Kaveri ihmetteli, kun meillä ei käytetä koskaan tuorekelmua.
En tajua mihin sitä käytetään päivittäin. Joskus olen tehnyt hyydykekakun ja siinä vuorasin vuoan sillä kelmulla.
Juusto meillä on kokonaisena pöydässä, joakinen leikkaa itse, makkarasiivut paketissa ja niitä on tosi harvoin. Lautasella jääkaapissa ei säilytetä mitään, mihin tarttisi kelmua.
Kommentit (28)
nyt varmasti kaikista isommista marketeista ja kaupoista. Oikein näppäriä.. kestävät todella kuumaa ja kylmää lämpötilaa. Voi pestä astianpesukoneessa yms. Ovat yleensä pyöreitä ja niitä saa usealla eri halkaisijamitalla. Pienistä isoihin.
Kaupoissa olen yleensä nähnyt vihreän ja punaisen värisinä. Toki kertaostoksena ovat hintavia 10-20 euron väliltä muistaakseni, mutta kestäviä.
Joka pv menee sinne tänne :)
En tulisi toimeen ilman sitä. Ostan tukusta sellaisen paksun rullan, siitä riittä vuodeksi ja helppo käyttää.
22: Isoon kippoon? Tiedoksesi: On olemassa monenkokoisia kippoja.
Itse ostan valmiiksi viipaloitua juustoa joka on pöydässä omassa paketissaan.
Ruokaa teen isoja satseja ja laitan ne valmiiksi annoksina kannellisiin kippoihin koska otan niitä mukaan töihin.
Kelmun sijasta käytän kaupan hedelmäpusseja jos esim kurkun tai paprikan oma pakkaus repeytyy.
Kyllä se kannen tiskaaminen on ekologisempaa kuin roskiksen täyttäminen kelmulla, joka ei heti maadu
Ei se kansi aina edes pahemmin likaannu- vaikka vaan huuhtaisee sitten
ei se juusto höylätessä lopu, mutta eipä tarvitse mitään ylimääräisiä lautaselle höylättyjä siivuja kelmuttaa kun survoo sen juuston takaisin omaan pakkaukseensa ja laittaa takaisin jääkaappiin. Jos pakkaus repeää niin laitan sen sitten vielä tyhjään leipäpussiin.
Tai pieni aurajuustonpalanen, jonka pakkaus repeytyi jo avatessa, laitapa se isoon kippoon...
mitä käyttää. Kukin suojaa ruuat sillä mikä toimii hänen mielestään parhaiten. Meillä käytetään kelmua, hedelmäpusseja ja tiiviskantisia rasioita. Lautasia kulhojen päällä en käytä, en koe niitä riittävän tiiveiksi.
Kiinnostavaa tässä avauksessa on ap:n kaveri, joka katsoo asiakseen ihmetellä tuollaista asiaa.
tuppereita ja silikoneja ja tiskata ylimääräistä. Suo siellä, vetelä täällä.
tuppereita ja silikoneja ja tiskata ylimääräistä. Suo siellä, vetelä täällä.