Kumpi on nätimpi nimi MATTEO vai LINO?
Kommentit (52)
Onko miehesi ulkomaalainen? Kuulostaa jotenkin eteläeurooppalaisilta nimiltä.
En tiennyt että Lino on ihmisen nimi.
muodossa Mateo, koska ei ole aivan yhtä kova.
Linosta minulle tulee mieleen pellava (lin).
Linoleum-lattia vai "Isä Matteon tutkimukset".
Jeesus sentään.
on lyhenne nimestä Mickalino (kirjoitusasu vaihtelee murteittain/kielialueittain) ja se taas on Mikki Hiiri italiaksi...
Eli jätä väliin.
Ihmettelen ihmisten negatiivisia mielipiteitä sinulle tärkeään asiaan. Täällä netissä tosin on niin helppo ilmaista itseään myös inhottavalla tavalla. Kriktiikki on aina hyvästä, mutta sen voi esittää kauniimminkin.
Minusta kummatkin nimet ovat kauniita, tänä päivänä annetaan paljon erilaisia nimiä, nämä neutraaleja, verrattuna moniin muihin tämän päivän nimiin. Kaikista nimistähän tulee aina jokin asia mieleen. Suosittelen muillekkin ajattelemaan asioita positiivisemmin ja jakamatta negatiivisia ajatuksia ympärilleen.
Onnea loppuodotukseen ja synnytykseen!
(en osaa päättää kumpi nimi kauniimpi, päätä vasta sairaalassa kun näät lapsesi, kumpi nimi sopii hänelle paremmin :)
Terveisin Emilia
linolaatat ja linoleum. Ei niin kaunista ja ylvästä.
Matteo taas on turhankin mahtipontinen nimi!
Esim. [matteo] kuulostaa aika tylyltä.
kummatkin joltain Askon huonekalusarjalta.
Siteeraan Emiliaa tässä -mielestäni molemmat ihan varteenotettavia nimiä. Musta pääasia että vanhemmat itse tykkäävät nimestä minkä antavat. Ei toisten mielipiteillä ole niin merkitystä :)
Ajattelen itse myös myönteisesti asioista ja haluan onnitella ylipäänsä kirjoittajaa joka olet raskaana: Onneksi olkoon!
T: Sanna
Molemmat ovat ihan kauniita ja suuhun sopivia nimiä, en osaisi äkkiseltään edes valita parempaa. Toki ovat erikoisia - se ei tullut ap:lle varmaan yllätyksenä, arvon mollaajat?? Luulen että kallistuisin Linon suuntaan, mukavan helppo! :) Eikä siitä näin maallikolle ainakaan tule mitään linoleumia mieleen... Ihan yhtä vähän kuin Helistä helikopteria, Suvista suvilaivaa tms.
Siteeraan Emiliaa tässä -mielestäni molemmat ihan varteenotettavia nimiä. Musta pääasia että vanhemmat itse tykkäävät nimestä minkä antavat. Ei toisten mielipiteillä ole niin merkitystä :) Ajattelen itse myös myönteisesti asioista ja haluan onnitella ylipäänsä kirjoittajaa joka olet raskaana: Onneksi olkoon! T: Sanna
pääasia, että vanhemmat itse tykkäävät... Sillä ei olekaan mitään merkitystä, että lapsi joutuu elään nimen kanssa loppuikänsä ja kestämään kiusaamiset ja haukkumiset ja naureskelut. Että laita vaan nimeksi mitä vaan...
Musta on hassua ettei suomalaisille lapsille saisi laittaa muunkielisiä nimiä. Mikäs siinä jos italialaiset nimet tuntuu omilta.
Ehkä valkkaisin noista Matteon, sillä että on ehkä helpompi käytössä. Ja tunnen yhden ihanan Matteon, joten siksikin nimi saa lämpimiä ajatuskia multa.
vastaan Matteo. Linosta kun tosiaan muiden tapaan tulee mieleen linoleum jne.
En silti pidä oikein kummastakaan nimestä, mutta ei kai sillä väliä. Jonkun ehdottama Teo olisi loistava nimi!
Tulee mieleen Ketjus.
Huomaatteko; MIKÄÄN nimi ei ikinä kelpaa kaikille, kaikista saa väännettyä jotain "hassua".
Vaikken mä edes vääntänyt, se vaan assosioitui ensin ketjukseen...
Anna nimeksi Matti tai Matias. Lino on linolevyn puhekielinen lyhenne ja Matteo taas ei taivu suomalaiseen suuhun.
Jos isä on ulkkari, niin sitten asia on eri. Mutta ei esim. Matteo Väänäen.