Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko sukulaiden ym. tulla teille jouluna, jos laskettu aikasi olisi 26.12?

Vierailija
17.12.2010 |

Meidän nuorimman laskettu aika on 26.12, aiemmat ovat kyllä menneet muutamalla päivällä yli lukuunottamatta esikoista, joka syntyi pikkukeskosena.

Me olemme jo hyvissä ajoin ilmottaneet, ettemme lähde sukulaisten luo jouluksi vaan olemme tämän joulun perheen kesken. Aluksi tämä oli tai ainakin niin ymmärsimme kaikille ihan ok, mutta nyt on sitten sukulaiset alkaneet puhua, että haluaisivatkin tulla meille jouluksi. Tulisivat siis 23.12 tai 24.12 ja lähtevät 26.12 tai 27.12. Ei siinä, ovat he meillä ennenkin olleet jouluna kun tavallaan vähän vuorotellaan missä ollaan millonkin jouluna.

En silti oikeen ihastunut tästä ajatuksesta, vaikka minun ei siis tarvitsisi joulua järjestellä mitenkään vaan he toisivat kaikki ruoat ja tekisivät kaiken, koska liikkuminen on minulla aika hankalaa ja myös kivuliasta. Luulenpa, että ainakin isovanhemmilla on toiveena, että vauva syntyis joulun pyhinä ja että he näkisivät pienen heti.

En saa enää öisin nukuttua kunnolla ja sit pitäisi vielä jaksaa seurustella sukulaisten kanssa niin se vaan tuntuu liialta. Mieluummin olisin vain perheen kanssa.

En vaan tiedä miten tämän sanoisi kauniisti sukulaisille. Yritin jo vihjata siihen suuntaan, että heidän avuliaisuudestaan huolimatta me vietämme tämän joulun oman perheen kanssa, niin tähän äitini sanoi, että et voi olla tosissasi ja se tuli vähän kiukkuisesti niin en sitten sanonut, että kyllä olen.

Ajattelin, että ehkä he voisivat tulla meille, mutta mitä lähemmäs joulu tulee, niin sitä enemmän minua alkaa ahdistaa enkä halua heitä tänne.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärille lähtemisestä niin sanoisin ei kiitos, nut on liian lähellä, ei pysty.

Samalla saisit itse totutella lapsen tuloon ja oloon kotona, ei niitä isovanhempia tarvita siinä yömajailemassa heti.

miksi ihmiset tuppautuvat väkisin kylään?

Vierailija
42/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärille lähtemisestä niin sanoisin ei kiitos, nut on liian lähellä, ei pysty.

Samalla saisit itse totutella lapsen tuloon ja oloon kotona, ei niitä isovanhempia tarvita siinä yömajailemassa heti.

miksi ihmiset tuppautuvat väkisin kylään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et oo saanut aiemmin suutas auki ni nyt on vika hetki soittaa ja sanoa et älkää tulko!! Mä en todellakaan haluais mitään kööriä kotiin jouluksi tossa kohtaa... Entäs jos se muksu syntyykin ennen joulua vaikka tiistaina, siinähän sitten könötätte koko suvun kanssa kun pitäis tutustua uuteen tulokkaaseen. Heh, ihmiset on hulluja kun eivät osaa pitää puoliaan.

Vierailija
44/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuvat tulevan sillä asenteella, että tuovat joulun tulleessaan. Jos en jaksaisi seurustella, vetäytyisin omiin oloihini. Sitä tuskin kukaan paheksuu.

Vierailija
45/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehensisko, niin en, koska sitä pitää passata, jos anoppi tai äitini, niin kyllä, he auttaisivat kaikissa kotitöissä.

Vierailija
46/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä siis ei ole mikään ongelma, oltiin jo varatuduttu siihen, että ollaan oman perheen kesken.

ap

Jouluaattona alkoivat supistukset ja olivat kivuliaat heti alusta. Mä vain pyörin, makailin enkä ollut oikein hirveän hyvää seuraa. Kaikki aikuiset kyllä ymmärsivät ja viihtyttivät pienempiä lapsiani, kun mä en jaksanut. Lapsilla olis ollut aika kurja, kun mä olisin vain voivotellut ja isäkin olis toohottanut mua. Kun tuli aika lähteä sairaalaan, niin lastenhoitajat olivat jo paikalla. =)

Vierailija
47/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi tuossa tilasa meille ketään, mutta olisin sanonut sen ajoissa, en viikkoa ennen joulua. Tosin ei meille kukaan tippautuisikaan, joten sanominen olisi helppoa.

Vierailija
48/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua viettämään. Tulossa on siis molempien puolen sukua. Joukossa erittäin mukavia ihmisiä ja sitten osa niitä, jotka on rasittavia joita en siis nyt jaksais kun olo ei muutenkaan ole mikään hyvä.

Ja myös sekin on käynyt mielessä, että jos tämä vauva syntyykin etuajassa niin todellakin haluaisin tutustua pienokaiseen ensin vain perheen kesken enkä niin, että siinä on koko suku.

ap

jos et oo saanut aiemmin suutas auki ni nyt on vika hetki soittaa ja sanoa et älkää tulko!! Mä en todellakaan haluais mitään kööriä kotiin jouluksi tossa kohtaa... Entäs jos se muksu syntyykin ennen joulua vaikka tiistaina, siinähän sitten könötätte koko suvun kanssa kun pitäis tutustua uuteen tulokkaaseen. Heh, ihmiset on hulluja kun eivät osaa pitää puoliaan.

Vierailija
49/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse en tykkäisi tuossa siitä, että sukulaiset vaikuttaa jo "päättäneen" asian, ja sulle on sitten vasta viimeisenä kerrottu jo valmiista päätöksestä. Kyllä se on teidän elämä ja teillä on oikeus siitä päättää. Ja jos sua kerran ahdistaa, niin mikä oikeus sukulaisillä on tulla, kun eivät selvästikään osaa auttaa sua vaan aiheuttavat enemmän haittaa.

Mutta juttu on kylläkin kaksipiippuinen. Sillä ei se ehkä niin ihmeellinen juttu ole ollenkaan, vaikka teillä olisikin väkeä. Lapsilla voi olla mukavampaa, kun on seuraa ympärillä.

Tosin aika vaikea sun siinä on levätä, vaikka miten vetäytyisit eri huoneeseen, jos talossa on paljon väkeä ja meteliä, niin ei siellä omassa huoneessakaan mitenkään rentouttavaa ole.

Monelta on tainnut unohtua, kuinka kipeänä tuossa viime metreillä voi olla. Helppohan se on terveenä ja hyvinvoivana ajatella, että ilahdutetaan toista, mutta kyllä se kipeää ihmistä enemmän rasittaa, jos on vieraita. Siinä on kuitenkin velvollisuuksia osallistua muiden rytmiin, nousta aamulla vuoteesta, pukea päivävaatteet, jne. Ei mitään pahoja nakkeja nuo, mutta jos on todella huonovointinen....

Vierailija
50/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama sopiiko se meille vai ei. Keskustelen vielä mieheni kanssa, mutta luultavasti ilmoitan, että emme ota vieraita vastaan.

ap

Mä itse en tykkäisi tuossa siitä, että sukulaiset vaikuttaa jo "päättäneen" asian, ja sulle on sitten vasta viimeisenä kerrottu jo valmiista päätöksestä. Kyllä se on teidän elämä ja teillä on oikeus siitä päättää. Ja jos sua kerran ahdistaa, niin mikä oikeus sukulaisillä on tulla, kun eivät selvästikään osaa auttaa sua vaan aiheuttavat enemmän haittaa.

Mutta juttu on kylläkin kaksipiippuinen. Sillä ei se ehkä niin ihmeellinen juttu ole ollenkaan, vaikka teillä olisikin väkeä. Lapsilla voi olla mukavampaa, kun on seuraa ympärillä.

Tosin aika vaikea sun siinä on levätä, vaikka miten vetäytyisit eri huoneeseen, jos talossa on paljon väkeä ja meteliä, niin ei siellä omassa huoneessakaan mitenkään rentouttavaa ole.

Monelta on tainnut unohtua, kuinka kipeänä tuossa viime metreillä voi olla. Helppohan se on terveenä ja hyvinvoivana ajatella, että ilahdutetaan toista, mutta kyllä se kipeää ihmistä enemmän rasittaa, jos on vieraita. Siinä on kuitenkin velvollisuuksia osallistua muiden rytmiin, nousta aamulla vuoteesta, pukea päivävaatteet, jne. Ei mitään pahoja nakkeja nuo, mutta jos on todella huonovointinen....

Vierailija
51/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antais sukulaisten tulla meille jouluksi.

Vierailija
52/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi ihmislaumaa kylään, jos olisin viimeisilläni eikä vointini olisi mitä parhain. Olkoonkin, että vieraat tekisivät ruuat. En jaksaisi hälinää, vaan toivoisin rauhallista joulua oman perheen kesken, omissa oloissa ilman seurustelupakkoa. En tosin voisi edes kuvitella, että sukuni ilmoitusluontoisesti kertoisi olevansa tulossa, vaan kyllä he onneksi ovat tähän asti osanneet käyttää omaa pelisilmäänsä.

Vierailija
53/60 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita todellakaan! Sano se suoraan.

Vierailija
54/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisivat tulla, mutta en minä ainakaan yövieraita moneksi päiväksi haluaisi. Mutta jokainenhan tekee niin kuin haluaa, joillekin voi sopiakin.

Mun mielestä myös ihan käsittämätöntä toi tollainen nyt on liian myöhäistä perua -vouhaaminen. Jouluun on vielä viikko, ja varsinkin jos kutsu ei ollut teiltä lähtöisin, niin ihan hyvin voi sanoa, että nyt ei käykään. Kyllä jokaisen on ymmärrettävä, jos viimeisillään raskaana oleva sanoo, että nyt on jo niin tukala olo, ettei jaksa vieraita.

Vierailija
55/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oman äidin voisin ottaa mutta miehen vanhempia en todellakaan. Nyt jo ahdistaa kun ovat tulossa, vaikka en olekaan raskaana.

Todella voit sanoa, että nyt ei sovi tulla!

Vierailija
56/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt rv 29 on sen verran ruoansulatusvaivoja, etten halua seurustella kenenkään kanssa iltaisin, kun ne ovat pahimmillaan. Sano suoraan vain, vaikka se kuinka toisia loukkaisi, ettet tänä jouluna halua ketään teille raskausvaivojesi takia. Kyllä he sen kuitenkin ymmärtävät, vaikka se harmittaisikin.

Vierailija
57/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en haluis, ja eikä oo yhtään liian myöhästä sanoa. Heillähän on se joulu jo valmiina, kun olisivat sitä teille tuomassa...

Tosisaan omaa rauhaa ennen ja jälkeen synnytyksen.

Rauhallista joulua teille!

Vierailija
58/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko yön, mutta fakta on se, ei vierailijoita!

Vierailija
59/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään ja ne kaikki sukulaiset ryysivät heille aattona :) Onpa sitten taas aihetta valittaa jatkossa

Vierailija
60/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin antaisin tulla, jos kerran tuovat joulun mukanaan!