jos vaimon on ryömittävä miehen edessä niin millaisen kuvan se antaa perheen lapsille
naisen arvosta ja asemasta? kun äiti ryömii päivittäin miehensä edessä ja kutsuu miestään herraksi?
koska tuo suomalaisen maitobaari-kultin MOT ohjelma tulee?
Kommentit (7)
mä luulin et se tulee ensi viikolla?
mun mielestä kaikista lahkoperheistä pitäisi ottaa lapset huostaan. kaikista, joissa "mies on perheen pää".
mä luulin et se tulee ensi viikolla? mun mielestä kaikista lahkoperheistä pitäisi ottaa lapset huostaan. kaikista, joissa "mies on perheen pää".
ja Kristus on miehen pää. Miehen tulee rakastaa vaimoaan niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa. Sellaista miestä on mahdotonta olla kunnioittamatta. Rakkaus ei ole alistamista. Tuollaiset ryömimiset ja laihdutuspakot ovat epätervettä kristillisyyttä. Mies ei ole sellaisessa perheen pää vaan joku diktaattori.
raamattuhan on miesten valikoima kokoelma miesten kirjoituksia, tokihan se on "miesten puolella"
Eiköhän tavoite ole opettaa lapsillekin että mies on herra ja nainen orja?
Nyt esille tulleen lahkon tapaisia yhteisöjä on muitakin. Ja kaikilla elämän aloilla.
Omalla alallaan "guruja", opettajia ja professoreita, joita oppilaat seuraavat sokeasti. Ja joiden perheen ja lähipiirin koetaan olevan muista parempi. Ja kaikkien muiden on palveltava ryhmän tarpeita.Jos näin ei käy, kääntyy koko ryhmä näitä hyödyttömiä yksilöitä vastaan.
Katso siinä sitten vieressä, kuinka pienet lapset kasvavat tässä ylivertaisessa perheessä, suljetaan pois arkielämästä (vrt koulun käynti kotona, jottei tavallisen koulun tyhmät lapset pääse vaikuttamaan ihmelapseen) ja tuloksena on ahdistunut, elämään kykenemätön nuori aikuinen, jonka tervehtyminen normaaliksi ihmiseksi kestää vuosia.
Jouduin seuraamaan tällaisen yhteisön toimintaa. Enkä voinut tehdä mitään, vaikka uhrina olivat sisaren lapset. Jos heidän valintoihinsa yritti edes pienelläkään tavalla sekaantua, he estivät lapsia olemasta millään tavalla yhteydessä sukulaisiin. Ja muuttivat paikkakunnalta toiselle ja maasta toiseen.
Joten olimme hiljaa. Sillä sillä tavalla saimme edes hetkellisesti pitää lapset yhteydessä normaaliin maailmaan. Josta nämä (niinkuin nyt sanovat) ovat kiitollisia, sillä se auttoi heitä tukeutumaan meihin, kun henkinen ja materiaalinen alistus kävi sietämättömäksi.
Ja että lapset pärjäävät paremmin kuin muuta... jos se vaatii kulttiin liittymistä niin ei voi mitään...
Tosin haluaisin omatkin lapset kotiopetukseen. Koulussa kuri on surkeeta ja oppimistulokset huononevat koko ajan. Meillä on jo kieltenopettaja parikertaa kk antamassa yksityisopetusta kun luokka on liian hälisevä. Pysyypä numerot hyvänä.
eikös tuommoinen ohjelma tullut jo joskus ajat sitten?