Mikä näitä terroristeja oikein vaivaa?
Millainen ajatuksen kulku voi tuollaisilla ihmisillä olla, jotka uhkaavat täysin sivullisia siviilejä iskuilla jne.
Tuntuu että tämä touhu vain kiihtyy ja kiihtyy - millaista kaikki on esim 10 tai 20vuoden päästä? Saadaankohan tuota ikinä loppumaan? Vai pitäisikö afganistanin antaa olla ihan omassa rauhassaan, vetää kaikki joukot pois vai mikä tämän lopettaisi? Vai osaavatko edes lopettaa vaikka vaatimuksiin suostuttaisiin?
Tässä saa kohta pelätä jo oman kaupunkinsa puolesta, vaikka Suomi tuppukylä onkin. Jos jo nyt ollaan ruotsissa, niin kai kohta myös suomessa.
Kommentit (5)
terroristia vaivaa yleensä se, että minkäänlaista elämänsisältöä tai tulevaisuuden kuvaa ei ole. Hän on jo menettänyt kaiken tai ehkä hän on syntynyt oloihin, joissa hän ei ole koskaan kokenutkaan, että mitään elämisen arvoista olisi tai voisi olla. Sen sijaan hänellä on kuvitelma siitä, että JOS maailma voitaisiin muuttaa, siitä VOITAISIIN ehkä tehdä paikka, jossa kaikilla olisi - sitten kun siellä oltaisiin - hyvä. TÄmän "suuremman ja yhteisen hyvän" eteen hän on sitten valmis uhraamaan kenen tahansa yksilön hengen, omansa ja muiden. Yksi kaikkien puolesta, vanhaan knnoin muskettisoturihenkeen. Pohjalla on viha ja katkeruus, mutta yksi-kaikkien-puolesta ajattelussa sillä ei ole mitään väliä, ovatko uhrattavat yksilöt hyviä, pahoja, syyllisiä vai viattomia, sillä se "suuri hyvä", jota tavoitellaan, on kuitenkin niin paljon suurempi.
Säälittävää on se, että kun me muut sittehryhdymme terrorismin vastaiseen toimintaan, toimimme täsmälleen saman logiikan mukaan. Ei sen väliä, vaikka muutama suhteellisen viatonkin päätyisi Quantanamoon teloitettavaksi, kunhan terroristirenkaat saadaan tuhottua ja meidän muiden suurempi hyvä, vapaus ja turvallisuus, pelastettua.
Eiköhän aikannan lopu. Muista, että meillä oli euroopassa itsemurhaterrorismin booomi 1880-1920-luvuilla, muttta sekin meni sitten muodista, vaikka Eugen Schaumannin kaltaiset ovat joissaian piireissä vieläkin arvossaan.
jälleen olen viisaampi tämän päivän aiheen suhteen. Toivotaan tosiaan, että menee ohi!
ap
Mutta mun ymmärrys on loppunut. Minä, joka pudotin jopa ystäviäni Fb-listalta, jos sieltä tuli jotain rasistiseksi tulkittavaa linkkiä, kommenttia tms. Että mun ystäviin ei rasisteja kuulu, heippa.
Kait mä nyt olen itsekin semmonen. Islamismia en hyväksy.
Tiedän; kaikki muslimit eivät ole terroristeja, suuri(n?) osa tuomitsee nämä iskut jne. Mutta mistä niistä enää tietää, kuka hyväksyy ja kuka ei, kuka esittää tuomitsevansa ja samalla suunnittelee mitä suunnittelee.