Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuoliko se 12-v poika sikainfluenssan takia?

Vierailija
17.12.2010 |

siis poika joka kuoli ambulanssissa ja jonka lääkärit olivat käännyttäneet kotiin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä otettu hoitoon ajoissa. Niin, että näin hyvä on suomen julkinen terveydenhuolto.

Vierailija
2/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni uutisessa luki että lääkärit luulivat tavalliseksi kausi-influenssaksi. Ja siis kyllähän sen sikatausi sen sitten kuitenkin tappoi. Aika harvoin perusterve - jos lapsi sitä oli - kuolee tavalliseen flunssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sikaikka on hakeutunut ja päässyt hoitoon ajoissa. Apuna on vain lääketiede ei lääketaikuus ja silloin rajuun sairauteen voi myös kuolla, lapset ja nuoretkin.

Vierailija
4/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sikaikka on hakeutunut ja päässyt hoitoon ajoissa. Apuna on vain lääketiede ei lääketaikuus ja silloin rajuun sairauteen voi myös kuolla, lapset ja nuoretkin.

Ei kai siihen taikuutta tarvita että otaisivat lapsen sisään sairaalaan eivätkä lähettäisi kotiin, ja näin tehtiin kahteen kertaan.

Vierailija
5/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa enemmän kuin sikainfluenssa? tosin mullakin heti mieleen et olikohan sikainfluenssa..tod.näk. sillä on ollu keuhkokuume jos kuume on ollut tosi korkeekin... itse kuuluin vuosi sitten yhteen pahimmista riskiryhmistä... olen nuori, lihava ja olin raskaana rv 36, kun minulla todettiin sikainfluenssa... sain tamiflut ja toivuin melko nopeesti.. vaikkakin mulla oli lähes perään antibioottikuuri virtsanäytteen takia... vauva syntyi rv 39+3 käynnistetyllä synnytyksellä raskausmyrkytyksen takia... nyt 1v tuosta ja krooninen munuaisten vajaatoiminta diagnosoitu... :/

Vierailija
6/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tappaa iäkkäitä ja heikkokuntoisia. Sikainfluenssa poikkeuksellinen kun voi tappaa nuoria ja hyväkuntoisiakin.

Tai ainakin noin mulle on väitetty :)

Vierailija
7/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä oireet voivat olla niin harhaan johtavia, että oikean diagnoosin teko on mahdotonta. Pelottava ajatus, eikö?

Mutta todella ikävä tapaus ja niin toivoisin ettei näitä tapahtuisi.

Vierailija
8/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset heräisivät huomaamaan, että sikainfluenssa on vaarallinen tauti ja rokotukset eivät ole vain lääkeyhtiöiden rahastusta.

Oma lapseni sairasti sikainfluenssan viime vuonna, onneksi ilman vakavampia ongelmia.

Tietenkin olen tosi pahoillani tästä kuolemasta, johtui se sitten mistä vaan. En tietenkään kohdista edellä osoittamaani "toivomusta" hänen vanhempiinsa - jos lasta ei ollut rokotettu, ei heitä pidä syyllistää. Ärsyttää vaan nyt vallalla oleva hysteerinen rokotusvastaisuus.

Vierailija
9/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oishan se voinu olla aivokalvontulehduskin, tai sydänlihastulehdus tai joku muu järee tauti.

Vierailija
10/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa enemmän kuin sikainfluenssa? tosin mullakin heti mieleen et olikohan sikainfluenssa..tod.näk. sillä on ollu keuhkokuume jos kuume on ollut tosi korkeekin... itse kuuluin vuosi sitten yhteen pahimmista riskiryhmistä... olen nuori, lihava ja olin raskaana rv 36, kun minulla todettiin sikainfluenssa... sain tamiflut ja toivuin melko nopeesti.. vaikkakin mulla oli lähes perään antibioottikuuri virtsanäytteen takia... vauva syntyi rv 39+3 käynnistetyllä synnytyksellä raskausmyrkytyksen takia... nyt 1v tuosta ja krooninen munuaisten vajaatoiminta diagnosoitu... :/

todennakoisemmin siihen raskausmyrkytykseen kuin mihinkaan muuhun? Miettii taalla itsekin munuaispotilas.

Vierailija
11/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se munuaisten vajaatoiminta ei voisi liittyä raskausmyrkytykseen, korkeana verenpaineeseen tai ylipainoon?

Vierailija
12/12 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kuollut possuun sillä keuhkokuume, aivokalvontulehdus tai sydännlihastulehdus tappaa hoitamattomana huomattavasti todennäköisemmin kuin sikainfluenssa. Ja kuka tietää, vaikka poika oli saanut possurokotteen. Kuitenkin lähes kaikki lapset rokotettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä