Älä enää mulle tule sanomaan, että mene töihin!!!!
Ai että tuo lausahdus alkaa hieman ottaa päähän pikku hiljaa!!!
Jos sinulla on vakituinen työpaikka hallussa älä tule työttömälle sanomaan: mene töihin!!
Sitten voit kuule kertoa missä olet töissä, tulen sinne ja alan tekemään töitä!!
Mihinkään ei noin vain marssita töihin, viimeiset 3kk olen laitellut hakemuksia todella, todella moneen paikkaan tuloksetta.
Päivittäin katson avoimet työpaikat.
Äläkä tule sanomaan, että hae muuta kuin oman alan työtä!
Olenkin hakenut vaikka mitä, sillä minulla ei ole tällä hetkellä koulutusta.
Eri elämäntilanteen muutokset ovat tähän jamaan saaneet ja tarkoitus on todellakin opiskella ammatti, no niihin kouluihinkaan ei vain mennä!!!
Meinaa jos usko loppua eikä siinä auta viisaiden lausahdukset yhtään.
Jos joku tuon vielä minulle sanoo, todellakin toivon kyseisen ihmisen näyttävän miten vain marssitaan töihin!!!
Kommentit (45)
että kuinka jotkut ihmisistä on sellasia superlahjakkuuksia, jotka voi ihan valita uransa. Pääsisivät opiskelemaan mitä tahansa alaa ja saavat melkein kävellä unelmaduuneihin.
Ja toiset hakkaa päätä seinään kun ei pääse edes siivoamaan. Jotkut ihan tosissaan yrittää saada töitä, mutta ei vaan saa. Ei se työttömyys ole aina laiskuudesta kiinni, tosin joskus siitäkin.
Tasan ei käy onnen/lahjakkuuden lahjat.
Ap:lle tsemppiä.
Että miksi toiset saavat kaiken kuin tarjottimella mutta toiset eivät saa mitään vaikka kuinka yrittävät.
Elämä on niin kamalan epäoikeudenmukaista!
Mä taas oon miettiny että miten jotku ihmiset ei muka pääse esim amk:n pääsykokeita läpi ku niihin riittää jos vaan lukee materiaalin. Aina oon kouluihin päässy mihin oon hakenu ja kirkkaasti. Mutta ei ole vielä omaa alaa löytynyt. Mutta kaikki opiskelu on ollut hyödyksi. Ja jos et tiedä mitä teet niin mene lukioon vähän hakeen sivistystä niin pääset niistä pääsykokeistakin läpi. Opettele opiskelutekniikoita. Tai jos kerran haluat työtä tehdä niin mee työkkärin kursseille ja perusta oma yritys. Kyllä uran voi valita kuka tahansa. Ei siihen mitään lahjakkuutta tarvita. pitää vaan tietää mitä haluaa. Mutta suosittelen tuota itsensä sivistämistä jos et kerta mihinkään kouluun pääse? mikä sulla oli koulussa ka?
Ja taitoa ja hyvää onnea. Et ole yhtään realistinen.
sinällään, että seurustelin 4v työttömän insinöörin kanssa. hän kyllä haki töitä ja kävi lisäkouluksissa ja työkkärin kursseilla yms, mutta ei vaan saanut töitä. Itse en ole ollut päivääkään työtön huolimatta siitä, etten ole kovinkaan isosti kouluttautunut. Yo kyllä, mutta sen jälkeen haahuilin monta vuotta, kun ei omaa alaa tahtonut löytyä. Nyt minulla on vakipaikka, ko. miehestä en tiedä, kun en 5v:een ole ollut tekemisissä. Mutta minä siis siivosin, olin huoltoaseman kassalla, sitten pääsin kurssille ja kouluttauduin linja-auton kuljettajaksi ja töitä on riittäny. päästiin jopa "pakettina" vuodeksi ulkomaille töihin, työhön meidät valitsi henkilö, jonka mukaan meitä ei olis valittu, jos mä en olis ollu toinen hakija, eli mies pääsi mun "siivellä" sinne töihin..
Silloin jo mietin tätä problematiikkaa. nykyään oon naimisissa miehen kanssa, jolla on myös matala koulutus, mutta joka ei myöskään ole työttömänä ollut montaakaan päivää. liekö sitten tosiaan totta se, mitä eräs asiantuntija kertoi: erään tutkimuksen mukaan niistä, jotka on joutuneet tekemään kotitöitä, tulee selviytyjiä. Ja se oli olennaisin ero mun ja sen insinöörimiehen välillä. Ja taas yhdistävä tekijä minussa ja nykyisessä miehessäni. En siis tiedä, miten suuri merkitys tuolla lopulta on, mutta minun on helppo uskoa se.
Ja siis sain vakituisen työpaikan, vaikka osasivat odottaa, että jään aika pian äitiyslomalle..
että kuinka jotkut ihmisistä on sellasia superlahjakkuuksia, jotka voi ihan valita uransa. Pääsisivät opiskelemaan mitä tahansa alaa ja saavat melkein kävellä unelmaduuneihin.
Ja toiset hakkaa päätä seinään kun ei pääse edes siivoamaan. Jotkut ihan tosissaan yrittää saada töitä, mutta ei vaan saa. Ei se työttömyys ole aina laiskuudesta kiinni, tosin joskus siitäkin.
Tasan ei käy onnen/lahjakkuuden lahjat.
Ap:lle tsemppiä.
Että miksi toiset saavat kaiken kuin tarjottimella mutta toiset eivät saa mitään vaikka kuinka yrittävät.
Elämä on niin kamalan epäoikeudenmukaista!
Mä taas oon miettiny että miten jotku ihmiset ei muka pääse esim amk:n pääsykokeita läpi ku niihin riittää jos vaan lukee materiaalin. Aina oon kouluihin päässy mihin oon hakenu ja kirkkaasti. Mutta ei ole vielä omaa alaa löytynyt. Mutta kaikki opiskelu on ollut hyödyksi. Ja jos et tiedä mitä teet niin mene lukioon vähän hakeen sivistystä niin pääset niistä pääsykokeistakin läpi. Opettele opiskelutekniikoita. Tai jos kerran haluat työtä tehdä niin mee työkkärin kursseille ja perusta oma yritys. Kyllä uran voi valita kuka tahansa. Ei siihen mitään lahjakkuutta tarvita. pitää vaan tietää mitä haluaa. Mutta suosittelen tuota itsensä sivistämistä jos et kerta mihinkään kouluun pääse? mikä sulla oli koulussa ka?
mutta avstaanpa kuitenkin. Tuo ihmettely ei nyt ollut mitenkään omakohtaista. Kyllä mä uskon, että kaikilla ihmisillä on potentiaalia vaikka mihin, jos vaan jaksaa tehdä töitä. Mutta onhan sekin fakta, että kaikilla ei lahjakkuus riitä kuin tiettyihin asioihin, toisille on koko maailma avoinna. Onhan se ihan fakta, että kaikista ihmisistä ei vaan ole tekemään muuta kuin hanttihommia tehtaassa tms.
Kyllä mä oon ihan E:n paperit aikoinani kirjoittanut lukiosta ja kohta oon valmis YTM, joka on mun toinen tutkinto lukion jälkeen. Väikkärin ajattelin tehä sen jälkeen. Eli oon varmaan vähän lähempänä noista esimerkeistäni ylintä kuin jälkimmäistä. Ja en ole syntynyt kultalusikka suussa.
En mäkään osaa päättää täysin, minkälaisen urapolun haluan tehdä, mutta yhtä äitiyslomavuotta lukuunottamatta oon lukion jälkeen aina opiskellut tai ollut töissä. Näiden mun kahden uran yhdistäminen esim. oman yrityksen muodossa voisi olla vaihtoehto.
T. nro 40, 25 vee
Kuule pienimuotoisen nettisivuston pystyyn pistäminen ei vaadi paljon taitoja tai lahjakkuutta. Jos on hyvä liiketoimintasuunitelma ja kannattava idea niin se vaatii vaan työtä. Eka pitää vaan kehittää se idea. Missä olen hyvä? Mitä minulla on tarjota ihmisille sellaista mitä he tarvitsevat? Pitäisi laittaa vain hyvä sivusto pystyyn ja elää bannereilla? Se voi olla mitä tahansa. Aluksi kannattaa minimoida kulut ja maksimoida mahdollinen voitto. Tarvitseeko yritykseni tuotteita? Nolla tulokseen pääseminne on vuoden päästä jo kova sana. Sitten kun tilinpäätös näyttää plussaa niin voi jo hurrata koska yritystoiminta pelaa.
Mutta saahan siinä vähennyksiä ja mahdollisen starttirahan ja oppii asioita ja jos yritys ei kannata niin pääsee melko varmasti ainakin jonnekin töihin ku hommaa vähän itseosaamista ja varmuuttasiihen alaan mikä kiinnostaa.
mutta kaikki ei todellakaan ole tullut tarjottimella. Koulun eteen olen tehnyt lujasti töitä, hyvä lukiotodistus vaati uhrauksia vapaa-ajan suhteen. Pääykokeisiin luin tosssani. Opiskelujat tein töitä ihan mitä vain sai. Se että on edes jotain työtä tehnyt, helpottaa seuraavan työn saamista. Opiskeluaikana tein myös oman alani ilmaista työtä, jota kautta aukesi sitten vakityö. ahkeruus on se taikasana, ei niinkään lahjakkuus.