Mitä mieltä 13v tytöstä 167cm 63kg?
Pituutta oli tullut viimevuodesta 3cm ja painoa 3kg.
Kommentit (31)
Mittojen puolesta vallan sopiva, mutta silmähän sen kertoo mikä on totuus.
Tuossa iässä monella alkaa muodot kehittyä, jolloin painoa kuuluukin tulla vähän reilummin suhteessa pituuteen.
Sanoisin, että ei yhtään enempää saisi painoa tulla. Vanhempana siitä on aina vaan vaikeampi päästä eroon. Eli siis ruokavaliota vaan terveellisempään suuntaan ja napostelut pois. Pituuskasvu sitten hoitaa hoikistumisen.
kuin minä, kolmen lapsen äiti. Painoin itse tuon ikäisenä varmaan 48 kg.
Painoindeksi on noilla mitoilla 22.6 eli normaalipaino. Jos on lihaksia, voi olla tosi hoikkakin, mutta toisaalta jos on sohvaperuna, voi olla pulskistumisvaarassa.
Siksi sanoin että katso silmällä... Tai käytä päätäsi jotenkin muuten, ei näihin huuteluihin kannata paljon luottaa.
liikaa on painoa n.5kg.
Kiitos vastauksista. Minua nyt kuitenkin hieman huolestuttaa, sillä löysin sivuhistoriasta kaiken laisia "pro-ana" juttuja. Siis miten laihtua 2 viikossa 5 kiloa ym. sellaista.
Onkohan häntä siis kiusattu ulkonäöstään?
Olen kyllä kysellyt mutta aina vain vastauksena "Ei".
13-vuotiaana olin 163 cm ja 63 kg eli ainakin itse hoikistuin tuolla 13-15 ikäisenä. Paino ei siis noussut yhtään, vaikka en edes tarkkaillut syömisiä tai liikkunut sen enempää.
pro-ana kuulostaa kyllä todella huolestuttavalta. siihen jää helposti koukkuun, ja sitten ei ole enää pitkä matka anoreksiaan. jos tyttöä vielä kiusataan niin asetelma on aika valmis.
tyttösi tarvitsee jonkinlaista apua, ennen kuin alkaa lipsumaan pimeälle puolelle.
Meinaatko, että 167-senttinen ilman muuta kasvaa vielä paljonkin..?
Ei mikään ihme, että tyttöparka surffaa anoreksiasivuilla, kun tää yhteiskunta on mikä on - että aikuisetkin ihmiset väittävät TÄYSIN NORMAALIPAINOISTA LASTA (13v! Mitä teidän päässä liikkuu?) pyöreäksi tai jopa lihavaksi ja kehottavat pudottamaan viisi kiloa.
Te olette sairaita. Hävetkää.
Toivottavasti ap:n lapsi selviää nuoruudestaan hengissä.
t. normaalipainoinen aikuinen
eikä minulla ole paino- tai muita itsetunto-ongelmia.
Aikuisten painoindeksit eivät päde teineihin, muistakaa se. Teini-ikäisten normaalipainon indeksirajat ovat 18-23.
Lasten painoindeksissä huomioidaan lähinnä se lapsen pituus, koska BMI ei sovi normaalilla mittataulukolla kovin lyhyiden mittaukseen. Eli jos lapsi on vaikka 145 cm niin aikuisten BMI-taulukko ei päde, mutta 167-senttisellä jo hyvinkin pätee.
Aikuisten painoindeksit eivät päde teineihin, muistakaa se. Teini-ikäisten normaalipainon indeksirajat ovat 18-23.
Hän on koko ajan hyvin ärtynyt. Viisastelee joka asiaa vastaan sekä on hyvin hiljainen (yleensä puhelias). Hän menee omaan huoneeseensa ja laittaa musiikit täysille ja istuu. Vain istuu ja tuijottaa, eikä sano sanaakaan. Tuosta olen huolissani.
Opettajaltakin voisin kysyä.
Tämä ihan hyvällä:) Toki on kasvava lapsi, mutta nyt kannattaisi kiinnittää huomiota ruokavalioon ja liikkumiseen.
on, pitkä on ikäisekseen, mutta vielä painavampi ikään ja pituuteen nähden.
Hänestä on kasvamassa nainen ja muotoja tulee ja siksi painoa joka tasaantuu kyllä :) itse painoin tuossa iässä 65kg ja 164cm pitkä olin pyöreä mut kun hormoonit tasaantu paino tippui :) Älä mieti vielä lapsi on silti lapsi!
monet tytöt pyöristyvät hiukan tuossa iässä ilman mitään lihomisen vaaraa. Hyvän kokonen ja sopusuhtainen tyttö.
Anorektikon äitinä olen todella huolissani noista ana sivuista. tuossa iässä(ja näköjään moni tietämätön aikuinenkin) vertaa vain ikää ja painoa eikä ota pituutta huomioon. Aikasin aikuispituutensa saavat tytöt ovt usein kiusattuja vaikkeivat lihavia olisikkaan.
Oma pian 13v täyttävä tyttöni on 166cm ja 62kg ja on ihan hyvän ja terveen näköinen.
Anorektikko siskonsa ei ole kaunista katseltavaa 171 cm ja 45 kg
Oma 13v tyttö on 165cm ja 58-60kg ja on sopusuhtainen ja hoikka.