Kumpi on nätimpi nimi MATTEO vai LINO?
Kommentit (52)
Italialaisesti Matteeo ja Liino vai suomalaisesti Matteo ja Lino?
En ole ennen kuullutkaan. Itse ääntäisin sen ihan niinkuin kirjoitetaan, en mitenkään Matteeo. Miksi pitäisi, eihän Suomessa kansainvälisiä tavisnimiäkään lausuta niinkuin muualla, esim. Maria.
Annan ääneni Matteolle, on kiva nimi ja ääntämykseltään tarpeeksi "suomalainen" Olen samaa mieltä tuosta Linosta edellisten kanssa, ei ole hyvä, korkeintaan lempinimenä menettelee.
En ole ennen kuullutkaan. Itse ääntäisin sen ihan niinkuin kirjoitetaan, en mitenkään Matteeo. Miksi pitäisi, eihän Suomessa kansainvälisiä tavisnimiäkään lausuta niinkuin muualla, esim. Maria.
Maria taas on vakiintunut lähes jokaiseen maahan, missä kristinuskoa on niin että se tietysti lausutaan paikallisittain.
Erikoinen mutta silti suomalainen, ja sopii paremmin suomalaisen suuhun, mutta ei paha ulkomaillakaan.
Molemmat on tosi söpöjä ja ihania nimiä.
Vierailija kirjoitti:
on lyhenne nimestä Mickalino (kirjoitusasu vaihtelee murteittain/kielialueittain) ja se taas on Mikki Hiiri italiaksi...
Eli jätä väliin.
Neuvoisin jättämään väliin kommentoinnin, jos vaan levittää väärää tietoa.
Mikki Hiiri on italiaksi Topolino.
Kumpikin on tosi söpöjä ja ihania...
"Kiitos Lino!", tulee se perserasvamainos mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihmisten negatiivisia mielipiteitä sinulle tärkeään asiaan. Täällä netissä tosin on niin helppo ilmaista itseään myös inhottavalla tavalla. Kriktiikki on aina hyvästä, mutta sen voi esittää kauniimminkin.
Minusta kummatkin nimet ovat kauniita, tänä päivänä annetaan paljon erilaisia nimiä, nämä neutraaleja, verrattuna moniin muihin tämän päivän nimiin. Kaikista nimistähän tulee aina jokin asia mieleen. Suosittelen muillekkin ajattelemaan asioita positiivisemmin ja jakamatta negatiivisia ajatuksia ympärilleen.Onnea loppuodotukseen ja synnytykseen!
(en osaa päättää kumpi nimi kauniimpi, päätä vasta sairaalassa kun näät lapsesi, kumpi nimi sopii hänelle paremmin :)Terveisin Emilia
Ihminen kysyy mielipidettä ja ihmiset vastaavat hänelle. Ei kannata kysyä, jos ei uskalla kuunnella vastausta.
Itse en pidä kummastakaan nimestä, mutta jos aloittaja pitää ja haluaa jomman kumman lapselleen laittaa, niin täysi vapaus hänellä siihen on.