Kaveri ihmetteli, kun meillä ei käytetä koskaan tuorekelmua.
En tajua mihin sitä käytetään päivittäin. Joskus olen tehnyt hyydykekakun ja siinä vuorasin vuoan sillä kelmulla.
Juusto meillä on kokonaisena pöydässä, joakinen leikkaa itse, makkarasiivut paketissa ja niitä on tosi harvoin. Lautasella jääkaapissa ei säilytetä mitään, mihin tarttisi kelmua.
Kommentit (28)
on hauska väline sitomisleikkeihin!
Kunnolla kun kelmuttaa jonkun niin siinä on ja pysyy. Mikäs siinä kutitellessa ja sukupuolielimiä hiplatessa -oijjoi!
Kuuma siinä vaan tulee äkkiä kelmutetulle osapuolelle.
mä laitan rasiaan jos jää jotain ylimäärästä ruokaa ja kannen päälle...
ollut kelmua pitkään aikaan. Ennen käytin kunnes hoksasin että ilmankin pärjää. Ruoantähteet laitan rasioihin ja missään muussakaan en ole sitä nyt tarvinnut
Meilläkin tosi harvoin käytetään. Jouluna usein tarvitsee kun laiskuuttani laitan juhlaruoat tarjoiluastioissa jääkaappiin.
Siis keraamisia kulhoja salaattia, rahkaa tms varten. Jos niistä ruuan jälkeen jää tai teen vähän etukäteen laitan kelmun kulhon päälle.
kuin sinä! Avokkini äiti tunkee kelmua joka paikkaan, käyttää sitä älyttömästi ja laittaa aina uuden. Turhaa turhaa energian kulutusta. Ja kelmua on aina likaisena pöydällä, rutussa ruokien päällä jne. Itse suosin hygienisiä rasioita, kansia. Toinen, mitä en voi tajuta on se, että veitsi jätetään rasiaan, kelmu paalle ja jääkaappiin. Onneksi avokkini on päässyt eroon kelmuilusta....meillä kun ei ole kaapissa kelmua :)
Siis keraamisia kulhoja salaattia, rahkaa tms varten. Jos niistä ruuan jälkeen jää tai teen vähän etukäteen laitan kelmun kulhon päälle.
lautasen kulhon päälle.
ostanut/käyttänyt tuorekelmua. Samoin minä käytän toista lautasta päällä tai tupperin astiaa, ei tarvita kelmuja.
harvoin käytän kelmua, jos astialle ei ole sopivaa kantta.
ruoka on joko
-alkuperäispakkauksesa
-muovirasiassa
-lautasella ja toinen lautanen kantena
-hedelmäpussissa
Tuorekelmua ei olla ostettu koskaan, ja foliotakin on mennyt jopa 1 paketti 10 v aikana... Talouspaperia menossa jo toinen paketti!
miten säilytätte ylijääneen juuston? Laitatteko makkaran leikkeleet pöytään paketissaan?
En tajua mihin sitä käytetään päivittäin. Joskus olen tehnyt hyydykekakun ja siinä vuorasin vuoan sillä kelmulla.
Juusto meillä on kokonaisena pöydässä, joakinen leikkaa itse, makkarasiivut paketissa ja niitä on tosi harvoin. Lautasella jääkaapissa ei säilytetä mitään, mihin tarttisi kelmua.
juusto hedelmäpussissa, leikkeleitä nostetaan muutama siivu lautaselle ja ylijääneet (yleensä 0-2 kpl) takaisin pakettiin.
miten säilytätte ylijääneen juuston? Laitatteko makkaran leikkeleet pöytään paketissaan?
säästän tiskiä, enkä laita erillisiin rasioihin, vaan siinä vuuassaan jääkaappiin kelmun kera.
ylijääneen juuston? Jokainen höylää itse juustoa sen verran kuin tarvitsee. Leikkeleitä meillä on tosi harvoin, jokainen ottaa paketista sen verran kun tarvitsee.
Juustoa ja leikkeleitä kun ei meillä ruoan kanssa tarjoilla, niitä syödään välipalalla leivän päällä tms. ja jokainen tekee itse leipänsä.
Taitaa johtua siitä että olen ravintolassa töissä ja siellä sitä kelmua kuluu...
Eli olen tottunut käyttämään.
Juusto meillä on lautasella jääkaapissa ja kelmu päällä.
Jos salaattia, rahkaa tai kiisseliä jää kulhoon, en sotke uutta astiaa vaan laitan kelmun päälle.
Avattu jukurttipurkki>kelmu päälle.
Paistia jää vadille>kelmu päälle.
Jne. Kauhee määrä menis rasioita kansineen tiskiin muuten. Helpointa ja nopeinta on vetää vaan muovi päälle, säästyy turhalta ruuan siirtelyltä ja tiskiltä.
Lautanen kulhon päällä ei suojaa kun kakarat räpeltää jääkaapissa, kuitenkin jotain murusia tms. pääsee sinne tippumaan, HYI.
töissäkin hyvin vähän kelmua. Pakastuspussit toimivat paremmin. Kotona en käytä kumpaakaan.
jotka sopii monen eri kattilan ja kulhon päälle.
Kattilaan jäänyt jämä ruokaa siirretään mikroastiaan, jossa se sitten lämmitetään ja josta jopa ajoittain syödäänkin se jämä suoraan.
Mutt joskus kelmuakin käytetään jos ei satu olemaan kaupan hedelmäpussia käsillä tai se ei ole sopiva
Tai pieni aurajuustonpalanen, jonka pakkaus repeytyi jo avatessa, laitapa se isoon kippoon...
ja sen laittaa jääkaappiin, niin silloin esim voi käyttää elmukelmua. Tosin mä laitan ihan vaan toisen lautasen kanneksi...