Ymmärsin juuri, että av:n mukaan olen luuseri:
- olen yh
-lihava
-lasten isä tummaihoinen
- Bruttotuloni ovat reilusti alle 2000 euroa, tulen kuitenkin omillani toimeen, jos ei lasketa mitä apuja saan esim kunnallisesta päivähoidosta
- vaikka tulen omillani toimeen, niin otan kyllä vanhempieni rahallisen tuen vastaan, jos sitä antavat
- asun vuokralla
- minulla on silmälasit
- En meikkaa
- En osaa lukea tieteellistä artikkelia kuin vain suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi; toisin sanoen en ole kielitaitoinenkaan. Naisten lehtiä osaan lukea sitten vielä muutamalla muulla kielellä, eli ymmärrän aiheen, mutten välttämättä yksityiskohtia.
- Kun olin hoitovapaalla, niin hain muutamana kuukautena toimeentulotukea. Koin tärkeämpänä lasten kotihoidon, kuin sen, etten käyttäisi toimeentulotukea.
- Käyn välillä Lidl:ssä ostoksilla
- Annan lapsilleni vaatteita, lehtien vuosikertoja, harrastusvälineitä joululahjaksi
- lapset ovat olleet noin vuoden iästä alkaen mummolassa yökylässä silloin tällöin
- Ostamme kirppikseltä vaatteita ym tavaraa
- uskon Jumalaan
Miten täydellinen luuseri voi olla kohtalaisen tyytyväinen elämäänsä? Olla jopa onnellinen?
Kommentit (98)
Lisäksi olet tyhmä
jos nyt vasta tajusit että olet luuseri. Meillä fiksuilla ei ole velvollisuutta sinua ja kakaroitasi elättää.Kenen kommentista 22 repesi?
Ja mistä kohtaa?
ihan järkyttävää. Suomalaiset voi kai TODELLA huonosti henkisesti tai sitten ne jotka voi huonosti kerääntyy kaikki tänne.
Kiitos vain 37! Olet tyypillinen esimerkki naisesta, joka lyö puukon selkään toiselle. Silloin, kun toinen osoittaa heikoimman kohtansa. Toki minä häpeän: seksuaalista hyväksikäyttöä ja laiminlyöntejä. Mutta en ole koskaan, en koskaan sanonut kenellekään, että häpeä: mulla on huonommin kuin sinulla ja olen silti pärjännyt! Mulla on aina ollut myötätuntoa muita kohtaan, mutta ei näköjään sinulla. Luultavasti pitäisi sanoa, että häpeä sinä! Onko sulla muuten psykiatrian erikoislääkärin tutkinto, että voit edes tulla sanomaan moista? Kun minulle psykiatrisen sairaalan ylilääkäri sanoi, että olen poikkeuksellinen sinnittelijä. Hän oli nuorisopsykiatrisella silloin muinoin ja muisti minut, plus että potilasasiakirjat olivat käytössä. Olen jotakuinkin hämmästynyt, miten joku voi sanoa noin kylmästi, vaikka itsekin on kovia kokenut. Oletko muuten tutustunut persoonallisuushäiriöihin? Suurin osa sairaalakavereistani on joko kuollut tai eläkkeellä. Olet melkolailla kylmä ja tunteeton ihminen. Onneksi en ole sinunlaisesi. Häpeä sinä
Juuri tuon asenteesi vuoksi et pääse elämässäsi eteenpäin. En missään vaiheessa kehottanut sinua häpeämään menneisyyttäsi, päinvastoin! Niin kauan kuin häpeät, kelaat menneitä tapahtumia ja annat niiden määrittää sinut, niin kauan pysyt paikallasi. Asenteessasi on myös vikaa siinä, että jos en laita tänne päähäntaputtelu-viestiä, niin mielestäsi isken sinulle puukkoa selkään.. En usko että jaksamista sinulle-viesti olisi auttanut elämääsi pidemmän päälle ollenkaan. Kehotin sinua häpeämään valittamistasi, en muuta. Sinulla on moniin muihin verrattuna elämä oikein hyvälla mallilla. Jos haluat siitä paremman, se onnistuu myös. Myötätuntoa et minulta saa, mutta rohkaisua paremman elämän hankkimiseen kylläkin. Jos se tekee sinun mielestäsi minusta kylmän ihmisen, niin voit vapaasti ajatella niin. Minä itse tiedän että en ole kylmä, enkä varsinkaan häpeä itseäni tai elämääni. En olisi tällainen ihminen ilman kaikkea minulle tapahtunutta. Uskon että kaikki asiat, ikävätkin ovat osuneet kohdalleni siksi, että voisin kasvaa paremmaksi ihmiseksi. Parempaa elämää toivon sinullekin!
Lisäksi olet tyhmä jos nyt vasta tajusit että olet luuseri. Meillä fiksuilla ei ole velvollisuutta sinua ja kakaroitasi elättää.
Kenen kommentista 22 repesi?
Ja mistä kohtaa?
Et voi tälle asialle valitettavsti mitään. Suomessa on tiukka lastensuojelulaki ja maksat joka ikinen vuosi yhä enemmän ja enemmän lastensuojeluun veroistasi.
Et voi vaikuttaa tähän mitenkään, muuten kuin muuttamalla pois Suomesta.
Olet ilmiselvästi tyhmä.
Miten kukaan voi parantua persoonallisuushäiriöstä, joka on todellakin elämänlaatua ja koko elämää vakavasti haittaava vaiva??? Kun et ole mikään psykiatri, psykologi tai psykiatristen sairauksien asiantuntija, pidä kuule suusi kiinni!
Minä en saanut edes Kelan kustantamaa terapiaa ja sairaalassa olin itsemurhayrityksen vuoksi! Siellä oli niin sairasta jengiä, ettet voi kuvitella! Mutta kenelläkään hoitajalla tai lääkärillä ei ollut mitään rotia tulla sanomaan kenellekään, että "olet jäänyt märehtimään elämääsi"
Jos helvetti joku yh menee junan alle kotilomallaan, sillä ihmisellä on asiat todella pahasti!! Jos äiti jättää lapsensa, koska on niin paha olla, niin silloin on todella katastrofaalinen tilanne. Mutta ei voi ihmetellä, jos sinun kaltainen ihminen on lähimmäisenä ja muuta ei voi saada.
Onko perheessäsi ollut vaikeita sairauksia muita? Olet yksin ja sinulla on dissosiaatio-ongelma, mies on todella sairas, kaksi lasta... Univaikeuksia, köyhyyttä, oppimisvaikeuksia, pelkoja, ahdistuneisuutta, somaattisia kipuja...? Minä en edes kykene opiskelemaan mitään pitkäkestoista. Tämä on todettu usein testein. Olen todella vaikeasti sairas.
Tämä ei todella ole mikään ongelma-kilpailu, mutta vastaan, jotta ymmärtäisit että ongelmat on tehty voitettaviksi.
Olen läpikäynyt 6 keskenmenoa, joista 2 ihan viimeisten kuukausien aikana.. Vanhin lapsistamme on meinannut kuolla 1-vuotiaana ja sairastaa tautia edelleen, mutta ei onneksi enää hengenvaarallisesti. Mieheni joutui työtapaturmaan, minkä vuoksi on osittain invalidi ja ei voi enää toimia alkuperäisessä ammatissaan, vaan opiskeli uuden. Univaikeuksia kyllä, valvonhan nytkin ;)Köyhyyttä kestimme useita vuosia kun molemmat opiskelimme, joten sekin on tuttua. Mitäs vielä..ainiin, sairastan kahta tautia, jotka rappeuttavat hiljalleen elimistöani ja parannuskeinoja ei ole. Mutta olen kaikesta huolimatta onnellinen. Minäkin olen vakavasti sairas kuten sinäkin, mutta nauti hyvä ihminen elämästä äläkä kuluta aikaasi valittamiseen!
jos nyt vasta tajusit että olet luuseri. Meillä fiksuilla ei ole velvollisuutta sinua ja kakaroitasi elättää.
Ja mistä kohtaa?
Eikö sulla op ole ollut ikinä mitään kunnianhaluja tai miksi et ole osannut arvostaa itseäsi niin paljon että olisit jättänyt jotain tekemättä?
YÖK!
Lisäksi olet tyhmä jos nyt vasta tajusit että olet luuseri. Meillä fiksuilla ei ole velvollisuutta sinua ja kakaroitasi elättää.
Ja mistä kohtaa?
Et voi tälle asialle valitettavsti mitään. Suomessa on tiukka lastensuojelulaki ja maksat joka ikinen vuosi yhä enemmän ja enemmän lastensuojeluun veroistasi.Et voi vaikuttaa tähän mitenkään, muuten kuin muuttamalla pois Suomesta.
Se on ihan toisen luokan ongelma kuin elämän muut vaikeudet.
Eikö sulla op ole ollut ikinä mitään kunnianhaluja tai miksi et ole osannut arvostaa itseäsi niin paljon että olisit jättänyt jotain tekemättä?
YÖK!
Olet ilmiselvästi tyhmä.
Miten kukaan voi parantua persoonallisuushäiriöstä, joka on todellakin elämänlaatua ja koko elämää vakavasti haittaava vaiva??? Kun et ole mikään psykiatri, psykologi tai psykiatristen sairauksien asiantuntija, pidä kuule suusi kiinni!
Minä en saanut edes Kelan kustantamaa terapiaa ja sairaalassa olin itsemurhayrityksen vuoksi! Siellä oli niin sairasta jengiä, ettet voi kuvitella! Mutta kenelläkään hoitajalla tai lääkärillä ei ollut mitään rotia tulla sanomaan kenellekään, että "olet jäänyt märehtimään elämääsi"
Jos helvetti joku yh menee junan alle kotilomallaan, sillä ihmisellä on asiat todella pahasti!! Jos äiti jättää lapsensa, koska on niin paha olla, niin silloin on todella katastrofaalinen tilanne. Mutta ei voi ihmetellä, jos sinun kaltainen ihminen on lähimmäisenä ja muuta ei voi saada.
Ei sun lähimmäiset ole syypäitä sun ongelmiis ja ei niiden vastuulla ole sun ongelmien poistaminen. Huolehdi itse asioistas.
Tottakai näppisvirheetkin pitää selvittää rautalangasta tyhmille. Op on ap!
Silmälasit? Tieteellisten tekstien lukeminen? Hoitovapaa? Työssäkäynti? Lasten päivähoito?
YÖK!
Olet ilmiselvästi tyhmä. Miten kukaan voi parantua persoonallisuushäiriöstä, joka on todellakin elämänlaatua ja koko elämää vakavasti haittaava vaiva??? Kun et ole mikään psykiatri, psykologi tai psykiatristen sairauksien asiantuntija, pidä kuule suusi kiinni! Minä en saanut edes Kelan kustantamaa terapiaa ja sairaalassa olin itsemurhayrityksen vuoksi! Siellä oli niin sairasta jengiä, ettet voi kuvitella! Mutta kenelläkään hoitajalla tai lääkärillä ei ollut mitään rotia tulla sanomaan kenellekään, että "olet jäänyt märehtimään elämääsi" Jos helvetti joku yh menee junan alle kotilomallaan, sillä ihmisellä on asiat todella pahasti!! Jos äiti jättää lapsensa, koska on niin paha olla, niin silloin on todella katastrofaalinen tilanne. Mutta ei voi ihmetellä, jos sinun kaltainen ihminen on lähimmäisenä ja muuta ei voi saada.
Tiedän kuinka sairasta jengiä sairaalan psykiatrisella on, olenhan ollut siellä itsekin moneen kertaan nuorena ja myös itsemurhaa yrittäneenä. En minäkään saanut Kelan kustantamana mitään, joten tasoissa ollaan..Tottakai jollakin on asiat tosi huonosti, jos menee junan alle tms. Mutta aiheena kirjoituksessani olikin, että sen ei tarvitse mennä niin. Sinussa on kamalan paljon vihaa, oletko huomannut? Toivottavasti sinulla on ympärilläsi tosi ihania ihmisiä, jotka auttavat sinua parammin kuin minä!
Silmälasit? Tieteellisten tekstien lukeminen? Hoitovapaa? Työssäkäynti? Lasten päivähoito?
YÖK!
toisenlaiseen kaapuun pukeutunut. Todella moni rankasta lapsuudesta selviytynyt sairastuu sitten vahvuuteen. Itse asiassa olen ennenkin täällä kommentoinut sitä, miten lähes aina se joka julmimmin kyykyttää mt-ongelmaisia on itse sellainen joka on käynyt läpi rankan lapsuuden. Ja pelkää heikkoutta itsessään ja muissa kuin ruttoa.
Hauskuuden pilaajat ne vasta todellisia luusereita ovat...
Hauskuuden pilaajat ne vasta todellisia luusereita ovat...
Ettekö te nyt enää voi märehtiä kellä kurjinta ja kuka on luusereiden luuseri?
Elämä on reilua, eiks niin?
Et auta millään tavalla. Mulla on lähipiirissä aivan järkyttäviä ihmiskohtaloita, mutta kukaan ei tule toiselle sanomaan "että häpeä" "sinun käsissäsi" jne.
Olen opiskellut ja mulla on järkyttävät opintovelat niskassa. Lääkkeisiin menee monta sataa euroa ja onneksi on katto...
Yksilöllinen kestokyky on rajallinen ja kukaan ei voi tulla sanomaan toiselle, että "sinun täytyy pärjätä, koska minäkin pärjäsin".
Se, että joku yksinhuoltaja menee junan alle, kertoo juuri siitä yksilöllisestä kestokyvystä. Toiset eivät vain jaksa ja Suomessa ollaan yhä vain itsemurhatilastoissa kärkipäässä.
Lue personaallisuushäiriöistä. Se ei muutu miksikään "asennetta muuttamalla". Mulla on tunne-elämältään epävakaa, rajatila.
Olin aina yksin ja pelkäsin. Tunteet täytyi tukahduttaa ja toivoin lapsena jo kuolemaa.
Juuri tuon asenteesi vuoksi et pääse elämässäsi eteenpäin. En missään vaiheessa kehottanut sinua häpeämään menneisyyttäsi, päinvastoin! Niin kauan kuin häpeät, kelaat menneitä tapahtumia ja annat niiden määrittää sinut, niin kauan pysyt paikallasi.
Asenteessasi on myös vikaa siinä, että jos en laita tänne päähäntaputtelu-viestiä, niin mielestäsi isken sinulle puukkoa selkään.. En usko että jaksamista sinulle-viesti olisi auttanut elämääsi pidemmän päälle ollenkaan. Kehotin sinua häpeämään valittamistasi, en muuta. Sinulla on moniin muihin verrattuna elämä oikein hyvälla mallilla. Jos haluat siitä paremman, se onnistuu myös. Myötätuntoa et minulta saa, mutta rohkaisua paremman elämän hankkimiseen kylläkin. Jos se tekee sinun mielestäsi minusta kylmän ihmisen, niin voit vapaasti ajatella niin. Minä itse tiedän että en ole kylmä, enkä varsinkaan häpeä itseäni tai elämääni. En olisi tällainen ihminen ilman kaikkea minulle tapahtunutta. Uskon että kaikki asiat, ikävätkin ovat osuneet kohdalleni siksi, että voisin kasvaa paremmaksi ihmiseksi. Parempaa elämää toivon sinullekin!