Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärsin juuri, että av:n mukaan olen luuseri:

Vierailija
11.12.2010 |

- olen yh

-lihava

-lasten isä tummaihoinen

- Bruttotuloni ovat reilusti alle 2000 euroa, tulen kuitenkin omillani toimeen, jos ei lasketa mitä apuja saan esim kunnallisesta päivähoidosta

- vaikka tulen omillani toimeen, niin otan kyllä vanhempieni rahallisen tuen vastaan, jos sitä antavat

- asun vuokralla

- minulla on silmälasit

- En meikkaa

- En osaa lukea tieteellistä artikkelia kuin vain suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi; toisin sanoen en ole kielitaitoinenkaan. Naisten lehtiä osaan lukea sitten vielä muutamalla muulla kielellä, eli ymmärrän aiheen, mutten välttämättä yksityiskohtia.

- Kun olin hoitovapaalla, niin hain muutamana kuukautena toimeentulotukea. Koin tärkeämpänä lasten kotihoidon, kuin sen, etten käyttäisi toimeentulotukea.

- Käyn välillä Lidl:ssä ostoksilla

- Annan lapsilleni vaatteita, lehtien vuosikertoja, harrastusvälineitä joululahjaksi

- lapset ovat olleet noin vuoden iästä alkaen mummolassa yökylässä silloin tällöin

- Ostamme kirppikseltä vaatteita ym tavaraa

- uskon Jumalaan

Miten täydellinen luuseri voi olla kohtalaisen tyytyväinen elämäänsä? Olla jopa onnellinen?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös luuseri näillä kriteereillä:

- palstailen :)

- asumme vuokralla kaupungin vuokra-asunnossa

- mies mamu

- silmälasit

- käyn kirppiksellä, viimeksi tänään

- meiltä löytyy runsaasti juntti-huonekaluja ja muutoinkin sisustus on junttia, mm. boordit

- olemme uusperhe

Toistaiseksi mielenterveys tallella. Eikä edes yhtään ls-ilmoitusta tehty :D

Vierailija
22/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mies mamu

- silmälasit

- meiltä löytyy runsaasti juntti-huonekaluja ja muutoinkin sisustus on junttia, mm. boordit

- olemme uusperhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen myös eronnyt väkivaltaisesta suhteesta, joten en osannut valita miestäni

-Olen yh

-asun vuokralla

-olen lh

-otan vastaan raha-avustuksia vanhemmiltani jos tarjoavat

-minulla on lukihäiriö

-asun savossa

-kämppä täynnä ikeaa

-tykkään muumi jutuista

:DD

Vierailija
24/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mies mamu

- silmälasit

- olemme uusperhe

Älä vain sano et verhoista löytyy tupsutampit. Mä en kestä eli *oksentaa*.

Vierailija
25/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurakaa vapaasti. Olisin mielelläni kognitiivisesti lahjakas ja siten pärjäisin. Koulunkäynti on aina ollut raskasta, mutta olen vain pinnistellyt. Aku Ankan tuuria aina mukana muutenkin ja herkkä ihminen olen.

Raskasta olla köyhä ja syrjäytynyt. Ja kun jonotat päivystykseen ja mietit aina ahdistuneena, mitä tulevaisuus tuo. Yhteiskunta muuttuu yhä raaemmaksi ja köyhyys lisääntyy. Siinä ei todellakaan ole mitään nauramista.

En valinnut lapsuuttani. Sen vuoksi olen haavoittuva ja sairas. Kela, työhallinto ym. pompottelevat minua ja olen aivan lopussa. Mieskin sairastui vaikeasti.

Ei kuulkaa minua naurata. Mutta kaikille ei hyviä kortteja ole jaettu.

Vierailija
26/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin viitsinyt opiskella: sinussa löytyy sisua, jos olet opiskellut, vaikka sen on raskasta; sinulla on kaksi lasta (moni on niitä kateellinen); sinulla on mies toisin kuin meillä eronneilla yh:lla. Ahdistuneena ja masentuneena ei tietenkään voi kokea niitä hyviäkään asioita hyviksi, ne kielteiset vain pyörivät päässä.

Moni on kokenut ja kokee vaikeuksia. Yksi tie vähän parempaan on nauraa niille vaikeuksille, löytää vaikka mustaa huumoria elämästään.

Ei se aina ole niin herkkua minullekaan kulkea kaupungilla ja kuulla olevansa vitun neekerin huora ym, mutta yritän keskittyä siihen kauniiseen ja hyvään mitä elämässäni on.

Toivottavasti niin miehesi kuin sinä saisitte lisää terveyttä ja sinä saisit töitä.

ap

Naurakaa vapaasti. Olisin mielelläni kognitiivisesti lahjakas ja siten pärjäisin. Koulunkäynti on aina ollut raskasta, mutta olen vain pinnistellyt. Aku Ankan tuuria aina mukana muutenkin ja herkkä ihminen olen.

Raskasta olla köyhä ja syrjäytynyt. Ja kun jonotat päivystykseen ja mietit aina ahdistuneena, mitä tulevaisuus tuo. Yhteiskunta muuttuu yhä raaemmaksi ja köyhyys lisääntyy. Siinä ei todellakaan ole mitään nauramista.

En valinnut lapsuuttani. Sen vuoksi olen haavoittuva ja sairas. Kela, työhallinto ym. pompottelevat minua ja olen aivan lopussa. Mieskin sairastui vaikeasti.

Ei kuulkaa minua naurata. Mutta kaikille ei hyviä kortteja ole jaettu.

Vierailija
27/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mies mamu

- silmälasit

- olemme uusperhe

Älä vain sano et verhoista löytyy tupsutampit. Mä en kestä eli *oksentaa*.

Ei ole tupsutamppeja verhoissa, itse asiassa olen verhoista aika tarkka. Mutta pyökinvärisiä huonekaluja löytyy kyllä.

Vihaan mariskooleja, olen korkeasti koulutettu, minulla on vakituinen työpaikka ja olen hoikka. Luuserimittari näyttää silti plussaa :D :D av:lla ei armoa tunneta.

Vierailija
28/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin näen av:llä trendikkääksi sen, että

- on yh (löytyy tahtoa jättää luuserimies)

- on lh (todennäköisesti työllistyy)

- on valinnut lähiönimen eli se on joskus ollut muodikas/on valinnut mummonimen, se on ainakin nyt muodikasta

- silmälasit (älykäs ulkonäkö)

- sairastanut laiskuustaudin (trendikästä)

- käy kirppiksillä (trendikästä)

- köyhäilee (entistä trendikkäämpää)

- on ollut hoitovapaalla (trendikkyyden huippu av:llä)

- mamumies/ -ex-mies (kansainvälinen ja kielitaitoinen ja lasten ulkkonäkö eksoottinen)

Vierailija
29/98 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- meillä on iso ruma kirjahylly

Kyllä tää av vaan on melkoisen kuvottava paikka kaiken kaikkiaan. Kiinnostaisi joskus tietää millaisia ihmisiä ovat ne, jotka aina tuomitsevat täällä niin innokkaasti oli asia mikä hyvänsä. Esim. liian harvoin suihkussakäynti, vääränlaiset häpykarvat, vääränlaiset lapset, vääränlainen mies, vääränlainen työ jne jne jne. Tai joku tosi törkee sisustustavara.

Vierailija
30/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin se 19.

Voimia ja onnea sinulle toivotan, ihan sydämestäni! ?

Vierailija
31/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onpas kerrankin mukavan positiivinen ketju :) :)

Vierailija
32/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla suurin osa on työttömiä, mamupatjoja, asuu vuokralla, asuu helsingin lähiöissä, "trendikkäästi" ei krisittyjä, lihavia, sukupuolitauti epidemian sairastaneita. Eli kuulut joukkoon josta et erotu ja se on kai tämän palstan tarkoitus.

Vierailija
33/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan vallan hyviä ja ihania ihmisiä, jokainen jossakin onnistuneita:-). Täydellisiä tyyppejä ei ole kuin kuvitelmissa. Yksi sitä, toinen tätä, kolmas kaikkea. Samassa junassa kuitenkin.

Vierailija
34/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurakaa vapaasti. Olisin mielelläni kognitiivisesti lahjakas ja siten pärjäisin. Koulunkäynti on aina ollut raskasta, mutta olen vain pinnistellyt. Aku Ankan tuuria aina mukana muutenkin ja herkkä ihminen olen. Raskasta olla köyhä ja syrjäytynyt. Ja kun jonotat päivystykseen ja mietit aina ahdistuneena, mitä tulevaisuus tuo. Yhteiskunta muuttuu yhä raaemmaksi ja köyhyys lisääntyy. Siinä ei todellakaan ole mitään nauramista. En valinnut lapsuuttani. Sen vuoksi olen haavoittuva ja sairas. Kela, työhallinto ym. pompottelevat minua ja olen aivan lopussa. Mieskin sairastui vaikeasti. Ei kuulkaa minua naurata. Mutta kaikille ei hyviä kortteja ole jaettu.

On sinusta itsestäsi kiinni miten elät elämääsi. Ei ole niin, että vain ne menestyvät elämässä, joille on jaettu hyvät kortit heti syntymästä. Sinä voit itse vaihtaa korttejasi niin moneen kertaat että olet tyytyväinen. Mutta ilmeisesti olet vaan päättänyt jäädä märehtimään kohtaloasi, etkä tehdä asioiden eteen mitään. Siksi ainoa jota voit surkeasta elämästä syyttää on sinä itse!

Tiedän mistä puhun, koska olen syntynyt kouluttamattoman yh-äidin perheeseen, jossa miehet vaihtuivat tiuhaa tahtia ja jokainen oli joko alkoholisti, väkivaltainen, meitä lapsia seksuaalisesti hyväksikäyttävä tai muuten vaan sekopää. Elimme pahamaineisessa lähiössä, minut heitettiin pihalle 14-vuotiaana, myin itseäni saadakseni rahaa. Sairastin syövän ja olin sairaalahoidossa pahan masennuksen vuoksi useita kertoja. Sitten tulin täysi-ikäiseksi ja tajusin, että en halua elää tuollaista elämää ja aloin tehdä töitä paremman elämän eteen. Lopetin surkean elämänalkuni pohtimisen ja odottamisen, että jotain mukavaa tapahtuisi minulle. Sitä varmaan odottaisin vieläkin, mutta tajusin että vain minä itse voin ohjata elämääni. Nyt minulla on ihana mies, velaton omakotitalo pääkaupunkiseudulla, 3 lasta ja yliopistotutkinto. Olen onnellinen! Sinäkin pystyt muuttamaan elämäsi, usko minua. Se on rankkaa, mutta kannattaa!!

Vierailija
35/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustava, mutta tuo kommenttisi "häpeä itseäsi! ei sitä ole:-/. Olisit voinut tarinasin toisellakin tavalla kertoa. Olet ollut poikkeuksellisen vahva ja lujatahtoinen - kaikki eivät ole samanlaisia. Oletko osannut käyttää vahvuuksiasi myös muiden auttamiseen? Toivottavasti!

Vierailija
36/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustava, mutta tuo kommenttisi "häpeä itseäsi! ei sitä ole:-/. Olisit voinut tarinasin toisellakin tavalla kertoa. Olet ollut poikkeuksellisen vahva ja lujatahtoinen - kaikki eivät ole samanlaisia. Oletko osannut käyttää vahvuuksiasi myös muiden auttamiseen? Toivottavasti!

Tarkoitukseni ei ollut olla kannnustava, vaan realistinen. Olen aivan lopenkyllästynyt näihin kaikkialla vinkuviin ihmisiin, kuinka elämä potkii päähän, mutta mitään ei tehdä asioiden paranemiseksi. Kerroin esimerkkini siksi, että koska minä olen pystynyt muuttamaan elämääni, niin takuuvarmasti useat muutkin kykenesivät siihen, jos vain haluaisivat. Mutta minun kirjoitukseni tai mikään muukaan ulkopuolinen ärsyke ei saa ihmisiä muuttumaan. Vain he itse voivat tehdä sen päätöksen.

Ja kyllä minä mielelläni autan muita. Olen mukana vapaaehtoistyössä, annan rahaa keräyksiin, toimin useissa yhdistyksissä lapsien toiminnan turvaamiseksi ja pyrin auttamaan lähimmäisiäni parhaani mukaan. Sympatiaa ei vain löydy iänikuisille valittajille..

Vierailija
37/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vain 37! Olet tyypillinen esimerkki naisesta, joka lyö puukon selkään toiselle. Silloin, kun toinen osoittaa heikoimman kohtansa.

Toki minä häpeän: seksuaalista hyväksikäyttöä ja laiminlyöntejä.

Mutta en ole koskaan, en koskaan sanonut kenellekään, että häpeä: mulla on huonommin kuin sinulla ja olen silti pärjännyt!

Mulla on aina ollut myötätuntoa muita kohtaan, mutta ei näköjään sinulla. Luultavasti pitäisi sanoa, että häpeä sinä! Onko sulla muuten psykiatrian erikoislääkärin tutkinto, että voit edes tulla sanomaan moista? Kun minulle psykiatrisen sairaalan ylilääkäri sanoi, että olen poikkeuksellinen sinnittelijä. Hän oli nuorisopsykiatrisella silloin muinoin ja muisti minut, plus että potilasasiakirjat olivat käytössä.

Olen jotakuinkin hämmästynyt, miten joku voi sanoa noin kylmästi, vaikka itsekin on kovia kokenut. Oletko muuten tutustunut persoonallisuushäiriöihin?

Suurin osa sairaalakavereistani on joko kuollut tai eläkkeellä.

Olet melkolailla kylmä ja tunteeton ihminen. Onneksi en ole sinunlaisesi.

Häpeä sinä

Vierailija
38/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että moni pitää sua luuserina ihan muuallakin, sitä nyt ei kukaan tietty tule sulle sanomaan.

Vierailija
39/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt vasta tajusit että olet luuseri. Meillä fiksuilla ei ole velvollisuutta sinua ja kakaroitasi elättää.

Kenen kommentista 22 repesi?

Ja mistä kohtaa?

Vierailija
40/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perheessäsi ollut vaikeita sairauksia muita? Olet yksin ja sinulla on dissosiaatio-ongelma, mies on todella sairas, kaksi lasta...

Univaikeuksia, köyhyyttä, oppimisvaikeuksia, pelkoja, ahdistuneisuutta, somaattisia kipuja...?

Minä en edes kykene opiskelemaan mitään pitkäkestoista. Tämä on todettu usein testein. Olen todella vaikeasti sairas.