missä päin suomen mukavimmat ihmiset?
Kommentit (64)
Suomen moneen kertaa päästä päähän reissanneena mielestäni ei oo Kymenlaaksolaisten voittanutta. Ainakin vieraille ovat tosi mukavia ja avoimia
Vaasassa. Jos siis eivät ole ympäroivästä maakunnasta kotoisin eli niitä pohojalaasia...tai varsinkaan rantaruotsalaisia.
Olen asunut noin 10 vuotta Turussa ja pakko todeta että en ymmärrä Turun mollaamista. Täällä asuu oikeasti Suomen mukavimmat ihmiset. Kai se on jotain vanhaa herravihaa, mitä muualla tunnetaan Turkua kohtaan. Eli sitä perisuomalaista kateutta.
kaikkialla suomessa tapaa aivan ihania ihmisia. se on omasta asenteesta kiinni. suomessa kaikki juttelee sinulle jos sina heille juttelet. lontoossa ei.
Stadilaiset ovat aivan parhaita, rentoja ja rehellisiä voi aina luottaa!
Täytyy vain ensin löytää heidät, junantuomat ovatkin sitten ihan oma rotunsa!
Pohjois-Suomi yleensäkin! Ei olla niin saatanan itsekästä 'kaikki minulle'-kansaa vaan enemmän lupsakkaa sakkia kun ei oo niin justiinsa. Etelän kaupunkilaiset ovat niin olevinaan kun on hieno auto ja hienot harrastukset. Meillä lasten kanssa lasketaan pulkkaa kun kaupunkilaispenskat pelaa sisällä koneilla. Perus käytöstavoista tietoakaan paitsi sukujuhlissa muiden iloksi. Hienoa sen olla pitää! Minä keskityn elämiseen kun helsinkiläinen pohtii minkä laukun ottaisi mukaan kauppaan.
Mun mielestä (pk-seudun) junantuomat. Ennakkoluulottomia ja avarakatseisia eli yksinkertaisesti mukavia! Monet myös kunnianhimoisia ja lahjakkaita verrattuna niihin jotka jäivät kotiseuduilleen. Kaikesta näkee että ihmiselle tekee hyvää vaihtaa maisemaa.
Riippuu minkä koet mukavaksi. Turussa päin saat olla rauhassa, kulttuuri on sellainen. Tosin pikkupaikoilla siellä meno on jotain ihan hirveää enakkoluuloisuudessaan ja sisäänpäinlämpiävyydessään. Lapissa ja Pohjois- tai ehkä myös Itä-Suomessa on helppo tutustua ihmisiin.
Vaikea vertailla, koska en ole joka puolella Suomea ollut hirveästi tekemisissä ihmisten kanssa, mutta kun itse muutin Etelä-Pohjanmaan Järviseudulle 10 vuotta sitten, hämmästyin kyllä, miten mukavia ihmisiä täällä on! Täällä on tosi helppo ottaa kontaktia ja tutustua ihmisiin.
Pohjois-Karjalassa.