Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Persuja ei äänestäis kukaan, jos ois asioihin perehtynyt!

Vierailija
15.12.2010 |

Persut ei ole politiikkaa, vaan uhoa ja raukkamaista sellaista.

Harva on oikeasti perehtynyt heidän ns. politiikkaansa.

-Katolilaisuus... onko se suomea? Kuin moni leijonakorujensa kanssa olis "persu-kannattaja" jos tietäisi vahvan uskonnollisen perustan, joka jo alkujaan syrjii kaikkea, mikä ei ole raamatun mukaan "oikein". arjalaisuus, raamattu ja juntteus... siinä persujen politiikka.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua puistattaa tuo natsipuolue Suomessa

Mietinpähän vain että millaisia puolueita kokoomus ja keskusta on. Jos perussuomalaiset ovat natseja.

Vierailija
22/25 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat juoppojen hyysääjä puolueita, joita ei missään tapauksessa kannata äänestää.. ellei itse ole sossupummi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua puistattaa tuo natsipuolue Suomessa

Mietinpähän vain että millaisia puolueita kokoomus ja keskusta on. Jos perussuomalaiset ovat natseja.

Vierailija
24/25 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on muuten ainoa todellinen vaihtoehto nykyiselle järjestelmälle, joka näköjään korruptoi vallankäyttäjät ihan totaalisesti puoluekentän laidasta laitaan. Sitovat kansanäänestykset kehiin ja puolueista ei enää tarvitse välittää. Niillä oli tilaisuus hoitaa maan asiat, ja nyt on aika vetää johtopäätökset.

Vierailija
25/25 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora demokratia tarkoittaa sitovia kansanäänestyksiä, joita kansalaiset itse voivat järjestää. Kansanäänestys järjestetään keräämällä tietty määrä äänioikeutettujen kansalaisten allekirjoituksia. Nämä allekirjoitukset toimitetaan poliittisille päätöksentekijöille, jotka eivät voi kieltäytyä kansanäänestyksen järjestämisestä. Kansanäänestyksen tulos on sitova, eli päättäjien on noudatettava kansan tahtoa.

Nykyisessä järjestelmässä kansanäänestykset ovat ainoastaan neuvoa-antavia ja niiden järjestämisestä päättävät viime kädessä vallanpitäjät. Vallanpitäjillä ei ole mitään syytä noudattaa kansanäänestyksien tuloksia, minkä vuoksi esimerkiksi useat kuntaliitokset ovat toteutuneet, vaikka kansalaiset ovat äänestäneet niitä vastaan. Suorassa demokratiassa päättäjät eivät voi vaikuttaa siihen, toteutuuko kansanäänestys vai ei, ja heidän on toteltava ehdottomasti kansanäänestyksen tulosta.

Suora demokratia ei korvaa edustuksellista demokratiaa, vaan se korjaa sen puutteita. Suora demokratia antaa kansalle aitoja ja suoria keinoja vaikuttaa politiikkaan. Suoran demokratian keskeinen periaate on, että kansalaiset eivät ole tyhmiä ja he osaavat tehdä omaa elämäänsä koskevia päätöksiä. Suora demokratia on käytössä esimerkiksi Sveitsissä.