varsinkin jos olet päättänyt, että oli viimeinen kerta. Turhaan pilaat suhteesi ja pahoitat miehesi mielen.
itse sitä kerro. Mies, jonka kanssa petin miestäni on minulle täysin tuntematon eikä luultavasti asu Suomessa, ellei ole tosi huonoa tuuria.
Minä en vieläkään ole ihan varma olisinko halunnut tietää mieheni pettämisestä. Huomasin kyllä käytöksessään sillon outoa, mutten ensimmäisenä ajatellut toista naista, koska tuolloin meillä oli muutenkin vaikeat ajat. Mutta tiedän eikä sitä voi muuttaa.
ap
Mieti eroa, miehesi pettänyt sinua ja kertoo itse / miehesi pettänyt sinua ja salailujen jälkeen joku muu kertoo sinulle/tajuat itse. Veikkaan että parisuhde säilyisi/korjaantuisi paremmin tuossa oman tunnustuksen vaihtoehdossa.
Kyse ei ole uskaltamisesta. Jo aiemmin kirjoitin, että mieheni on sanonut, että yhden pettämisen hän voi antaa anteeksi, perusteli tätä sillon, että kukaan ei ole täydellinen jne. Sitä en tiedä haluaisiko mies tietää pettämisestä.
Tämän olisit voinut jättää pois, koska et tiedä taustoja
"Eihän sen väliä, vaikka joku uittaa munaansa sinun pillussa silloin tällöin. Näinhän ajattelet."
En todellakaan ajattele noin ja jos saisin yhden asian elämästäni muutettua niin peruisin pettämiseni. Kaiken muun p*skan jota on koettu voisin kokea uudelleen, mutta tätä en. Et tiedä taustoja, jotka johtivat siihen, että petin miestäni niin mielestäni oisit voinut jättää tuon yhden kommenttisi kirjoittamatta. Eikä tarvitse tulla sanomaan, ettei ne oikeuta pettämiseen, ei tietenkään, niin en ole väittänyt enkä tule väittämäänkään.
ap
Samalla tavallahan siellä nyt joku mies nauraa selän takana, että paninpa sun akkaas saatanan aisankannattaja.
Eli kannatan rehellisyyttä, koska tämä asia koskee myös muita ihmisiä kuin itseäsi ja sitä panokumppania.
Miehellä on oikeus tietää, että hän saa valita, haluaako jatkaa sun kanssa. Vai etkö uskalla, koska pelkäät, että mies heittää sut olos. Eihän sen väliä, vaikka joku uittaa munaansa sinun pillussa silloin tällöin. Näinhän ajattelet.
ei tarvitse kokea sitä tuskaa minkä kertominen saa aikaan. Jos rakastat häntä, et kerro. Minua on petetty, tiedän mistä puhun.
Oliko edes tarpeeksi ISO , Sä olet mun mielestä täys horo, jos olisit mun vaimo saisit painua Vitt...
vahvistitte omaa ajatustani eli ettei kannata kertoa, koska tuo ei todellakaan toistu ja ymmärrän nyt vielä paremmin, miten onnekas olen, että minulla on tuollainen mies.
ap
Eli älä kerro. Kärsi itse ja päätä, että se oli eka ja vika kerta. Pitkässä avioliitossa näitä voi tapahtua. Ei ole maailmanloppu, mutta pidä suusi supussa.
Miten täällä voi kaikki olla sitä mieltä että ei saa kertoa! Jos haluat olla rehellinen itsellesi ja miehellesi, niin tottakai kerrot. Kertoihan hänkin sinulle, ja pääsitte siitä yli. Itse en pystyisi valheessa elämään..
siellä parisuhdeterapiassa puhuttiin? Otettiinko esille se mahdollisuus että sinäkin petät?
älä ap kerro,miksi haluaisit pahoittaa miestäsi sinun tekemästä mokastasi?!
Käännä tämä voitoksi,ajattele asiaa niin että ilman tätä tapahtumaa et olisi ikinä ymmärtänyt kuinka tärkeä miehesi ja perheesi sinulle on,ajattele että olet vain ihminen joka kerran teki virheen ja nyt nokka kohti uusia haasteita.
Ei sun kannata elämääsi tuhlata murehtimiseen vaan oikeasti nauttia TÄSTÄ HETKESTÄ,älä jää eiliseen ja murehdi tulevaisuutta.
Tiedän ton ahdistuksen tunteen,se on ihan hirvittävää kun välillä mieleen tulee tyhjästä tapahtumia mutta alan heti ajattelemaan muuta.En ole miestäni pettänyt mutta hirveitä asioita tehnyt ja omatunto soimaa.Yritän kuitenkin ajatella että ilman noita tapahtumia en olisi tälläinen ihminen kuin nyt olen.Oikeastaan saisin kiittää niitä ihmisiä joita elämässäni kohdannut ja joiden ansioista olen ymmärtänyt kuinka hienoa tämä oma elämäni onkaan.
Tsemppiä ap,muista että alkoholi pahentaa kaikkia filiksiä ja krapulassa morkkis on vielä suurempi.Lepää ja syö hyvin.Käy lenkillä ja hommaa muuta ajateltavaa!
yksilöterapiassa ja tehtiin paljon muutakin, jotta pääsimme yli pettämisestä ja löysimme rakkauden/onnen uudestaan.
Puhuttiin myös tuosta mahdollisuudesta, että pettäisin, mutta silloin en siihen uskonut, että niin koskaan kävisi. No, elämä ei mene aina niin kun haluais, onneks virheistään voi oppia.
ap