Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoituksista olen kyllä lukenut, enpä ajatellut saavani itse sellaista aikaan...

Vierailija
14.12.2010 |

Mutta kun tänään neuvolassa kerroin kuinka olin eilen hakenut töistä tullessani nälkäisen lapsen märissä vaipoissa isältään joka silmät sikkurassa kännistään oli tätä "hoitanut". Saatanan sika!!!

Mutta neuvolan täti sanoi sitten suoraan että hänen pitää tästä ilmoitus tehdä, niin ajattelin että sepä hyvä juttu. Ukko on pihalla eikä takaisin tule. En enää välitä vaikka minulle lupaisikin perättömiä mutta jos lapsesta ei pysty kuutta tuntia huolehtimaan selvinpäin niin sitten saa mun puolesta vaikka jäätyä hankeen.

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Samalla paikkakunnalla on ollut muutamia tällaisia vastaavia tapauksia, joissa lapsi tai lapset on huostaanotettu mitä erikoisimmista syistä.

[/quote]

Vierailija
2/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa nämä lapset jotka menettää isän siksi että äiti juoruaa viranomaisille. Tuokin isä ois saattanu olla seuraavan kerran selvin päin. Mutta ei taida enää tulla hänelle sitä mahdollisuutta...surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa nämä lapset jotka menettää isän siksi että äiti juoruaa viranomaisille. Tuokin isä ois saattanu olla seuraavan kerran selvin päin. Mutta ei taida enää tulla hänelle sitä mahdollisuutta...surullista.

Jestas mitä vajakkeja. Tää kyllä selittää sen, miks samat aina hakeutuu hakkaajien puolisoiks jne.

Vierailija
4/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riski, että isä hoitaa lapsia kännissä, todellakin on parempi että näkee lapsia vain valvotusti tai ei ollenkaan. Kyllä lapsen on parempi ilman isää kuin surkean isän kanssa, joka ei kykene huolehtimaan edes perustarpeista. Se että ehkä ensi kerralla isä saattaa hyvällä tuurilla olla selvinpäin ei paljon lohduta, jos hän suurella todennäköisyydellä on päissään lasta hoitaessa.

Vierailija
5/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo ja vanhemmat eroaa kun lapsi on vasta vauva.

Ei tuo ole mitään keskivertoelämää.

Vierailija
6/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kerroit rehellisesti tilanteesta. Tsemppiä!

Vierailija
7/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa nyt varoa ettei käänny sua itseäsi vastaan. Jos lastensuojelu epäilee vähänkään, että sulla olisi voinut olla aavistus isän edes käyttävän alkoholia lapsen läsnäollessa, olet itse ihan samoin syyllinen.

Näin se valitettavasti menee.

Vierailija
8/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa nyt varoa ettei käänny sua itseäsi vastaan. Jos lastensuojelu epäilee vähänkään, että sulla olisi voinut olla aavistus isän edes käyttävän alkoholia lapsen läsnäollessa, olet itse ihan samoin syyllinen. Näin se valitettavasti menee.

Äiti kertoi avoimesti tilanteestaan, ja se huomioidaan myönteisesti.

Vierailija
9/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kieltäytyy antamasta lasta isälle! Silloin leimautuu puolestaan lapsen kautta kostavaksi katkeraksi eukoksi, joka yrittää mustamaalata toista vanhempaa. Minun mielestäni tuo oli niistä kahdesta huonosta vaihtoehdosta se parempi!

Sun kannattaa nyt varoa ettei käänny sua itseäsi vastaan. Jos lastensuojelu epäilee vähänkään, että sulla olisi voinut olla aavistus isän edes käyttävän alkoholia lapsen läsnäollessa, olet itse ihan samoin syyllinen.

Vierailija
10/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt aikuisen ihmisen sanaan pitää pystyä luottamaan, taustasta tai muista tekijöistä huolimatta. Jos isä sanoo kunnialla hoitavansa lapsen sillä aikaa kun minä käyn töissä niin kai minä nyt uskon.

Onko kokemusta ko. asiasta tai muuten asiantuntemusta?

ap

Vierailija
11/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt aikuisen ihmisen sanaan pitää pystyä luottamaan, taustasta tai muista tekijöistä huolimatta. Jos isä sanoo kunnialla hoitavansa lapsen sillä aikaa kun minä käyn töissä niin kai minä nyt uskon. Onko kokemusta ko. asiasta tai muuten asiantuntemusta? ap

Säilytät vaan avoimen linjasi ja pyrit yhteistyöhön viranomaisten ja mahdollisesti isänkin kanssa.

Jos lapsella on sinun kanssa ollesssaan kaikki ok, niin teillä kahdella ei ole hätää.

Tsemiä.

Vierailija
12/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai riippuu kunnasta ja lastensuojelun työntekijöiden työmotivaatiosta, mutta näin on käynyt kun esimerkissä (2) kerroin.

Vierailija
13/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en jaksakaan salailla, pitää hänen salaisuuksiaan (julkisia, mutta kuitenkin...).

Lapsella ei minun kanssani ole mitään hätää, itse en edes käytä päihteitä nikotiinia lukuunottamatta. Ja niin sen pitäisi ollakin, ei jumalauta lapsen ollessa samassa taloudessa dokata!!! Vitja mikä ääliö! siis se ukko...

ap

Vierailija
14/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt aikuisen ihmisen sanaan pitää pystyä luottamaan, taustasta tai muista tekijöistä huolimatta. Jos isä sanoo kunnialla hoitavansa lapsen sillä aikaa kun minä käyn töissä niin kai minä nyt uskon.

Tottakai uskot. Isä oli syytön kunnes toisin todistetaan, ja nyt sitten toimit uuden tiedon mukaan.

Vierailija
15/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt sitten edes hiukan enemmän siitä miten se kääntyi äitiäkin vastaan. Kun kerran aloitit.

ap

Vierailija
16/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto jossa isän puolelta niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa äitiä kohtaan. Jopa avioliittoakin riitaisampi ero, jossa kuitenkin tuomioistuin suuressa viisaudessaan päätti että isän tulee tavata lapsiaan joka toinen viikonloppu, (lasten oikeus jne...) koska on "hyvä isä".

Kun sitten kävi niinkuin jokainen lukija varmaan jo ymmärtää, että isä eräänä viikonloppuna paiskasi lapset seinään ja osin ulos ikkunastakin, äiti teki last.suojelu ilmoituksen, ettei tarvitse enää antaa lapsiaan sinne.

lapset kiireellisesti pakkohuostaanotettiin äidiltä, koska oli "näyttöä" että äiti on huolimatta siitä että on tiennyt isän väkivaltaisesta menneisyydestä antanut lastensa mennä sinne.

Vierailija
17/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto jossa isän puolelta niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa äitiä kohtaan. Jopa avioliittoakin riitaisampi ero, jossa kuitenkin tuomioistuin suuressa viisaudessaan päätti että isän tulee tavata lapsiaan joka toinen viikonloppu, (lasten oikeus jne...) koska on "hyvä isä". Kun sitten kävi niinkuin jokainen lukija varmaan jo ymmärtää, että isä eräänä viikonloppuna paiskasi lapset seinään ja osin ulos ikkunastakin, äiti teki last.suojelu ilmoituksen, ettei tarvitse enää antaa lapsiaan sinne. lapset kiireellisesti pakkohuostaanotettiin äidiltä, koska oli "näyttöä" että äiti on huolimatta siitä että on tiennyt isän väkivaltaisesta menneisyydestä antanut lastensa mennä sinne.

Jätit jotakin kertomatta. Jos lapsella on hyvä olla äidin kanssa ja äiti on yhteistyökykyinen ei häntä todellakaan kiireesti pakkohuostaanoteta.

Mä en vaan usko tätä. Miksi hyvältä äidiltä otettais lapsi pois?

Vierailija
18/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole ihan noin sotkuista meillä.

Ja selvennykseksi vielä aloitukseen, asuimme siis yhdessä vielä perheenä eilen, emme enää tänään. Isänsä saattaa ihan oikeasti olla jäätyneenä hangessa, mutta vähän epäilen kuitenkin.

Enkä vieläkään aio alkaa pelätä suurta ja mahtavaa pakkohuostaanottokoneistoa. Ei minulla ole siihen mitään syytä. Ukko voisi alkaa pelätä sen puolesta että näkeekö lastaan enää muuten kuin valvotuissa oloissa.

ap

Vierailija
19/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole ihan noin sotkuista meillä. Ja selvennykseksi vielä aloitukseen, asuimme siis yhdessä vielä perheenä eilen, emme enää tänään. Isänsä saattaa ihan oikeasti olla jäätyneenä hangessa, mutta vähän epäilen kuitenkin. Enkä vieläkään aio alkaa pelätä suurta ja mahtavaa pakkohuostaanottokoneistoa. Ei minulla ole siihen mitään syytä. Ukko voisi alkaa pelätä sen puolesta että näkeekö lastaan enää muuten kuin valvotuissa oloissa. ap

Keskity rauhassa sun ja lapsen hyvään oloon ja parhaaseen. Avoimuus ja yhteistyö kantaa ihan oikeasti tulosta. Olet ollut avoimuudessasi rohkea!

Vierailija
20/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen äiti, mutta tiedän, että äiti oli jo lastensuojelun avohuollon tukitoimien piirissä kun tämä tapahtui. Eli lapset ns. "haastavia" tapauksia ja avioeron jälkeen arki näiden lasten kanssa yksin oli äidille vaikeaa.

Lapset kävivät jossain kehitysvammajutussa lomalla tietyin väliajoin että äiti sai hetken hengähtää.

Ymmärsin silloin, että katsottiin ettei äiti ollut oman väsymyksensä takia kyennyt näkemään ettei lapsia voi päästää isälleen. Huh, mikä selostus.

Joka tapauksessa oikeuteenhan se meni ja lapset palautettiin, sillä ei ollut näyttöä että äiti olisi oikeasti tiennyt isän väkivaltaisuudesta lapsia kohtaan. Mutta sen 2 kk lapset olivat lastenkodissa kun käsittely oli käynnissä.

Samalla paikkakunnalla on ollut muutamia tällaisia vastaavia tapauksia, joissa lapsi tai lapset on huostaanotettu mitä erikoisimmista syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi