Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kuioli eikä minun anneta osallistua mihinkään...

Vierailija
14.12.2010 |

Olimme avoliitossa, eli suhteemme ei ilmeisesti merkinnyt mitään mieheni äidille :( En ollut mikään satunnainen suhde, vaan olimme olleet yhdessä kuusi vuotta ja suunnittelimme lapsen tekoa. Haluaisin osallistua hautajaisjärjestelyihin, kuten valita sinne musiikkia ja tarjoiluja, mutta minut on tyrmätty täysin. Kuolinilmoitukseen en saa hyvästejäni laittaa. Hautajaisten ajankohtaa ei ole edes kerrottu minulle. Olen kysynyt syytä tähän miehen äidiltä, kuulemma tämä asia halutaan hoitaa "perhepiirissä ja lähimpien kesken".

En ymmärrä tästä mitään. Haluaisin vain kuolla itsekin.

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen anopin irvikuva ihan oikeasti jollakin on, niin hiljaiseksi kyllä vetää.

Mikään ei teidän rakkauttanne kuitenkaan voi poistaa. Se oli vahvasti olemassa teidän kahden välillä ja sinun muistoissasi se voi olla ihan aina. Koeta nousta jotenkin tuon kamalan anopin täysin epäinhimillisen käytöksen yläpuolelle, pidä se erillään siitä kauniista asiasta, joka tuo teidän rakkautenne ja yhteiselämänne varmasti miehesi kanssa oli. Hän ei varmaankaan olisi valinnut noin käyttäytyvää ihmistä äidikseen, jos sen asian olisi itse saanut valita.

Sinä olit miehesi rakas elämänkumppani. Hän oli valinnut juuri sinut. Te jaoitte yhteisen arjen ja varmaan muutenkin ihan kaiken. *halaus vielä, oikein kunnon rutistus sulle ap* . Kyllä aurinko vielä joskus paistaa sulle, joskus vielä askel tuntuu kevyeltä, vaikka siihen pääseminen veisikin tosi paljon aikaa.

Vierailija
2/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse, meneekö naimisiin vai ei. Ap on itse halunnut päättää aikoinaan avomiehensä kanssa ettei mene naimisiin, ei anoppi. Se olisi syytä muistaa...

Minä olen ymmärtänyt niin, että ihmiset joita tällaiset asiat kiinnostavat, menevät naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksajanahan on kuolinpesä, johon et kuulu, joten sinulla ei ole mitään sananvaltaa kuluihin. Anoppi voi ostaa kukkalaitteen kuolinpesän laskuun, sinä et.

Jos ei välitä avioliitosta miehen eläessä niin miksi kuoleman kohdatessa haluaa aviovaimon oikeudet? Entä jos miehen rakastajatar haluaa samat asiat?

Vierailija
4/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse, meneekö naimisiin vai ei. Ap on itse halunnut päättää aikoinaan avomiehensä kanssa ettei mene naimisiin, ei anoppi. Se olisi syytä muistaa... Minä olen ymmärtänyt niin, että ihmiset joita tällaiset asiat kiinnostavat, menevät naimisiin.

Jos on noin mulkku anoppi niin enpä ihmettelisi yhtään.

Voimia vaan ap. Srk:sta kyllä saat tietää hautajaispäivän. Järjestä oma muistotilaisuus ystävillenne heti hautajaisten jälkeen. Anoppi ja kaltaisensa voivat olla ihan omissa juhlissaan. Luulenpa että normaalit ihmiset ja ystävät tulevat sinun (miehesi puolison) järjestämään muistotilaisuuteen. Siinäpähän sitten näkee kuka arvostaa ja ketä ja onko sillä väliä onko avo vai aviovaimo.

Vierailija
5/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut yhdessä mieheni kanssa nyt 6 vuotta, ollaan 25-vuotiaita ja ei olla vielä naimisissa koska olen juuri lopettanut opiskelut ja rahaa täytyy ensin säästää.

En ole myöskään ajatellut tuolla lailla että jospa mieheni kuoleekin, koska kuka hullu sellaisia haluaa etukäteen miettiä.

Voimia ap:lle, jos tämä tarina on totta, aivan kamala tilanne.

Vierailija
6/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse, meneekö naimisiin vai ei. Ap on itse halunnut päättää aikoinaan avomiehensä kanssa ettei mene naimisiin, ei anoppi. Se olisi syytä muistaa... Minä olen ymmärtänyt niin, että ihmiset joita tällaiset asiat kiinnostavat, menevät naimisiin.

Jos on noin mulkku anoppi niin enpä ihmettelisi yhtään. Voimia vaan ap. Srk:sta kyllä saat tietää hautajaispäivän. Järjestä oma muistotilaisuus ystävillenne heti hautajaisten jälkeen. Anoppi ja kaltaisensa voivat olla ihan omissa juhlissaan. Luulenpa että normaalit ihmiset ja ystävät tulevat sinun (miehesi puolison) järjestämään muistotilaisuuteen. Siinäpähän sitten näkee kuka arvostaa ja ketä ja onko sillä väliä onko avo vai aviovaimo.

jos ei halunnut olla vaimo miehen eläessä niin miksi yrittää sitä olla miehen kuoltua? Normaalit ihmiset eli läheiset ja sukulaiset menevät kyllä sinne, missä ovat vainajan lähiomaiset.

Vierailija
7/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin mulkku anoppi niin enpä ihmettelisi yhtään. Voimia vaan ap. Srk:sta kyllä saat tietää hautajaispäivän. Järjestä oma muistotilaisuus ystävillenne heti hautajaisten jälkeen. Anoppi ja kaltaisensa voivat olla ihan omissa juhlissaan. Luulenpa että normaalit ihmiset ja ystävät tulevat sinun (miehesi puolison) järjestämään muistotilaisuuteen. Siinäpähän sitten näkee kuka arvostaa ja ketä ja onko sillä väliä onko avo vai aviovaimo.

jos ei halunnut olla vaimo miehen eläessä niin miksi yrittää sitä olla miehen kuoltua? Normaalit ihmiset eli läheiset ja sukulaiset menevät kyllä sinne, missä ovat vainajan lähiomaiset.

viettää hyvin omat tilaisuutensa. Vai kumpaan tilaisuuteen menisit itse? Ystäviesi (surevan puolison) vai tuntemattoman anopin järjestämään?

Vierailija
8/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut yhdessä mieheni kanssa nyt 6 vuotta, ollaan 25-vuotiaita ja ei olla vielä naimisissa koska olen juuri lopettanut opiskelut ja rahaa täytyy ensin säästää. En ole myöskään ajatellut tuolla lailla että jospa mieheni kuoleekin, koska kuka hullu sellaisia haluaa etukäteen miettiä. Voimia ap:lle, jos tämä tarina on totta, aivan kamala tilanne.

Muista, että jos se raha on miehesi tilillä (vaikka sínulla käyttöoikeus), niin miehen kuolema tarkoittaa sitä, että myös tilinkäyttö jäädytetään ja siellä olevat rahat siirtyvät kuolinpesälle, johon et kuulu.

Vierailija
9/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tuossa kirjoittaja on juuri lopettanut opiskelut, ei hänellä varmaankaan omalla tilillään ole isoja säästöjä. Harmi, jos kaikki rahat ovat työssäkäyvän miehen.

Vierailija
10/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ollut edes vaimo, vaan pelkkä miehen kaveri.

Surullista, mutta totta.

Jaksamista vaikealle hetkelle. Toivottavasti tulisi heille järkeä päähän, ja tajuisivat, että sinä olet kuitenkin ollut tärkeä ystävä pois menneelle.

Vierailija
11/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 10v avoliitto mieheni kanssa, kolme lasta.

Mies ei halunnut naimisiin koska hänen vanhempansa eivät myöskään olleet naimisissa, 30v yhdessä tosin, yhdessä maksettu talo ja kesämökki, kaksi lasta ja viisi lastenlasta. Kumpikin oli ollut naimisissa aiemmin mutta eronnut.

Oletteko oikeasti noin vajakkeja ettette ymmärrä eroa kämppisten ja avoparin välillä?

Vierailija
12/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He menivät naimisiin juuri tuosta syystä. Lapsia ei ollut eikä tarkoitus tehdä. Veljeni sanoi, että jos he eivät olisi olleet naimisissa, hänellä ei olisi ollut mitään sanavaltaa.

Olet todella ikävässä tilanteessa. Juridisesti sinun ylitsesi voidaan kävellä. Mutta kyllä avoppisi on aika hirviö, jos ei anna sinun osallistua mihinkään.

Laita oma kuolinilmoitus, ota selville hautajasiten ajankohta vaikka väkisin. Menet paikalla, jätät rakkaallesi jäähyväiset.

Olen pahoillani puolestasi. Näin itse veljeni kautta, että ihminen ihmiselle susi ) ;

Vierailija
13/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisessä asunnossa niin silloin ollaan pariskunta, ei kämppiksiä tai "vain kavereita". Täytyy olla todella typeriä ja ajastaan jäljessä olevia ihmisiä jos eivät tätä tajua. Avoliitto ei eroa mitenkään avioliitosta paitsi paperilla. Esim. Kela kuitenkin katsoo että avopuolisolla on velvollisuus elättää toista avopuolisoa ja tämän lapsia.

Vierailija
14/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut yhdessä mieheni kanssa nyt 6 vuotta, ollaan 25-vuotiaita ja ei olla vielä naimisissa koska olen juuri lopettanut opiskelut ja rahaa täytyy ensin säästää.

En ole myöskään ajatellut tuolla lailla että jospa mieheni kuoleekin, koska kuka hullu sellaisia haluaa etukäteen miettiä.

Voimia ap:lle, jos tämä tarina on totta, aivan kamala tilanne.

Vierailija
15/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisessä asunnossa niin silloin ollaan pariskunta, ei kämppiksiä tai "vain kavereita". Täytyy olla todella typeriä ja ajastaan jäljessä olevia ihmisiä jos eivät tätä tajua. Avoliitto ei eroa mitenkään avioliitosta paitsi paperilla. Esim. Kela kuitenkin katsoo että avopuolisolla on velvollisuus elättää toista avopuolisoa ja tämän lapsia.

Ap:n tapauksessa nyt vain on niin ettei hänellä ole ns. oikeutta miehen omaisuuteen tai asioihin kuoleman jälkeen. Ei vaikka rakastivat toisiaan ja asuivat yhdessä. Lain mukaan miehen äiti on se lähiomainen. Näin se ikävä kyllä on.

Avoliitossa tällaiset ongelmat välttää kun laittaa jokaiseen paperiin molempien nimet, tekee testamentin ja niin edelleen.

Kuten minä aikoinaan pitkässä avoliitossa ennen naimisiin menoa, laitoin mieheni ja lapset edunsaajiksi jos kuolen. Ja merkitsin avopuolisoni lähiomaiseksi.

Vierailija
16/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, harmi vain kun laki ei tunne termiä "pariskunta". Siinäpä se ero avioliittoon tuleekin, että se ero on PAPERILLA. Kylmä fakta on se, että AP:llä ei ole juridisesti mitään sananvaltaa ko. asiaan. Hyvien tapojen mukaisesti anoppi toki ottaisi asian huomioon, mutta ei ole todellakaan pakko. Vaikka törkeäähän se on.

Tämä on taas yksi osoitus avioliiton merkityksestä. Niin hullulta kun se kuulostaakin, niin avioliiton merkitys alkaa oikeastaan vasta silloin kun se PÄÄTTYY. Ja JOKAINEN avioliitto päättyy - eroon tai kuolemaan.

Vierailija
17/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt jotakuinkin noin. Avomieheni kuoleman jälkeen hänen äitinsä tuli seuraavana päivänä tyhjentämään asuntoamme, olin niin rikki itse etten edes osannut laittaa hanttiin kun haali mukaansa minunkin tavaroitani.

Hautajaisiin sain sentään kutsun ja muiden sukulaisten sympatiat, kun kuulivat "anopin" käytöksestä.

Hautajaisissa ei tainnut moni edes tervehtiä tätä hirviötä, sen verran törkeää käytös oli ollut minua kohtaan.

:(

Vierailija
18/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko oikeasti noin vajakkeja ettette ymmärrä eroa kämppisten ja avoparin välillä?

eron avoparin ja avioparin välillä? Jos sillä olisi jotain merkitystä, olisitte naimisissa. Avoliitto on seurustelua, avioliitto on avioliitto. Piste.

Vierailija
19/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos jollain asialla on teille jotain merkitystä, näin ei ole välttämättä muille.

On valtava määrä ihmisiä, joille avoliitossa yhdessä eläminen on yhtä vahva ja vakava asia, kuin avioliitto.

Vaikka tämä olisi teille vierasta, niin yrittäkää ymmärtää ja antaa sille asialle tilaa, että kaikille tämä asia ei ole niin miten teille. Kyse on ihmisten tavoista ajatella asioita. Älkää väheksykö muiden avoliittoa, mikäli he suhdettaan avioliittoon nähden pitävät yhtä vahvana.

Vierailija
20/177 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä se eroaa avioliitosta aika helvetin paljon! Avoliitto on aika, jolloin halutaan ottaa selville, millaista on asua toisen kanssa. Minä esim huomasin edellisen avoliittoni aikana, siis seurusteluaikana, että mies ei ole minulle sopiva. En ikinä ajatellut, että olemme avioparin veroisia, miksi olisin?!

Vasta seuraavasta avomiehestä tuli aviomieheni, koska tämän yhdessä asutun seurusteluajan eli avoliittoajan aikana tajusin, että hän on elämäni mies:) Voin suositella avoliittoa, siinä oppii tuntemaan toisen, sen, että kannattaako toisen kanssa mennä naimisiin vai ei.

Keitä nämä avoliittolaiset yrittävät huijata? Se on se teidän mies, joka ei ole kosinut, ei halua naimisiin, niin ei se naimisissa olevien naisten syytä ole. Tiuski sille miehelle, älä palstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme