Ikäero askarruttaa. Mies 46 v., minä 37 v.
Olen aluksi netin kautta (nettideittailua) ja sitten puhelimen välityksellä viestitellyt ihan fiksunoloisen, hyvin koulutetun ja urheilullisen 46-vuotiaan miehen kanssa. Hän on kovin innoissaan tästä "jutustamme" ja odottaa jo kovasti ensimmäisiä treffejämme.
Itseäni 9 vuoden ikäero kuitenkin mietityttää. Lapsemme ovat eri-ikäisiä ja saisin varmasti nuoremmankin miehen. Mitäpä olette mieltä, kannattaako minun tavata koko heppua, jos minulla on jo nyt tämmöinen asenne? Ensin ikäero ei haitannut, mutta kun viestiä tulee omanikäisiltänikin miehiltä, hän on nyt jotenkin poikkeus joukossa.
Kommentit (49)
Naimisiin mentiin kun olin 21 ja mies 30, nyt oltu yhdessä 10 vuotta, ja hyvin menee vieläkin.
Ei näy meillä oikein mitenkään toi ikäero, ei minusta edes kovin suuri.
En hae itseäni nuorempaa miestä, en ainakaan merkittävästi nuorempaa. Tarkoitan nuoremmalla tuota 46-vuotiasta nuorempia, esim. haarukassa 35-40 olevia.
En tiedä, miksi tämä asia mietityttää. Omalla äidilläni ja isälläni on 8 vuotta ikäeroa, eikä tuo ole heidän elämäänsä haitannut. Tosin he ovat olleet 40 vuotta yhdessä. Minä olen puolestani eronnut 34-vuotiaana avioliitostani ja jotenkin koen haluavani löytää miehen, joka on suht samassa elämäntilanteessa kanssani. Eli voisimme tehdä vielä lisää lapsia ilman, että toinen on reilusti yli viiskymppinen lapsen mennessä kouluun.
Ap.
moni vaikuttaa kivalta, mutta vasta tavatessa sen tietää paremmin.
Saat varautua mihin tahansa, iän, ulkonäön mutta ennen kaikkea luonteen osalta. Varovaisuus ei ole pahitteeksi. Eräs tapaamani netissä itseään 46-vuotiaaksi ja nuorekkaan näköiseksi väittänyt mies osoittautuikin todellisuudessa 54-vuotiaaksi ja vanhuksen näköiseksi.
Mutta ton ikäsinä ei mitää väliä. Olette molemmat aikuisia joten antaa mennä vaan.:)
kohtaan vai haluatko ihan oikeasti itsellesi hyvän kumppanin? Entä jos nuoremmalla miehellä on samanikäisiä lapsia kuin sinulla tai vielä nuorempia, oletko valmis siihen?
Ja niin, useimmat ihmiset pitää itseään ikäistään nuoremman näköisinä vaikka eivät olekaan.
kohtaan vai haluatko ihan oikeasti itsellesi hyvän kumppanin? Entä jos nuoremmalla miehellä on samanikäisiä lapsia kuin sinulla tai vielä nuorempia, oletko valmis siihen? Ja niin, useimmat ihmiset pitää itseään ikäistään nuoremman näköisinä vaikka eivät olekaan.
Jos olisi ilmassa näyttämisenhalua, niin ottaisin mahdollisimman rikkaan ja komean miehen! :DD
Pidän itseäni ihan omanikäiseni näköisenä, paitsi että minulla ei ole lainkaan ryppyjä. Ihoni on sileä kuin vauvanpeppu. Se on hyvien geenien ja terveiden elämäntapojen ansiota. Minua luullaan usein 30-32 -vuotiaaksi nimenomaisesta syystä. Tämä asia on tullut lääkärin, lasteni iltapäiväkerho-ohjaajan, työhaastattelijan, ym. niin monen ihmisten suusta, joten ei ole ihan omaa keksintöä.
Ap.
Tuollaista kymmentä vuotta. Nykyisellä miehelläni on ikäeroa 7.5 vuotta, eikä se tunnu missään oikeastaan. Itse olen 37 ja mies 44v.
Mieheni ei ole nuoren näköinen enää, itse taas olen suht' nuorekkaan näköinen. Se on kyllä pikkuasia enää tässä suhteessa.
Meillä kummallakin on eri ikäisiä lapsia edellisistä liitoista, miehellä vanhin on jo täysi-ikäinen, itsellä kuusivuotiaat kaksoset. Ei ole haitannut.
Yksillöllistä kuitenkin.
Tuollaista kymmentä vuotta. Nykyisellä miehelläni on ikäeroa 7.5 vuotta, eikä se tunnu missään oikeastaan. Itse olen 37 ja mies 44v.
Mieheni ei ole nuoren näköinen enää, itse taas olen suht' nuorekkaan näköinen. Se on kyllä pikkuasia enää tässä suhteessa.
Meillä kummallakin on eri ikäisiä lapsia edellisistä liitoista, miehellä vanhin on jo täysi-ikäinen, itsellä kuusivuotiaat kaksoset. Ei ole haitannut.
Yksillöllistä kuitenkin.
Itse olen 39v ja rakkauteni kohde on 57v. Tällä hetkellä sukat pyörii jaloissa, mutta täytyy myöntää että vähän huolettaa kun hän jää eläkkeelle ja tulee vanhuusiän vaivoja yms, niin entäs sitten?
Nyt vain nautin elämästä päivä kerrallaan tulevaisuus huolehtii itsestään.
sillä nuoruudella ketään hurmattaisiin.
näin ajattelee 40-vuotias ja itseään vanhana tanttana pitävä. itsellä itseäni reilusti vanhempi mies, mutta ei sitä ikäeroa enää tässä iässä huomaa. Ei minua enää kukaan nuorena pidä.
vaikka näyttäisikin ikäänsä pari vuotta nuoremmalta niin se ikä on mikä on. Jos on 37 v niin on iän vuoksi ehkä jo menettänyt mahdollisuutensa tehdä lapsia tai aikaa ei ainakaan ole useimmilla paljon. Jos hakee töitä niin työnantaja voi katsoa että haluaa työhön nuoren, jota 37 v ei ole. 10 vuoden päästä on jo melkein viisikymppinen.
Jos hakee töitä niin työnantaja voi katsoa että haluaa työhön nuoren, jota 37 v ei ole. 10 vuoden päästä on jo melkein viisikymppinen.
Kuka hullu ottais töihin tyypin jo jää jo 28 vuoden päästä eläkkeelle kun nuoriakin on tarjolla! :D
Kuka hullu ottais töihin tyypin jo jää jo 28 vuoden päästä eläkkeelle kun nuoriakin on tarjolla! :D
tajunnet mitä tarkoitin, parikymppinen on 10 vuoden päästä vasta kolmekymmentä, 37- vuotias liki viisikymppinen. Ei tämä liity työhön mitenkään, vaan siihen, että 37-vuotias on jo aika vanha.
Kuka hullu ottais töihin tyypin jo jää jo 28 vuoden päästä eläkkeelle kun nuoriakin on tarjolla! :Dtajunnet mitä tarkoitin, parikymppinen on 10 vuoden päästä vasta kolmekymmentä, 37- vuotias liki viisikymppinen. Ei tämä liity työhön mitenkään, vaan siihen, että 37-vuotias on jo aika vanha.
kolmeseiskan, jolle on opintojen lisäksi ehtinyt jo kertyä työ- ja elämänkokemusta kuin jonkun keltanokka-kaksikymppisen jolla hädin tuskin on edes opinnot takana ja maailmankuvakin vielä niin raakile että "ihminen on 40-vuotiaana VANHA.". t. Viisikymppinen työnantaja
kolmeseiskan, jolle on opintojen lisäksi ehtinyt jo kertyä työ- ja elämänkokemusta kuin jonkun keltanokka-kaksikymppisen jolla hädin tuskin on edes opinnot takana ja maailmankuvakin vielä niin raakile että "ihminen on 40-vuotiaana VANHA.". t. Viisikymppinen työnantaja
hyvä että sinä ajattelet niin kun hyvin moni työnantaja taas ajattelee toisin. 40- vuotias ei ole nuori vaikka päällään seisoisi.
hyvä että sinä ajattelet niin kun hyvin moni työnantaja taas ajattelee toisin. 40- vuotias ei ole nuori vaikka päällään seisoisi.
Kuten tuntuu olevan sinulle. Nelikymppinen ei ole enää nuori mutta ei todella vielä vanhuskaan. Kokemukseni mukaan nelikymppinen on parhaassa työiässään. t. työnantaja joka kommentoi tässä aiemmin
Mene nyt hyvä nainen ensin treffeille sen miehen kanssa!! Sitten tiedät, millainen hän oikeassa elämässä on.
Jos hän hakee itseään nuorempaa seuraa ja pitää itseään ikäisekseen erittäin nuorekkaana... siitä voi seurata mitä tahansa. Saatat olla jopa liian vanhan oloinen / liian keski-ikäinen / liian täti hänen makuunsa. Saatat ihastua häneen ensisilmäyksellä ja mies ei välitä sinusta lainkaan... Et voi tietää etukäteen.
Ikä on siitä hassu asia, ettei se näy kynttilöiden määränä kakussa vaan ihmisessä itsessään. Tähän voi joku tulla sanomaan, että kyllä ikä alkaa näkyyn kolotuksina polvissa ja selkävaivoina, mutta samalla moni kakskymppinen syö rytmihäiriöihinsä pillereitä. Ikinä ei tiedä ihmisestä mitään ennen kuin tutustumisen jälkeen (myös kasvotusten). Mutta sinun tapauksessasi sanoisin, että jos sinulla jo nyt on tuontyylinen ennakkoasetelma, en suosittelisi. Koska sekin on myös tosiasia, ettei ihmisten mielipiteet ja periaatteen taikaiskusta muutu, mikä ennemmin tai myöhemmin toisi kitkaa mahdolliseen suhteeseen.
Itse en muuten ymmärrä ikäeroasettelua parisuhteissa (esim.maximi ikäerot yms.) Minulla ja miehelläni on 23 vuotta ikäeroa ja onnellisempi en voisi olla:)
Tsemppiä, kyllä se sinun prissisikin saapuu, ennemiin tai myöhemmin.
vanhemman miehen kanssa?
Miksi? Tai miksi ei? perustelkaa!
miten edelliset suhteet ovat päättyneet ?
tämä kertoo paljon enemmän kuin miehen ikä.