Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärsin juuri, että av:n mukaan olen luuseri:

Vierailija
11.12.2010 |

- olen yh

-lihava

-lasten isä tummaihoinen

- Bruttotuloni ovat reilusti alle 2000 euroa, tulen kuitenkin omillani toimeen, jos ei lasketa mitä apuja saan esim kunnallisesta päivähoidosta

- vaikka tulen omillani toimeen, niin otan kyllä vanhempieni rahallisen tuen vastaan, jos sitä antavat

- asun vuokralla

- minulla on silmälasit

- En meikkaa

- En osaa lukea tieteellistä artikkelia kuin vain suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi; toisin sanoen en ole kielitaitoinenkaan. Naisten lehtiä osaan lukea sitten vielä muutamalla muulla kielellä, eli ymmärrän aiheen, mutten välttämättä yksityiskohtia.

- Kun olin hoitovapaalla, niin hain muutamana kuukautena toimeentulotukea. Koin tärkeämpänä lasten kotihoidon, kuin sen, etten käyttäisi toimeentulotukea.

- Käyn välillä Lidl:ssä ostoksilla

- Annan lapsilleni vaatteita, lehtien vuosikertoja, harrastusvälineitä joululahjaksi

- lapset ovat olleet noin vuoden iästä alkaen mummolassa yökylässä silloin tällöin

- Ostamme kirppikseltä vaatteita ym tavaraa

- uskon Jumalaan

Miten täydellinen luuseri voi olla kohtalaisen tyytyväinen elämäänsä? Olla jopa onnellinen?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskuuden pilaajat ne vasta todellisia luusereita ovat...

Vierailija
62/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette hankkimassa?

Fiksua.

Onko perheessäsi ollut vaikeita sairauksia muita? Olet yksin ja sinulla on dissosiaatio-ongelma, mies on todella sairas, kaksi lasta... Univaikeuksia, köyhyyttä, oppimisvaikeuksia, pelkoja, ahdistuneisuutta, somaattisia kipuja...? Minä en edes kykene opiskelemaan mitään pitkäkestoista. Tämä on todettu usein testein. Olen todella vaikeasti sairas.

Tämä ei todella ole mikään ongelma-kilpailu, mutta vastaan, jotta ymmärtäisit että ongelmat on tehty voitettaviksi.

Olen läpikäynyt 6 keskenmenoa, joista 2 ihan viimeisten kuukausien aikana.. Vanhin lapsistamme on meinannut kuolla 1-vuotiaana ja sairastaa tautia edelleen, mutta ei onneksi enää hengenvaarallisesti. Mieheni joutui työtapaturmaan, minkä vuoksi on osittain invalidi ja ei voi enää toimia alkuperäisessä ammatissaan, vaan opiskeli uuden. Univaikeuksia kyllä, valvonhan nytkin ;)Köyhyyttä kestimme useita vuosia kun molemmat opiskelimme, joten sekin on tuttua. Mitäs vielä..ainiin, sairastan kahta tautia, jotka rappeuttavat hiljalleen elimistöani ja parannuskeinoja ei ole. Mutta olen kaikesta huolimatta onnellinen. Minäkin olen vakavasti sairas kuten sinäkin, mutta nauti hyvä ihminen elämästä äläkä kuluta aikaasi valittamiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syövällä voi päteä? Kerroin oman elämäni vaikeuksista ja siihen on kuulunut syöpä. Olisiko pitänyt jättää se mainitsematta, jotta ei tulisi "pädettyä syövällä". Olisin mielelläni jättänyt sen taudin väliin, usko minua.

Vierailija
64/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

59, ihan riittämiin sullakin on sitä vihaa, se on vain toisenlaiseen kaapuun pukeutunut. Todella moni rankasta lapsuudesta selviytynyt sairastuu sitten vahvuuteen. Itse asiassa olen ennenkin täällä kommentoinut sitä, miten lähes aina se joka julmimmin kyykyttää mt-ongelmaisia on itse sellainen joka on käynyt läpi rankan lapsuuden. Ja pelkää heikkoutta itsessään ja muissa kuin ruttoa.

Vierailija
65/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette hankkimassa? Fiksua.

Onko perheessäsi ollut vaikeita sairauksia muita? Olet yksin ja sinulla on dissosiaatio-ongelma, mies on todella sairas, kaksi lasta... Univaikeuksia, köyhyyttä, oppimisvaikeuksia, pelkoja, ahdistuneisuutta, somaattisia kipuja...? Minä en edes kykene opiskelemaan mitään pitkäkestoista. Tämä on todettu usein testein. Olen todella vaikeasti sairas.

Tämä ei todella ole mikään ongelma-kilpailu, mutta vastaan, jotta

ymmärtäisit että ongelmat on tehty voitettaviksi. Olen läpikäynyt 6 keskenmenoa, joista 2 ihan viimeisten kuukausien aikana.. Vanhin lapsistamme on meinannut kuolla 1-vuotiaana ja sairastaa tautia edelleen, mutta ei onneksi enää hengenvaarallisesti. Mieheni joutui työtapaturmaan, minkä vuoksi on osittain invalidi ja ei voi enää toimia alkuperäisessä ammatissaan, vaan opiskeli uuden. Univaikeuksia kyllä, valvonhan nytkin ;)Köyhyyttä kestimme useita vuosia kun molemmat opiskelimme, joten sekin on tuttua. Mitäs vielä..ainiin, sairastan kahta tautia, jotka rappeuttavat hiljalleen elimistöani ja parannuskeinoja ei ole. Mutta olen kaikesta huolimatta onnellinen. Minäkin olen vakavasti sairas kuten sinäkin, mutta nauti hyvä ihminen elämästä äläkä kuluta aikaasi valittamiseen!

Lapset olivat jo olemassa, kun omani ja mieheni nykyiset sairaudet tulivat. Joten ei huolta, kolme lasta riittää meille!

Vierailija
66/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse ole ollut rajatila, et voi tietää mitä se elämä on. Mulla itselläni on huomattavasti vähemmän vakava persoonallisuushäiriö jossa oli jonkin verran rajatilan piirteitä ja jo se elämä on täydellistä helvettiä, vaikka elämässä ei ollut mitään "oikeita" vaikeuksia. Noh, yritin aivan veren maku suussa parantaa elämääni, mutta eihän se onnistunut... Koko ajan asiat meni vain huonommin. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin asiani ovat jo niin hyvin että voi ehkä sanoa että parin vuoden sisään ehkä en täytä en persoonallisuushäiriön kriteerejä. Olen ollut onnekas. Mutta sen sanon, ettei kaikki ihmiset pysty noin vaan tekemään elämästään onnellista, kun pelkkä oleminen jo käy täydestä työstä ja on tuskaa täynnä.

Vierailija
67/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty toivoitte kun sait ne keskenmenot.

My bad.

Vierailija
68/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meinaat, että voin opiskella?

En edes läpäise monia pääsykokeita, koska se kognitiivinen suorituskyky ei riitä, keskittymiskyky huono ja ongelmia monilla alueilla.

Hienoa, kun joku "viisas" aina luulee "tietävänsä".

Vierailija
69/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse ole ollut rajatila, et voi tietää mitä se elämä on. Mulla itselläni on huomattavasti vähemmän vakava persoonallisuushäiriö jossa oli jonkin verran rajatilan piirteitä ja jo se elämä on täydellistä helvettiä, vaikka elämässä ei ollut mitään "oikeita" vaikeuksia. Noh, yritin aivan veren maku suussa parantaa elämääni, mutta eihän se onnistunut... Koko ajan asiat meni vain huonommin. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin asiani ovat jo niin hyvin että voi ehkä sanoa että parin vuoden sisään ehkä en täytä en persoonallisuushäiriön kriteerejä. Olen ollut onnekas. Mutta sen sanon, ettei kaikki ihmiset pysty noin vaan tekemään elämästään onnellista, kun pelkkä oleminen jo käy täydestä työstä ja on tuskaa täynnä.

Olen iloinen puolestasi, että elämäsi on menossa parempaan suuntaan!

En väittänytkään, että kaikki ihmiset voisivat tehdä elämästään onnellista halutessaan, vaan sanoin että suuri osa voisi, jos haluaisi. Kaikki masentuneet eivät kuitenkaan ole rajatila tapauksia.

Sinä et kuitenkaan ole täällä valittamassa ja syyttelemässä muita elämäsi vaikeuksista, vaikka vaikeaa on varmasti ollut. Jaksamista sinulle jatkossakin!

Vierailija
70/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea hän voi ilmiselvästi tehdä paitsi ymmärtää lääketiedettä. Turha jankata sen kanssa, koska hänen ymmärryksensä on ilmiselvästi vajavainen.

Miten meinaat, että voin opiskella?

En edes läpäise monia pääsykokeita, koska se kognitiivinen suorituskyky ei riitä, keskittymiskyky huono ja ongelmia monilla alueilla.

Hienoa, kun joku "viisas" aina luulee "tietävänsä".

Vierailija
71/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty toivoitte kun sait ne keskenmenot. My bad.

Keskenmenoistakin on jo useampia vuosia, mutta koiratkin olivat jo sitä ennen eli pahoittelen, en hankkinut niitä itseäni lohduttamaan.

Vierailija
72/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeuksista?

Vierailija
73/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken oli 2 keskenmenoa tapahtunut viime kuukausien aikana, nyt niistä on vuosia.

tietty toivoitte kun sait ne keskenmenot. My bad.

Keskenmenoistakin on jo useampia vuosia, mutta koiratkin olivat jo sitä ennen eli pahoittelen, en hankkinut niitä itseäni lohduttamaan.

Vierailija
74/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen puolestasi, että elämäsi on menossa parempaan suuntaan! En väittänytkään, että kaikki ihmiset voisivat tehdä elämästään onnellista halutessaan, vaan sanoin että suuri osa voisi, jos haluaisi. Kaikki masentuneet eivät kuitenkaan ole rajatila tapauksia. Sinä et kuitenkaan ole täällä valittamassa ja syyttelemässä muita elämäsi vaikeuksista, vaikka vaikeaa on varmasti ollut. Jaksamista sinulle jatkossakin!

Jos on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi, on hakattu, koulukiusattu tai työelämässä kohdeltu huonosti, sinä KÄSITÄT TAMÄN ASIAN NIIN, ETTÄ SYYTTÄÄ VAIKEUKSISTAAN MUITA! Mikä helvetin kusipää olet?

Olet kuvottava.

Vierailija
75/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meinaat, että voin opiskella? En edes läpäise monia pääsykokeita, koska se kognitiivinen suorituskyky ei riitä, keskittymiskyky huono ja ongelmia monilla alueilla. Hienoa, kun joku "viisas" aina luulee "tietävänsä".

Missä olen sanonut, että sinun pitäisi opiskella? Jos muistan aiemmat viestisi oikein, niin sinähän olit jo opiskellut. Kehotin tekemään elämästäsi onnellisemman ja lopettamaan valittamisen. En ole yhtään viisaampi kuin keskiverto ihminen, enkä todella luule tietäväni kaikesta kaikkea. Mutta ei tarvitse olla ydinfyysikko tajutakseen, että elämän onnellisuus on omissa käsissäsi. Tee niitä asioita mitkä tekee SINUT onnelliseksi. Kokeile, niin tulet hämmästymään, kuinka mukavaa elämä voi olla!

Vierailija
76/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et täältä saa mitään sympatiaa siksi, koska olet tuollainen paskaläjä ihmiseksi.

Mene vaikka...pois.

Vierailija
77/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niitä asioita mitkä tekee SINUT onnelliseksi. Kokeile, niin tulet hämmästymään, kuinka mukavaa elämä voi olla!

Persoonallisuushäiriöistä rajatila esim. on just sellainen ettei ihmisellä oikein ole minuutta. Ei siis ole MINÄÄ joka tietäsi mistä tykää. Tiedän ettei tätä voi kukaan muu käsittää kuin vastaavan kokenut. Minätön ihminen etsii ne asiat mistä "pitää" muitten reaktioista, koska ei olel yhteyttä omiin aitoihin reaktioihin. Sitten tehdessään asioita joista "pitää" voi vaan entistä huonommin ja miettii että mikä minussa nyt taas on vikana kun en edes osaa nauttia tästä mistä pidän. Sitten myöhemmin terapian myötä voi tajuta että oikeasti vihasi sitä asiaa mistä kuvitteli pitävänsä.

Vierailija
78/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö se 37:n onnelliseksi? Kerro nyt edes, että onko sinulla ollut 2 keskenmenoa viime kuukausien aikana, vai onko niistä vuosia? Molemmat eivät voi olla totta samaan aikaan...

Miten meinaat, että voin opiskella? En edes läpäise monia pääsykokeita, koska se kognitiivinen suorituskyky ei riitä, keskittymiskyky huono ja ongelmia monilla alueilla. Hienoa, kun joku "viisas" aina luulee "tietävänsä".

Missä olen sanonut, että sinun pitäisi opiskella? Jos muistan aiemmat viestisi oikein, niin sinähän olit jo opiskellut. Kehotin tekemään elämästäsi onnellisemman ja lopettamaan valittamisen. En ole yhtään viisaampi kuin keskiverto ihminen, enkä todella luule tietäväni kaikesta kaikkea. Mutta ei tarvitse olla ydinfyysikko tajutakseen, että elämän onnellisuus on omissa käsissäsi. Tee niitä asioita mitkä tekee SINUT onnelliseksi. Kokeile, niin tulet hämmästymään, kuinka mukavaa elämä voi olla!

Vierailija
79/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen puolestasi, että elämäsi on menossa parempaan suuntaan! En väittänytkään, että kaikki ihmiset voisivat tehdä elämästään onnellista halutessaan, vaan sanoin että suuri osa voisi, jos haluaisi. Kaikki masentuneet eivät kuitenkaan ole rajatila tapauksia. Sinä et kuitenkaan ole täällä valittamassa ja syyttelemässä muita elämäsi vaikeuksista, vaikka vaikeaa on varmasti ollut. Jaksamista sinulle jatkossakin!

Jos on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi, on hakattu, koulukiusattu tai työelämässä kohdeltu huonosti, sinä KÄSITÄT TAMÄN ASIAN NIIN, ETTÄ SYYTTÄÄ VAIKEUKSISTAAN MUITA! Mikä helvetin kusipää olet? Olet kuvottava.

Jos olet lukenut koko ketjun, niin olet kyllä huomannut, että olen itse läpikäynyt juuri manitsemasi asiat. Enkä silti syytä vaikeuksistani muita. Annoin esimerkin, että huonoistakin lähtökohdista voi ponnistaa korkealle. Eikö sinun mielestäsi 19 / 28 syytä muita?

Vierailija
80/98 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kahdessa asiassa: keskenmenoissasi ja siinä, että voisit tietää, mitkä ovat hänen kokemuksensa.

Jos on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi, on hakattu, koulukiusattu tai työelämässä kohdeltu huonosti, sinä KÄSITÄT TAMÄN ASIAN NIIN, ETTÄ SYYTTÄÄ VAIKEUKSISTAAN MUITA! Mikä helvetin kusipää olet? Olet kuvottava.

Jos olet lukenut koko ketjun, niin olet kyllä huomannut, että olen itse läpikäynyt juuri manitsemasi asiat. Enkä silti syytä vaikeuksistani muita. Annoin esimerkin, että huonoistakin lähtökohdista voi ponnistaa korkealle. Eikö sinun mielestäsi 19 / 28 syytä muita?