Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi verkostomarkkinointiin suhtaudutaan ns.kielteisesti ja oletetaan asioita?

Vierailija
16.12.2010 |

Olen törmännyt tähän useinkin. Siis että jos joku tuttu tai puolituttu on esim. koko ajan tyrkyttämässä ja suurinpiirtein pakottamassa liittymään mukaan johonkin niin oletetaan, että kaikki ovat samanlaisia.

Minua on useaan otteeseen koitettu saada gnld (olikohan tuo kirjainyhdistelmä) mukaan ja olen itsekin kokenut sen, että jos sanot, ettei kiinnosta niin hetken päästä ollaan taas soittamassa ja pakottamassa mukaan. Tähän en ole lähtenyt mukaan, mutta sen sijaan amwayhin lähdin enkä ole katunut.

Yksi sukulaiseni tuli esittelemään minulle/meille amwayn liiketoiminnan ja tuotteista olin heti kiinnostunut ja lähdimmekin mukaan aluksi vain tuotteita käyttämään. Meillä kävi ihmisiä kylässä ja kyselivät, että mistä saa tuota hyvänhajuista käsisaippuaa ym. ja kerran yksi tuttu sanoi, että haluaisi nähdä myös sen liiketoimintaidean ja pyysin sitten useampia tuttuja meille ja yksi apulinjasta tuli pitämään pläänin. Tuotteita ostettiin paljon ja kolme päätti lähteä mukaan tekemään tätä liiketoimintaa. Tuon jälkeen myös me ns heräsimme ja päätimme kokeilla toimiiko tuo oikeasti ja tuosta kuusta lähtien ollaan näytetty 15plääniä kuukaudessa ja reilussa parissa vuodessa teimme itsemme platinaksi ja nyt kun ollaan oltu kohta 5v toiminnassa mukana niin olemme smaragdeja.

Ketään ei ole tarvinnut pakottaa lähtemään mukaan, he ovat lähteneet mukaan, jotka ovat halunneet, jos on tullut ei kiitos niin kunnioitamme sitä emmekä seuraavalla kerralla kun tapaamme ihan normaalisti niin ole tuputtamassa/mainostamassa tuotteita tai pakottamassa lähtemään mukaan.

En varmasti olisi amwayhinkaan lähtenyt mukaan, jos heillä olisi sellainen sääntö, että kuukaudessa on pakko tilata jotain. Voin halutessani olla tilaamatta mitään vaikka useamman kuukauden, tietystikään sitten ei mitään euroja tule, paitsi tietysti platinan tulot, koska ne tulevat, vaikkemme tekisi enää mitään tässä liiketoiminnassa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä mieluummin kunnon aloevera tuotteita ku jotai amway tuotteita. Ja jos sanot että niissä teidän rasvoissa just onki aloeveraa ni voin sanoa että aika murto-osa. Monissa tuotteissa on paljo enempi.

Vierailija
42/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää täällä mainostaa, että saa alaportaaseen lisää väkeä eli tuloa ylemmälle portaalle?

Minä en ole enää 10v. ostanut yhtään mitään verkostomarkkinointi firmoilta. Minusta se on yhtä kuin pyramidihuijaus, törkeän hintaisia tuotteita.

Ei tässäkään tapauksessa tarvitse olla huipulla saadakseen jotain, mutta muita ylempänä kuitenkin. Joku sen "kerrannaistulon" (naurettava nimityskin) aina maksaa, ja se on aina se joka on ekosysteemissä alempana.

Tässäkin on kyseessä pyramidi joka on jo vanha, lisäksi se herättää niin paljon epäluuloja, että uusien maksajien rekrytoiminen alkaa olla yhä vaikeampaa.

Ja kun se on vaikeaa, sitten käydään läpi kaikki vanhat tutut ja sukulaiset, eikä se tee väleille mitään hyvää.

Kannattaa jättää tämäkin suuri puhallus väliin ja mennä oikeisiin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli mun mielestäni ihan reilua meinikiä. Oli siinä joku rekisteröintimaksu, mutta ei ollut mitään ostopakkoa. Ja tuo rekisteröintimaksukin oli kohtuullinen. En viitsi firmaa kertoa, mutta ei ne kaikki ole hirveetä huijausta.

Työtä menestyminen tuollaisessa vaatii eli ei se ilmaiseksi tule. Mä sanoisin, että jos on oikean tyyppinen ihminen, niin voi pärjätä hyvinkin. Suurin osa ei pärjää. Aika monelle riittää kuitenkin se, että saa pikkuisen lisätuloja tai pystyy rahoittamaan omat ostoksensa.

Vierailija
44/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana Amwayssa ja tiedän kyllä miten toimii. Rampattiin Ruotsissa koulutuksissa ja erilaisissa tilaisuuksissa samtamassa jne. Amway toimii kyllä, JOS teet töitä siinä. Eli joudut kyllä laittamaan sievoisen summan kiinni materiaaleihin, matkoihin jne SEKÄ auttamaan ketjusi ihmisiä värväämisessä. Se on kovaa työtä :). Tunnen useamman, jotka ovat jääneet pois ns. normaalista työstä ja elättävät itsensä Amwayn liiketoiminnalla, mutta he tekevät kyllä vähintään saman verran töitä asian eteen, kuin tavallisessa työssä käyvä. Amwayssa minua inhotti eniten se, että asiasta annettiin liian ruusuinen kuva värväämistilanteessa "kerran tarvitsee saada katju kasaan ja sitten se on siinä". Ei pidä lainkaan paikkansa. Eivät ne kaikki sinun värväämäsi ihmiset ala tuohon hommaan, itseasiassa ani harva panostaa siihen josta sitten on sinulle hyötyä..sinä joudut värväämään uudelleen ja uudelleen lisää ihmisiä paikkaamaan tipahtaneita ihmisiä, jotta ketjusi tuottaisi. Lisäksi sinun pitää perustaa yritys, jotta saat ulos rahat..tätäkään ei kerrottu...

Vierailija
45/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii työtä ja paljon, mutta kun pysyy 21% tasolla 8kk saman suoritusvuoden aikana niin on platina ja saat sen jälkeen 2500-3000€ kuukaudessa, vaikket tekisi enää mitään. Ja kyllä tiedän senkin kun olen tätä toimintaa tehnyt, että läheskään kaikki eivät tee muuta kuin tilaa tuotteet omaan käyttöönsä, osa näyttää pläänejä harvakseltaan ja osa lähtee ihan oikeasti tekemään tätä.

Meille kyllä kerrottiin aikoinaan pläänissä, että rahoja ei amwaylta saa ennen kun on perustanut yrityksen. Oltiin kyllä ajateltu muutenkin jossain vaiheessa perustaa yritys, nyt sillä on vain laajempi toimiala kuin alunperin ajateltiin.

Me ei olla omaa rahaa laitettu amwayhin yhtään, vaan ne rahat on olleet myyntivoittoja.

ap

Olen ollut mukana Amwayssa ja tiedän kyllä miten toimii. Rampattiin Ruotsissa koulutuksissa ja erilaisissa tilaisuuksissa samtamassa jne. Amway toimii kyllä, JOS teet töitä siinä. Eli joudut kyllä laittamaan sievoisen summan kiinni materiaaleihin, matkoihin jne SEKÄ auttamaan ketjusi ihmisiä värväämisessä. Se on kovaa työtä :). Tunnen useamman, jotka ovat jääneet pois ns. normaalista työstä ja elättävät itsensä Amwayn liiketoiminnalla, mutta he tekevät kyllä vähintään saman verran töitä asian eteen, kuin tavallisessa työssä käyvä. Amwayssa minua inhotti eniten se, että asiasta annettiin liian ruusuinen kuva värväämistilanteessa "kerran tarvitsee saada katju kasaan ja sitten se on siinä". Ei pidä lainkaan paikkansa. Eivät ne kaikki sinun värväämäsi ihmiset ala tuohon hommaan, itseasiassa ani harva panostaa siihen josta sitten on sinulle hyötyä..sinä joudut värväämään uudelleen ja uudelleen lisää ihmisiä paikkaamaan tipahtaneita ihmisiä, jotta ketjusi tuottaisi. Lisäksi sinun pitää perustaa yritys, jotta saat ulos rahat..tätäkään ei kerrottu...

Vierailija
46/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mari 34v. oli onneton ja köyhä, mutta sitten hän törmäsi amwayhin ja rikastui ja osti talon" buahahaaaaaaaaaa!

Vierailija
47/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtaudutaan kielteisesti tasan siitä syystä, että useimmat noista perustuvat tähän pyramidihuijaukseen, joka on tietysti matemaattisesti oiva keino tienata järjettömästi rahaa, muttei ota ollenkaan huomioon, että meitä ei ole täällä maapallolla rajattomasti ja lisäksi sitä, että ihmiset pyörivät loppujen lopuksi aika pienissä piireissä. Hommassa voi pärjätä aivan kohtuullisestikin, kun ei odotakaan saavansa mitään tähtitieteellisiä tuloja ja ihan oikeasti lähtee myymään tuotteitaan myös muille kun tutuille ja kavereille.

Eihän verkostomarkkinointi sinänsä markkinointikanavana ole huono, onhan Tupperwareakin myyty monta kymmentä vuotta ja kauppa käy vieläkin. Jos tuotteet olisivat ihan paskoja tai koko järjestelmä vaan iso kusetus, tuskin homma olisi näin pitkään ollut olemassa, tai ainakaan mukana ei olisi vuosia samat myyjät.

Tuotteisiin sinänsä en ota kantaa, niitä on varmaan hyviä ja huonoja, kuten niitä on kaupoissakin.

Meillä vaimo myy Partyliteä, ei tee sillä tuhansia, liekö edes satasia kuukaudessa, mutta kattaapa se ainakin talouteen ostettavat kynttilät ja lomamatkoille matkarahaakin siitä on jäänyt. Missään vaiheessa ei ole ollut oletuskaan, että siitä olisi päätoimeksi tai miljoonaluokan tulonlähteeksi, enemmänkin se on harrastus, joka sentään tuottaa rahaa, toisin kuin meikäläisen harrastukset.

Aluksi olin itsekin älyttömän skeptinen ja oikeastaan raivoissani hänen aloittaessaan Partyliten myynnin, juuri siitä syystä, että nää tyypilliset verkostomarkkinoinnit on silkkaa sontaa, eikä niistä jää kuin paska käteen.

Vierailija
48/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko noista tuloista maksetaan veroja yms. lakisääteisiä kuluja, vai tehdäänkö ne pimeästi? Onhan ihan oleellista saatko käteen 200€-3000€/kuukausi. Epäilen kyllä että suurinosa huijaa verottajaa,kunnes jää kiinni...

Vierailija
49/49 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä erotat huijaamisen "terveestä" verkostomarkkinoinnista. Muutamia syitä: ei haluta olla mukana toiminnassa, jossa valehdellaan tai puhutaan puolitotuuksia liiketoiminnasta tai tuotteista, ei haluta ostaa kalliita tuotteita, kun vastaavia saa muualta halvemmalla, ei haluta huijata tuttuja tulemaan tilaisuuksiin kertomatta, mistä tilaisuudesta on kyse, halutaan, että ystävät pysyvät, eivätkä muutu entisiksi, ei haluta kuluttaa luonnonvaroja, energiaa ja ympäristöä (yhden tuotteen kotiin saaminen kuluttaa hirmuisesti energiaa) jne.

Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.