Neljäs lapsi tulossa, eikä kukaan onnittele, enemmänkin tullut voi voitteluja :/
Mikä kumma siinä on kun perhe kasvaa (näin suureksi?) niin muilta ei tule enää onnentoivotuksia vaan tosiaan kommentteja tyyliin:
"Joko taas?"
"Tiedättekö mikä ehkäisy on?"
"Kannattaisiko harrastaa jotain muutakin joskus.."
etc.
Ekaa lasta odotellessamme saimme jopa onnittelukortteja odotuksen aikana :o
Eikö muut lapset ole samanarvoisia kun se ensimmäinen ja toinen?
Kommentit (25)
mutta tuntui vähän hassulta, koska kyseessä oli vahinkotapaus. Toki iloinen asia oli minun puolestani (ei miehen), mutta silti oli jotenkin hankala suhtautua näihin "voi miten ihanaa!" huudahduksiin. Aivan ihana lapsi kyllä tuli :)
meillä odotetaan kolmosta ja samat kommentit luvassa. Näiden sukulaisten on turha odottaa kutsuja vauvaa katsomaan-
Miten härskisti ihmiset kehtaavatkin käyttäytyä ja vielä ihan pokkana..! Viitsiikö tuollaisten kanssa olla jatkossa enää paljoa tekemisissäkään...
Itse odotan toista lastamme suurehkolla ikäerolla "varustettuna". Ainoa epäimiellyttävä kysymys jonka olen tähän mennessä saanut, oli eräältä lapsettomalta sinkulta, joka kysyi, oliko se (tämä raskaus) vahinko vai tarkoitus.
En käsitä - enkä ole koskaan käsittänytkään, miksi "kaikkien" "pitäisi" tehdä asiat tietyn kaavan mukaan. Missään ei ole painettua tekstiä valmiina, joka opastaisi tekemään tietyt (yksityis)asiat tietyn ikäisenä, eikä missään olla laadittu maksimimäärää yksittäisen perheen lapsiluvulle. Neljä lasta ei edes ole paljon. Olen kuullut, että eräällä lapsuudenaikaisella kaverillani on 8 lasta, eli saman verran vielä päälle teidän perheen tulevaa lapsilukua.
Onnittelut sinulle, ap, raskauden johdosta! Teidän tuleva lapsenne syntyy toivottuna ja valmiiksi rakastettuna ja se on minusta kaikkein tärkeintä.
Vain valmiiksi vihamieliset ihmiset voivat kommentoida toisen raskautta noin karkeasti ja hävyttömästi kuin sinulle ollaan tehty.
että vanhemmista tulee vanhempia, ja iloitaan siitä että on päätetty jatkaa sukua.
Toisen lapsen kohdalla iloitaan, että eka lapsi ei jäänyt ainoaksi ja lapset saavat kokea sisaruuuden ilon.
Kolmannen ja neljännen yms. kohdalla tilanne ei sinänsä enää muutu, joten ihan sama.
väsähtäneeltä, vittuuntuneelta ja lapset huonosti hoitavalta perheeltä?
Ei tulis mieleen onnitella.