Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on nätimpi nimi MATTEO vai LINO?

Vierailija
14.12.2010 |

Pojalle.

rv 32.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä, vaikka jotkut haukkuvat miettimiäsi nimiä. Ei Suomen tarvitse olla takapajula, jossa vähän erikoisemmat nimet eivät voisi olla hyväksyttyjä. Nämä mainitsemasi eivät ole erikoisemmasta päästä (vrt. Salama, Myrsky, Zeus... ym.)

Yksi vastaaja saivartelee, että ap:tä kehotettaisiin antamaan mitä nimiä tahansa -kunhan vanhemmat itse tykkäävät -siitähän ei ollut (tietenkään) kysymys :)

Vastaan itsekin kysymykseen, mihin halusit vastauksen

Itse pidän Matteo nimestä,

terv. Sanna

Vierailija
22/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

N35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille kahdelle erityisen ystävälliselle, kiitos! :)

Olemme ihan suomalaisia ja meitä nyt vaan miellyttää nuo molemmat nimet. Vaikea sanoa kummasta laittaisi etunimen, siksi kyselin vähän av-raadilta. Mutta voisihan sitä laittaa Lino Matteo ;) Niin saisi molemmat! Tai sitten jotain ihan muuta... Nämä nimet ovat meidän makuumme ja sopii perisuomalaiseen sukunimeenkin hyvin.

Vierailija
24/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni Matteo on parempi, Lino ei oikein tunnu edes nimeltä.

Toivottavasti lapsen tuleva sukunimi ei ole mikään Möttönen...

Vierailija
25/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lino ei ole nimi! Niin väkisin väännetty että. Matteo himpun verran parempi, muttei sovi supisuomalaiselle. Miksi pitää väkisin yrittää keksiä joku erikoinen nimi? Kun maailma (ja jopa Suomi) on kauniita nimiä täynnä, eikä niistä tarvitse niitä "tusinanimiä" valita, jos se siitä on kiinni...

Vierailija
26/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Matteo kuulostaa tummalta ja Lino vaalealta :) joten laittaisin sen mukaan miltä lapsi näyttää.. tietenkään lopullista väritystä ei voi tietää ennenkuin lapsi on aikuinen mutta silti :P

Esim. mun mielestä Liinus on vaalea, Petrus tumma.

Vierailija
27/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lino on muodollisesti pätevä o-loppuisena italialaiselle pojalle sekin, mutta pidän Matteosta enemmän.

Ajattelitko noita nimiä kuitenkin suomalaiselle Käkkiäiselle?

Vierailija
28/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille kahdelle erityisen ystävälliselle, kiitos! :)

Olemme ihan suomalaisia ja meitä nyt vaan miellyttää nuo molemmat nimet. Vaikea sanoa kummasta laittaisi etunimen, siksi kyselin vähän av-raadilta. Mutta voisihan sitä laittaa Lino Matteo ;) Niin saisi molemmat! Tai sitten jotain ihan muuta... Nämä nimet ovat meidän makuumme ja sopii perisuomalaiseen sukunimeenkin hyvin.

Tätä se mun uneni ties! :D

Vierailija
29/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte ihan suomalaisia niin miksei voisi olla suomalaiset nimet, esim. Matteus tai Liinus???

Vierailija
30/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! *bd*

Vierailija
31/52 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimet, ilmeeni oli aika lailla tämä o.O

Mutta tässä "makustelin" (hassu sana muuten) nimiä niin ei kumpikaan hassumalta kuulostaa, vaikka vähän erikoisempia ovatkin. Minua alkoi viehättää tuo Matteo suuresti. Eli kallistun sen puoleen.

Vierailija
32/52 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteo on ihana nimi.

Vierailija
33/52 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lyhenne nimestä Mickalino (kirjoitusasu vaihtelee murteittain/kielialueittain) ja se taas on Mikki Hiiri italiaksi...

Eli jätä väliin.

Vierailija
34/52 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lino on italiaa ja tarkoittaa pellavaa. Mulla on yks kaveri (ital.) jonka nimi on suomeksi Huolellinen Pellava. :D Onko isä siis italiaano? Kumpi vaan on ihan tavallinen nimi Italiassa. Ps. meidänkin pojalla on ital. nimi eikä olla "ulkkareita", piti tosin anoa nimilautakunnasta.

Vierailija
35/52 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nätti nimi. Lino taas ei. Ihan suora mielleyhtymä linoleumiin.

Vierailija
36/52 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tosi kivan Matteon. Siinä nimessä on hyvää energiaa.

Vierailija
37/52 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaukseni on

MATTEO

Vierailija
38/52 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno nimi. :)

Vierailija
39/52 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno nimi. :)

Ja jos miehesi on italialainen, niin tuskin haluaa että Matteota kutsutaan suomalaisittain Matiksi. ;)

Vierailija
40/52 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

linoleumia lapselle nimeksi, lapsia joutuu koulukiusatuksi pienemmästäkin syystä. Topolinostako tuo nimi on lyhennetty? En ole koskaan kuullut Lino nimeä "virallisena" nimenä.

Matteo on ihan kivan kuuloinen, ihan perinteinenkin nimi vaikkakaan ei suomessa kovin suosittu. Mutta ei kaikkien lasten tarvitse olla Matteja ja Matiaksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme