missä päin suomen mukavimmat ihmiset?
Kommentit (64)
Helsinkiläiset ovat ystävällisimpiä ja fiksuimpia - sekä paljasjalkaiset että muualta tulleet.
no nyt tuli kyllä aikamoinen vale😂 pohjois-savossa ja pohjois-karjalassa ovat maan sairaimmat ihmiset ja savolaiset vielä laiskimmat myös, eivät mukavimpia
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Suomi yleensäkin! Ei olla niin saatanan itsekästä 'kaikki minulle'-kansaa vaan enemmän lupsakkaa sakkia kun ei oo niin justiinsa. Etelän kaupunkilaiset ovat niin olevinaan kun on hieno auto ja hienot harrastukset. Meillä lasten kanssa lasketaan pulkkaa kun kaupunkilaispenskat pelaa sisällä koneilla. Perus käytöstavoista tietoakaan paitsi sukujuhlissa muiden iloksi. Hienoa sen olla pitää! Minä keskityn elämiseen kun helsinkiläinen pohtii minkä laukun ottaisi mukaan kauppaan.
Ihmiset tuntuvat olevan aidompia pohjoisessa. Ja sanon tämän etelässä asuvana.
Vierailija kirjoitti:
iloiset itäsuomalaiset
Ota se i pois siitä edestä niin meni oikein.
Asiakaspalvelussa lähes 10 vuotta työskennelleenä sanoisin, että Savossa ja Pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
kaikkialla suomessa tapaa aivan ihania ihmisia. se on omasta asenteesta kiinni. suomessa kaikki juttelee sinulle jos sina heille juttelet. lontoossa ei.
Sanoisin, että helsinkiläiset ei välttämättä vastaa, jos juttelet heille. Eivät ehdi edes kuuntelemaan, ja lisäksi kulkevat luurit päässä omiin asioihinsa keskittyen. Lontoossa käyneenä muistan, että siellä metro- ja juna-asemilla lipunmyynnissä oli vastassa aina joko erittäin ystävällinen tai sitten ihan täysm*lkku aspa. Välimuotoja ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
luin joskus junassa vr:n lehdestä, että eri puolilla maata junissa työskentelevät ihmiset huomaavat eron, kuulemma itä-suomeen menevässä junassa voi heittää paljon rennompaa huulta matkustajien kanssa kuin länsi-suomeen menevissä.
No tuon nyt näkee sokea Reettakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iloiset itäsuomalaiset
Ota se i pois siitä edestä niin meni oikein.
Loiset täsuomalaiset?
Terve, olen lapista olen hyvis ja tarvittaessa pahis joten valitse itse miten käyttäydyt, isken niin sanotusti vastapalloon koska ei ole tapanani alkaa selitellä että rauhoutu ja kuuntele.
Mukavimmat mitä ilmeisimmin muuttaneet olemaan ulkomailla. Keljuimmat jääneet.
Kokemusta minulla on pohjanmaalaisista, satakuntalaisista, savolaisista, varsinaissuomalaisista, karjalaisista sekä pääkaupunkiseudusta. Ehdottomasti kivoimmat ihmiset noin keskimäärin on Helsingissä. Siksi jäin tänne asumaan vuosien jälkeen, kun monet muut kaupungit omin jo kolunnut.