Mulla viikon flunssa, crp 20, en päässyt lääkäriin....
Kiva lukea tuollaisia juttuja, että ihminen kuolee, yritettyään lääkäriin useita kertoja.
Eilen kävin sairaanhoitajan vast.otolla joka otti pika crp:n, sanoi, että virusta on, lepäilet vaan...
Mun olo ei ole tuosta ainakaan kohentunut..miten sairas pitää olla, että pääsee lääkärille?
Kommentit (47)
Mulla oli kerran crp päälle 150 ja mut heitettiin sairaalasta ulos, ku oli jo aika täyttä. :-) Olihan se kivaa.
mutta viikko sitten tuli uudestaan. Yskä yöllä jumalaton ja räkä lentää. Eiole kuumetta kait vain pitää kestää.
Ei ole syy päästä lääkäriin. Minulla on ollut kurkkupaiseissa CRP usein lähellä 200 ja olen käynyt hakemassa antibiootit tai puhkottamassa paiseet, kotiin ne minut sen jälkeen passitit. Toki kehoittivat olemaan helposti yhteydessä uudelleen jos tila ei parane tai vain pahenee.
Normaali crp on tosiaan alle 10, mutta siis 20 ei kerro vielä mistään varsinaisesta tulehduksesta vaan ihan sairauden oireita ja siitä että kroppa puolustautuu jotain pöpöä vastaan, ilmeisesti vielä ainakin ansioikkaasti.
sadan paremmalle puolelle. Virustauti sulla on. Nostaa sekin crp:tä muttei niin paljoa.
Omalla kohdallani bakteeriperäinen keuhkokuume nosti crp:n ekojen kolmen päivän aikana 47:ään ja muutama päivä myöhemmin kuuteenkymmeneen. Tällä toisella käynnillä lääkäri pohti jo sisäänottoa sairaalaan, kun eka antibiootti oli auttanut vain vähän.
on ollut viimeiset kymmenen vuotta
"Nuori äiti sai nuhan, ei päässyt lääkäriin ja kuoli - v-tutukseen"
Minulla on myös jatkuvasti CRP 20 - 40 välillä on ollut viimeiset kymmenen vuotta
onko sinulla jotain nivel- tms oireita, jotka voisivat yhtään selittää asiaa? sydänsairauksien riskitekijä kohonnut crp ainakin tietääkseni on.
t. se toinen, jolla on sama ongelma
Minulla on myös jatkuvasti CRP 20 - 40 välillä on ollut viimeiset kymmenen vuotta
onko sinulla jotain nivel- tms oireita, jotka voisivat yhtään selittää asiaa? sydänsairauksien riskitekijä kohonnut crp ainakin tietääkseni on.
t. se toinen, jolla on sama ongelma
Reumalääkärilläkin olen käynyt muutaman kerran, nivelissä kyllä kipuja, mutta ei reumaa.
Ja tuo sydänsairauksien riski hirvittää joo, muutenkin sydänsairasta sukua... :(
onko sinulla jotain nivel- tms oireita, jotka voisivat yhtään selittää asiaa? sydänsairauksien riskitekijä kohonnut crp ainakin tietääkseni on. t. se toinen, jolla on sama ongelma
Reumalääkärilläkin olen käynyt muutaman kerran, nivelissä kyllä kipuja, mutta ei reumaa. Ja tuo sydänsairauksien riski hirvittää joo, muutenkin sydänsairasta sukua... :(
joilla on sama ongelma. Reumaa ei löydy, mutta CRP koholla. Mikälie mystinen tauti...
Mulla oli CRP alle 100,kun umpilisäke oli ihan juuri poksahtamassa. Myöhemmin suolistotulehdus,joka voi tuhota suolen jos ei saa ab:ita&tuolloin CRP oli noin 20. No,mulla on kai sitten joku sairaus,jonka takia CRP ei nouse eikä hajuakaan,mikä. Mutta hoitoa saa väkisin anoa jos bakteeritulehdus tulee,kun kaikki tuijottaa vaa CRP.tä :(
Esim. bura-C auttaa flunssaan. Samoten finrexin ja panadol hot jos flunssaan liittyy kurkkukipeä. Ite syön tota edellä mainittua buranaa jos on kova flunssa, pöhnänen olo ja mahd. pientä päänsärkyä tms. Aina on auttanut.
Joulu meni buranaa popsien kun tuli poskiontelotulehdus enkä jaksanut mennä lääkäriin jonottaan. Tunnistan oireet jo kuin naapurin mummon, on sen verran tuttu.
ei tarvis lääkäriä ollenkaan jos tota antibioottia olis normalisti apteekissa jaossa kuten muuallakin.
Se vaan on perusongelma et tulee muuntoviruksia mut voi voi...
lääkäriä tarvitaan just vaan siihen nimikirjotukseen.
kuin se hoitsu joka crp.n mittasi.Kovia flunssia liikkeellä.Oma isäni oli viikon 40asteen kuumeessa eikä päässyt lekuriin,sitten kun vihdoin pääsi oli keuhkokuume ja cerppikin aika tähtitieteellinen.
Mä olin lääkärillä flunssan takia jokin aika sitten. CRP oli 16 niin lääkäri pisti neljät lääkkeet, joista yhdet antibiootit. Sen antibioottikuurin takia sain antibioottiripulin, jonka jälkeen CRP oli enemmän kuin sen 16... Ja sain siihen antibiootit... Nyt on kovin kesken mee lääkäriin...
Mä olin lääkärillä flunssan takia jokin aika sitten. CRP oli 16 niin lääkäri pisti neljät lääkkeet, joista yhdet antibiootit. Sen antibioottikuurin takia sain antibioottiripulin, jonka jälkeen CRP oli enemmän kuin sen 16... Ja sain siihen antibiootit... Nyt on kovin kesken mee lääkäriin...
en sano että kuurisi oli turha, mutta saattoihan se ollakin. Saitko ripulin loppumaan?
CRP oli viime ke 29 ja keuhkortg+äänien mukaan keuhkokuume.
Että repikää siitä lukemienne ja vähättelyidenne kanssa!!
Itselläni oli (lääkärin diagnoosin mukaan) raju korvatulehdus, tärykalvo pullotti voimakkaasti. Sain siihen ab-kuurin. Söin sitä viidettä päivää, ja voimakas päänsärky ja heikotus vain paheni, eikä kuuri tuntunut vaikuttavan mitenkään - päinvastoin. Menin päivystykseen uudestaan, jossa odottelin 5 tuntia lääkäriä. Pika CRP oli noin 8, eli ei yhtään mitään. Lääkäri kirjoitti antibiootin pitkin hampain, kun olo oli niin huono etten meinannut jaksaa kävellä ja nenästä valui vihreää räkää. Kaks päivää uuden antibioottikuurin alkamisesta olo alkoi helpottaa, ja korvakipu hellitti.
Tuli sellainen olo, ettei CRP taida olla kovinkaan luotettava mittari ainakaan omalla kohdallani. Itselläni myös kokemus tulehtuneesta umpilisäkkeestä, joka puhkeamaisillaankaan ei nostanut CRP:tä juurikaan.
Itselläni oli (lääkärin diagnoosin mukaan) raju korvatulehdus, tärykalvo pullotti voimakkaasti. Sain siihen ab-kuurin. Söin sitä viidettä päivää, ja voimakas päänsärky ja heikotus vain paheni, eikä kuuri tuntunut vaikuttavan mitenkään - päinvastoin. Menin päivystykseen uudestaan, jossa odottelin 5 tuntia lääkäriä. Pika CRP oli noin 8, eli ei yhtään mitään. Lääkäri kirjoitti antibiootin pitkin hampain, kun olo oli niin huono etten meinannut jaksaa kävellä ja nenästä valui vihreää räkää. Kaks päivää uuden antibioottikuurin alkamisesta olo alkoi helpottaa, ja korvakipu hellitti.
Tuli sellainen olo, ettei CRP taida olla kovinkaan luotettava mittari ainakaan omalla kohdallani. Itselläni myös kokemus tulehtuneesta umpilisäkkeestä, joka puhkeamaisillaankaan ei nostanut CRP:tä juurikaan.
Nyt tänä syksynähän juuri sellaista on ollut liikkeellä.Viikko on ihan normi aika vielä potea flunssaa