Kertokaa minulle ERITTÄIN halpoja ruokia! Ruokaan ei saisi nyt mennä yli 5e päivässä
Itse tehdyt sämpylät, karjalanpiirakat, perunapiirakat, perunamuussin, hernekeiton jne tiedän jo. Kaurapuurosta en pidä. Kertokaa lisää vinkkejä.
ps. tonnikala ei ole halpaa
Kommentit (318)
Makaronia jauhelihalla ja jauhelihaa makaronilla.
uunijuurekset, linssi-kasvissosekeitto ja kaalilaatikko esim.
Erilaisia keittoja, pataruokia, laatikkoja, kiusausta...
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha ei ole todellakaan halpaa!
Osta Marttojen Penninvenyttäjän keittokirja.
Makaronia, perunaa, porkkanaa, jauhelihaa, kaalia, nakkeja/ lenkki, kananmunia, maitoa, jota käytetään makaronilaatikkoon ja muussiin. Itse tehdyt leivät/ sämpylät, edullisin levite maksaa jotain 0, 40 e Lidlissä. Jos suunnittelee viikon ruokalista noita aineita käyttäen, riittää hyvinkin 5e/ pv. Uunilenkki maksaa alle euron halvimmillaan, myös nakkipaketti.
Kananmunakastike (perunamuusin kanssa).
Keitot helposti.
Ruokaisat salaatit pasta peruna riisipohjalla. Riisiä ei vaan saisi säilytellä kypsänä kauaa.
Laatikkoruuat pasta/perunapohjalla.
Vitosella tulee moneksi päiväksi jokin lämmin ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävän halpaa, että mahtuu ap:n määrittelemään alle 5€/päivä budjettiin. Juuri ostin 400g pakkauksen hintaan 2,35€. Siitä saan kahdelle päivälle itselleni ruuan makaronin ja lihaliemen kanssa.
On jauheliha halpaa. Jotain vitosen 1kg lidlissä ja kyllä siitä 3 päivää syön jopa minä. 92 kg mies.
Kaalilaatikko, kaalikeitto, kaalipata.. Yhdestä kaalista riittää moneen ruokaan. Jauhelihaa ei tarvitse niin paljoa laittaa/ruoka.
Janssoninkiusaus, kaaliruoat, silakkapihvit, maksapihvit, lihakeitto, pitkään haudutettavat padat, papukeitot ja -muhennokset
Minulla menee jo puolet tuosta budjetista iltapäiväkahviin (5-5,5 €) kahvilassa. Silti ruokalaskuni on noin 400 eurova kuukaudessa, elikkä noin 13 euroo päivässä kaikkine välipaloineen!
Munakas etenkin punalappumunista. Sekaan vaikka pakastevihanneksia.
Nuudelit
Kananmunat
Peruna
Makaroni
Kaikki leivottu tulee kallliiksi. Miksi törsäät perunapiirakoihin ja vastaaviin? Tee mieluummin perunasalaattia, se täyttää pitkäksi aikaa, on hyvää ja halpaa. Jauheliha on kallista joo, mutta siitä kun tekee kaali-jauhelihapaistosta, saa kaalin jatkettua siedettävän makuiseksi ja lopputulos on täyttävä ja halpoa. Makaroni on halpaa, mutta se ei täytä samalla tavalla. Sun tarttee syödä paljon kasviksia, jotta maha tosiaan tulee täyteen, siis massallisesti täyteen. Näin nälkä ei riistäydy ja saa sinua syöksymään ostamaan keksipaketteja. Pirkkajäätelö on muuten ihan simohalpaa, tai ainakin joulukuussa vielä maksoi n. 0,99 litraa paketti. Siihen kun sotkee vaikka kaurahiutaleita mukaan, sekin täyttää ja on hyvää
Munat ovat halpoja eli munakasta, munakokkelia jne. jne. Lisäksi halpoja juureksia ja/tai punalappulihoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti ollut tarjouksissa jopa n 6e/ kg. Ja kannattaa etsiä illan 60% alesta. Meillä lähikauppa s- marketissa 60% ale alkaa klo 18. Ostan usein mm jauhelihaa ja jaan osiin ja pakastan heti.
Itetehty pinaattikeitto ja itetehyt sämpylät. Ainekset Lidlistä.
Ihan tavallista ruokaa saa helposti tehtyä alle 5€ päivä budjetilla. Ei tarvitse edes pihistellä.