Antaisitko sukulaiden ym. tulla teille jouluna, jos laskettu aikasi olisi 26.12?
Meidän nuorimman laskettu aika on 26.12, aiemmat ovat kyllä menneet muutamalla päivällä yli lukuunottamatta esikoista, joka syntyi pikkukeskosena.
Me olemme jo hyvissä ajoin ilmottaneet, ettemme lähde sukulaisten luo jouluksi vaan olemme tämän joulun perheen kesken. Aluksi tämä oli tai ainakin niin ymmärsimme kaikille ihan ok, mutta nyt on sitten sukulaiset alkaneet puhua, että haluaisivatkin tulla meille jouluksi. Tulisivat siis 23.12 tai 24.12 ja lähtevät 26.12 tai 27.12. Ei siinä, ovat he meillä ennenkin olleet jouluna kun tavallaan vähän vuorotellaan missä ollaan millonkin jouluna.
En silti oikeen ihastunut tästä ajatuksesta, vaikka minun ei siis tarvitsisi joulua järjestellä mitenkään vaan he toisivat kaikki ruoat ja tekisivät kaiken, koska liikkuminen on minulla aika hankalaa ja myös kivuliasta. Luulenpa, että ainakin isovanhemmilla on toiveena, että vauva syntyis joulun pyhinä ja että he näkisivät pienen heti.
En saa enää öisin nukuttua kunnolla ja sit pitäisi vielä jaksaa seurustella sukulaisten kanssa niin se vaan tuntuu liialta. Mieluummin olisin vain perheen kanssa.
En vaan tiedä miten tämän sanoisi kauniisti sukulaisille. Yritin jo vihjata siihen suuntaan, että heidän avuliaisuudestaan huolimatta me vietämme tämän joulun oman perheen kanssa, niin tähän äitini sanoi, että et voi olla tosissasi ja se tuli vähän kiukkuisesti niin en sitten sanonut, että kyllä olen.
Ajattelin, että ehkä he voisivat tulla meille, mutta mitä lähemmäs joulu tulee, niin sitä enemmän minua alkaa ahdistaa enkä halua heitä tänne.
Kommentit (60)
ja sanotan mitä sanotaa, totuus on kuitenkin se että joutuisit tekemään kaikenlaista etkä vain syömään suklaata sohvalla niinkuin joku laittoi. Kyllä sitä puuhaa yllättävästi tulee ja rasitusta kun on talo täynnä vieraita.
Viisaan päätöksen teit! Ei tämä joulu mikään viimeinen hetki sukulaisille ole nähdä teitä ja lapsia. Ja jollei vauva synnykkään joulunpyhinä niin samat sukulaiset on kuitenkin teillä hetken päästä ihastelemassa vauvaa ja taas parin kuukauden päästä ristiäisissä/nimiäisissä. Että kyllä te näkemään ehditte.
Nyt vietätte joulun keskenänne ja nautitte
On sukulaisten ihan omaa häpeä, että suunnittelevat tulevansa teille lähestulkoon kysymättä asiaa teiltä! Ja mikä ihmeen vimma ihmisillä on tuppautua kylään?!
Itse en todellakaan olisi jaksanut mitään sukujoulua viimeisilläni. En tosin tahdo jaksaa sukujouluja muutenkaan, joten sinänsä näkökulmani on vähän tältä kannalta värittynyt ;)
tänä jouluna sukujoulua. Meillä tämä masuvauva tulee olemaan kuudes lapsi. Ja jos synnytys menee kuten aiemminkin niin tulen olemaan todella kipeä ne ensimmäiset päivät ja varmasti tulis sanottua sukulaisille monta ikävää asiaa kipujen takia. Emmekä myöskään halua ehdoin tahdoin altistaa vauvaa turhille pöpöille kun meillä on "varasuunnitelma", jos vauva syntyy etuajassa tai just vaikka jouluaattona.
ap
nyt kun olen viimeisilläni raskaana ja vointi todella huono ja kipuja on paljon niin ei tällä ololla kauheasti innosta seurustella vieraiden kanssa.
ap
Ja meille on tulossa aattona mieheni vanhemmat ja sisarukset. Ja yökylään koko jouluviikoksi on tulossa oma isäni puolisonsa kanssa ja omat veljeni puolisoineen.
Mutta mä olenkin sellainen että nautin suunnattomasti rakkaiden ihmisten kanssa olemisesta. Ja on ihanaa kun ei itse tarvitse lähteä mihinkään, vaan muut tulee meille laittamaan kaiken kuntoon, hoitamaan lapset ja eläimet ja mä voin vaan syödä suklaata, jutella ja odottaa neljännen lapsemme syntymää.
Itselläni on kaikki lapset syntyneet ennen laskettua aikaa, joten saa nähdä kuinka tässä käy... Jos vauva syntyy ennen aattoa, ja pääsen kotiin ennen aattoa, niin en pane pahakseni sitä että talo on täynnä väkeä.
Mutta kun se vaan on niin, että meitä on niin monenlaisia:) Jokainen tekee niinkuin haluaa, ja jos ap ei halua vieraita, niin olkoon se sitten niin.
Lue kaksi viimeistä lausettani edellisestä viestistäni, niin jos sit aukeaisi mitä tarkoitan.
Minä haluan ne vieraat ja sinä et, joten eikait siinä mitään. EI siitä tarvitse heti loukkaantua jos joku samassa tilanteessa tekee eritavalla. Itse kirjoitit tänne, ja minä kommentoin ja en todellakaan loukkaavasti.Ja sille joka sano että munki pitäis ajatella muuta kuin itseäni: niin mähän siinä just ajattelen. On mukavampaa lapsille ja muillekkin kun voivat nauttia sukulaisiensa seurasta, ja varsinkin näistä yövieraista jotka tulevat pitkän matkan päästä, ja näissä yövieraissa ei ole yhtään lasta, jotka enemän niitä tauteja tartuttaa.
Meillä tämä on jo neljäs lapsi ja aina on ollut vieraita paljon heti sairaalasta tullessa, enkä koskaan ole kokenut sitä ongelmaksi. Kyllä aikuiset tietää ettei keuhkokuumeessa tulla kylään, mutta muutama terve aikuinen talossa ei varmasti aiheuta vauvalle yhtään mitään. Ja kun se flunssa voi tulla ihan mistä vaan.
T: se jolla la aattona
ensi jouluun mennessä lauhtuvat. Joten tehkää vain niin kuin parhaaksi näette. Eihän kukaan tuollaisesta kauan jaksa vihoitella. Jos jaksaa, niin se häpeä ei kyllä ole teidän.
Minusta se olisi kiva jos suku tulisi meille, varsinkin jos tekisivät kaiken ja passaisivat.
ap halua sukulaisia heille, kertoihan hän, että hänellä on kipuja eikä saa nukuttua ja olikohan vielä jotain muuta.
Minusta se olisi kiva jos suku tulisi meille, varsinkin jos tekisivät kaiken ja passaisivat.
Meillä tämä masuvauva tulee olemaan kuudes lapsi.
Eli naapuriinne pölähtää hoidettavaksi viisi lasta synnytyksen ajaksi? Huhhuh...
Kerroin, että meille tulee lastenhoitaja (tuttu lapsille hänkin) siksi aikaa kun olen sairaalassa. Tämä äiti sanoi, että kyllä hän/hekin voisivat ottaa meidän lapset hoitoon sillon kun olen synnyttämässä. Heille kun ei tule tänä jouluna heidän sisaria lapsineen, niin sanoi, että ois kiva, jos tarvitsee niin ois vähän muitakin kun vaan heidän oma perheensä.
ap
Toivottavasti ei synny jouluna
Meillä tämä masuvauva tulee olemaan kuudes lapsi.
Eli naapuriinne pölähtää hoidettavaksi viisi lasta synnytyksen ajaksi? Huhhuh...
Makaisin vaan passattavana ja antaisin mummojen ja mammojen hoitaa kaiken :) Bonuksena vielä lastenhoito valmiina jos synnytys alkaa.
ja oikeesti, katso kalenteriin. Mun mielestä käyttäydyt vaan tosi teinimäisesti jos nyt alat tekemään uusia suunnitelmia.
Tuleeko isä mukaan synnytykseen ? Mieti kuinka kiva on ettei tarvi keksiä ketään himaan, joulun välipäivinä ja tollasen äkillisen peruutuksen takia olis tosi hankala löytää vapaaehtoista.
Joten nauti avusta ja älä laita joulua nyt niin isolle jalustalle, mitä näytät tekevän.
Siis mitä ihmettä se ap käyttäytyy teinimäisesti jos nyt alkaa suunitelmaa muuttaa?? Eikös hän alunperi sanonut että haluavat olla oman perheen kesken ja nyt vain sukulaiset alkavat heille tupata?? Ap mitään suunnitelmaa ole muuttamassa...
Ja täytyy sanoa että ymmärrän ap:ta todella hyvin. Itsellä la 27.12. Nukun TODELLA huonosti, on liitoskipuja ja supistuksia. Vaikka kuinka sukulaiset tulisivat omine ruokineen ja tekisivät meille joulun valmiiksi, saisimme lastenhoito apua yms. en kyllä tähän haluaisi ketään kylään. Hormoonitkin sen verran pinnassa ja kun väsynytkin on että ihn pikkuasioista hermostun ja itkukin tulee helposti... Mielummin ihan oman perheen kesken vaan...
sillon kun olen viimeisilläni raskaana ja vointi on huono.
olla ihan vaan oman perheen kesken.
ei tarvitsisi huolehtia isompien hoidosta jos vauva syntyisikin esim. just jouluaattona. Etenkin jos ovat luvanneet tuoda ruoat ym.
Mutta jos ahdistaa, niin sano toki ei.
Makaisin vaan passattavana ja antaisin mummojen ja mammojen hoitaa kaiken :) Bonuksena vielä lastenhoito valmiina jos synnytys alkaa.
En haluaisi siis miehen vanhempia meille, mutta omat vanhemmat OK.
ja oikeesti, katso kalenteriin. Mun mielestä käyttäydyt vaan tosi teinimäisesti jos nyt alat tekemään uusia suunnitelmia.
Tuleeko isä mukaan synnytykseen ? Mieti kuinka kiva on ettei tarvi keksiä ketään himaan, joulun välipäivinä ja tollasen äkillisen peruutuksen takia olis tosi hankala löytää vapaaehtoista.
Joten nauti avusta ja älä laita joulua nyt niin isolle jalustalle, mitä näytät tekevän.
jos ei tosiaan itse tarvitsisi tehda mitaan ja paikalla olisi useampi pari kasia. Mutta riippuu ihan sukulaisista, ymmarran myos ap:ta.
Jouluaattona alkoivat supistukset ja olivat kivuliaat heti alusta. Mä vain pyörin, makailin enkä ollut oikein hirveän hyvää seuraa. Kaikki aikuiset kyllä ymmärsivät ja viihtyttivät pienempiä lapsiani, kun mä en jaksanut. Lapsilla olis ollut aika kurja, kun mä olisin vain voivotellut ja isäkin olis toohottanut mua. Kun tuli aika lähteä sairaalaan, niin lastenhoitajat olivat jo paikalla. =)
en todellakaan haluaisi. Tuossa seuraavien lasten kohdalla, kun itse jo tietää mitä odottaa, niin en niin panisi pahakseni. Kunhan eivät tule isolla joukolla ja viivy montaa päivää.
Ajattele positiivisesti. Pääsee mies synnytykseen mukaan, kun on talossa vieraita. ;) Jos niikseen käy.
Lue kaksi viimeistä lausettani edellisestä viestistäni, niin jos sit aukeaisi mitä tarkoitan.
Minä haluan ne vieraat ja sinä et, joten eikait siinä mitään. EI siitä tarvitse heti loukkaantua jos joku samassa tilanteessa tekee eritavalla. Itse kirjoitit tänne, ja minä kommentoin ja en todellakaan loukkaavasti.
Ja sille joka sano että munki pitäis ajatella muuta kuin itseäni: niin mähän siinä just ajattelen. On mukavampaa lapsille ja muillekkin kun voivat nauttia sukulaisiensa seurasta, ja varsinkin näistä yövieraista jotka tulevat pitkän matkan päästä, ja näissä yövieraissa ei ole yhtään lasta, jotka enemän niitä tauteja tartuttaa.
Meillä tämä on jo neljäs lapsi ja aina on ollut vieraita paljon heti sairaalasta tullessa, enkä koskaan ole kokenut sitä ongelmaksi. Kyllä aikuiset tietää ettei keuhkokuumeessa tulla kylään, mutta muutama terve aikuinen talossa ei varmasti aiheuta vauvalle yhtään mitään. Ja kun se flunssa voi tulla ihan mistä vaan.
T: se jolla la aattona