Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kuioli eikä minun anneta osallistua mihinkään...

Vierailija
14.12.2010 |

Olimme avoliitossa, eli suhteemme ei ilmeisesti merkinnyt mitään mieheni äidille :( En ollut mikään satunnainen suhde, vaan olimme olleet yhdessä kuusi vuotta ja suunnittelimme lapsen tekoa. Haluaisin osallistua hautajaisjärjestelyihin, kuten valita sinne musiikkia ja tarjoiluja, mutta minut on tyrmätty täysin. Kuolinilmoitukseen en saa hyvästejäni laittaa. Hautajaisten ajankohtaa ei ole edes kerrottu minulle. Olen kysynyt syytä tähän miehen äidiltä, kuulemma tämä asia halutaan hoitaa "perhepiirissä ja lähimpien kesken".

En ymmärrä tästä mitään. Haluaisin vain kuolla itsekin.

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiseksi, minkä ihmeen takia mun sitten pitäisi rynnätä naimisiin nopeasti kun ei meillä ole lapsiakaan enkä häviäisi taloudellisesti juuri mitään jos mieheni kuolisi. En ole naiivi, haluan ajatella asioista positiivisesti.

Sua varmaankin vituttaa kun olet itse mennyt äkkiä rahanpuutteessa naimisiin maistraatissa? Ei muiden tarvitse niin toimia.

jos olisin mennyt naimisiin nopeasti maistraatissa niin miksi ihmeessä se mua vituttaisi? Jos haluaisin pitää isot juhlat niin eiköhän se onnistuisi maistraattivihkimisen jälkeenkin milloin tahansa. Onhan se nyt naiivia ajatella positiivisesti, että ei se mun mies varmaan kuole ennen kuin 90- vuotiaana.

Tai ainakaan tuosta vastauksestasi en sitä äkkiseltään bongannut. En tiedä, ehkä sua ei sitten vituta mutta tuo tekstisi kuulostaa kyllä jotenkin katkeralta.

Ja mielipide-eroista nyt on turha kiistellä, mutta mun mielestä on ihan eri asia pitää jotkut juhlat sitten joskus myöhemmin, kun ne oikeat häät on olleet ajat sitten.

Vierailija
42/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossa eläminen on yleensä sellaista epämääräistä yhdessäolemista. Jos on lapsia, on parempi itsekin sitoutua kunnolla ja mennä naimisiin.

Varmasti poikkeuksiakin on, eli kunnollisia vanhempia, jotka ovat sitoutuneesti yhdessä ilman avioliittoakin, mutta henkilökohtaisesti en tunne ainuttakaan sellaista paria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen naimisissa, mutta minua säälittävät nämä alistetut naiset, jotka hehkuttavat rouvuuden ylivertaisuutta! he eivät ehkä ole saavuttaneet elämässään mitään muuta kuin avioliiton. joten täytyy yrittää ymmärtää heitä sitä kautta.

ihan samat oikeudet saa tekemällä esim testamentin. se kannattaakin avoliitossa tehdä juuri tuollaisten demonisten, saatanallisten anoppihirviöiden varalta.

Vierailija
44/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen naimisissa, mutta minua säälittävät nämä alistetut naiset, jotka hehkuttavat rouvuuden ylivertaisuutta! he eivät ehkä ole saavuttaneet elämässään mitään muuta kuin avioliiton. joten täytyy yrittää ymmärtää heitä sitä kautta.

ihan samat oikeudet saa tekemällä esim testamentin. se kannattaakin avoliitossa tehdä juuri tuollaisten demonisten, saatanallisten anoppihirviöiden varalta.

Jos ei uskalla mennä vakikumppaninsa kanssa avioon niin minusta se vasta melkoinen luuseri onkin. Joko on kimpassa tai sitten ei. Asiat pitää tehdä kunnolla eikä roikkua puoliksi mukana.

Vierailija
45/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut yhdessä mieheni kanssa nyt 6 vuotta, ollaan 25-vuotiaita ja ei olla vielä naimisissa koska olen juuri lopettanut opiskelut ja rahaa täytyy ensin säästää. En ole myöskään ajatellut tuolla lailla että jospa mieheni kuoleekin, koska kuka hullu sellaisia haluaa etukäteen miettiä. Voimia ap:lle, jos tämä tarina on totta, aivan kamala tilanne.

joka tämmöisiä hautajais- ja perintöriitoja on joutunut lähipiirissään todistamaan.

Vierailija
46/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena ihmisenä parisuhde menee lapsuudenperheeni edelle. Mitäpä mammat sanotte siitä, että minulla on miesystävä, jonka kanssa en edes asu yhdessä? Minulle hän on lähin omaiseni ja tietysti tärkeämpi kuin vanhempani.

Harva nuorena kuollut on tullut ajatelleeksi testamentin tekoa. Minulla ja miesystävällä sellainen on. Olen myös kirjannut ylös, että hän järjestää hautajaiseni. Ymmärrettävästi useimmilla avoliittolaisilla tällaiset asiat ovat vain jääneet hoitamatta.

Vierailija
47/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneltä jää avovaimo. Kuinka ne hautajaiset järjestetään?

Vierailija
48/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teki itsemurhan niin ymmärrän anoppia erittäin hyvin. Jos taas johonkin pitkäaikaiseen hivuttavaan sairauteen, niin olisi luullut sairastamisen aikana tehneen rakkauden teon ja testamentanneen kaiken ap:lle.

Vierailija
49/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneltä jää avovaimo. Kuinka ne hautajaiset järjestetään?

ja ihan oman pääni mukaan, en kysele neuvoja sivusta. Sen verran monet hautajaiset olen tehnyt, että en kaipaa vaatimuksia keneltäkään, joka ei itse aio osallistua kuluihin.

Vierailija
50/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko alkuperäinen viesti trolli vai ei. Ja ihan sama mitä laki sanoo. Avovaimo ON miehensä lähin omainen.

Jos minulle kävisi kuten ap:lle, pitäisin huolen siitä, että "anoppi" kärsii pahimmalla mahdollisella tavalla. Menisin hautajaisiin ja järjestäisin kohtauksen, jotta jokaikinen osallistuja tietäisi, millainen henkilö on kyseessä.

Vierailija
51/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena ihmisenä parisuhde menee lapsuudenperheeni edelle. Mitäpä mammat sanotte siitä, että minulla on miesystävä, jonka kanssa en edes asu yhdessä? Minulle hän on lähin omaiseni ja tietysti tärkeämpi kuin vanhempani. Harva nuorena kuollut on tullut ajatelleeksi testamentin tekoa. Minulla ja miesystävällä sellainen on. Olen myös kirjannut ylös, että hän järjestää hautajaiseni. Ymmärrettävästi useimmilla avoliittolaisilla tällaiset asiat ovat vain jääneet hoitamatta.

jos omaisesi päättävät tehdä toisin.

Vierailija
52/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko alkuperäinen viesti trolli vai ei. Ja ihan sama mitä laki sanoo. Avovaimo ON miehensä lähin omainen. Jos minulle kävisi kuten ap:lle, pitäisin huolen siitä, että "anoppi" kärsii pahimmalla mahdollisella tavalla. Menisin hautajaisiin ja järjestäisin kohtauksen, jotta jokaikinen osallistuja tietäisi, millainen henkilö on kyseessä.

Voihan ap mennä hautajaisiin järjestämään kohtausta, mutta sillä hän näyttäisi vain sen, että ei ole mielenterveydeltään täysin kunnossa. Aika äkkiä suvun miehet veisivät ap:n sieltä pois. Miksi lisätä omaa kärsimystään typerillä teoilla, jotka eivät johda muuhun kuin omaan eristäytymiseen. Anoppi pärjää kyllä.

Vierailija
53/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko alkuperäinen viesti trolli vai ei. Ja ihan sama mitä laki sanoo. Avovaimo ON miehensä lähin omainen. Jos minulle kävisi kuten ap:lle, pitäisin huolen siitä, että "anoppi" kärsii pahimmalla mahdollisella tavalla. Menisin hautajaisiin ja järjestäisin kohtauksen, jotta jokaikinen osallistuja tietäisi, millainen henkilö on kyseessä.

Ei ehkä kannata tätä neuvoa noudattaa.

Vierailija
54/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme voi tietää millaiset hautajaiset ap haluaisi.

Äitini kuoli jokin aika sitten.

Hänellä oli avomies, olivat olleet yhdessä yli 10v.

Äidin tilillä oli jonkin verran rahaa.

Halusimme siskoni kanssa rahojen riittävän hautajaisiin.

Avomies olisi halunnut kalliimman arkun, suuremman muistotilaisuuden ja näyttävämmän kuolinilmoituksen.

Raha ei olisi riittänyt kaikkeen. Avomies sanoi, että laitetaan kaikki hiukan omasta pussista.

Siskoni on yksinhuoltaja ja rahat tosi tiukassa.

Hautajaisvaatteet jo olivat ongelma.

Itsellänikään ei ole ylimääräistä rahaa.

Hautajaiset eivät sitten olleet sellaiset kuin avomies toivoi.

Vierailija
55/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta!

Vierailija
56/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin anopille että aion tulla hautajaisiin halusi hän sitä tai ei. Ja että jos anopin mielestä sinä et kuulu perheeseen, niin turha sitten tulla sinulle itkemään että haluaisi olla osana mahdollisen lapsenlapsensa elämässäkään.

Ja laita oma ilmoitus. Johon selvästi ilmaiset suhteesi mieheen "rakastava (avo)puolisosi" tms

Vierailija
57/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme voi tietää millaiset hautajaiset ap haluaisi. Äitini kuoli jokin aika sitten. Hänellä oli avomies, olivat olleet yhdessä yli 10v. Äidin tilillä oli jonkin verran rahaa. Halusimme siskoni kanssa rahojen riittävän hautajaisiin. Avomies olisi halunnut kalliimman arkun, suuremman muistotilaisuuden ja näyttävämmän kuolinilmoituksen. Raha ei olisi riittänyt kaikkeen. Avomies sanoi, että laitetaan kaikki hiukan omasta pussista. Siskoni on yksinhuoltaja ja rahat tosi tiukassa. Hautajaisvaatteet jo olivat ongelma. Itsellänikään ei ole ylimääräistä rahaa. Hautajaiset eivät sitten olleet sellaiset kuin avomies toivoi.

mutta siihen kuuluvat vain omaiset ja testamentilla erikseen määritellyt henkilöt, joihin ap ei kuulu. Siksi ap:lla ei ole mitään sanomista tarjoiluihin tai edes musiikkiin. Eri asia sitten on, jos ap haluaa anopin kanssa sopia, että hän maksaa yksin avomiehen hautajaiset ja muistotilaisuuden. Sitä varmaan kannattaisi kysyä, varmasti anoppi suostuu, jos ap laittaa esim. 6000 - 8000 e hautajaiskuluihin.

Vierailija
58/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin anopille että aion tulla hautajaisiin halusi hän sitä tai ei. Ja että jos anopin mielestä sinä et kuulu perheeseen, niin turha sitten tulla sinulle itkemään että haluaisi olla osana mahdollisen lapsenlapsensa elämässäkään. Ja laita oma ilmoitus. Johon selvästi ilmaiset suhteesi mieheen "rakastava (avo)puolisosi" tms

koska kun lasta ei kuulu, voi anoppi aina nauraa, että ei sinusta sitten ollut edes lasta saamaan. Sitäkö ap haluaa?

Kaikki lehdet eivät ota vastaan "toista" kuolinilmoitusta ilman virallisen pesänhoitajan lupaa.

Vierailija
59/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme voi tietää millaiset hautajaiset ap haluaisi.

Äitini kuoli jokin aika sitten.

Hänellä oli avomies, olivat olleet yhdessä yli 10v.

Äidin tilillä oli jonkin verran rahaa.

Halusimme siskoni kanssa rahojen riittävän hautajaisiin.

Avomies olisi halunnut kalliimman arkun, suuremman muistotilaisuuden ja näyttävämmän kuolinilmoituksen.

Raha ei olisi riittänyt kaikkeen. Avomies sanoi, että laitetaan kaikki hiukan omasta pussista.

Siskoni on yksinhuoltaja ja rahat tosi tiukassa.

Hautajaisvaatteet jo olivat ongelma.

Itsellänikään ei ole ylimääräistä rahaa.

Hautajaiset eivät sitten olleet sellaiset kuin avomies toivoi.

millaiset hautajaiset hän haluaa. Ap sanoi, ettei hänen anneta osallistua LAINKAAN. Ei edes kerrota ajankohtaa.

Olisiko sinusta ollut reilua järjestää hautajaiset kokonaan sinun ja siskosi ehdoilla, kertomatta edes ajankohtaa äitisi miehelle?

Vierailija
60/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan tuntien ap voi olla provo, mutta ajatelkaa jos teille miehenne kuoltua tultaisiin jeesustelemaan tällaista. Aivan käsittämätöntä avioliittokohkausta :O Mikä tausta näillä kohkaajilla on, joku uskonlahko vai vain hirveän konservatiivinen kasvuympäristö syvällä korvessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän