Älä enää mulle tule sanomaan, että mene töihin!!!!
Ai että tuo lausahdus alkaa hieman ottaa päähän pikku hiljaa!!!
Jos sinulla on vakituinen työpaikka hallussa älä tule työttömälle sanomaan: mene töihin!!
Sitten voit kuule kertoa missä olet töissä, tulen sinne ja alan tekemään töitä!!
Mihinkään ei noin vain marssita töihin, viimeiset 3kk olen laitellut hakemuksia todella, todella moneen paikkaan tuloksetta.
Päivittäin katson avoimet työpaikat.
Äläkä tule sanomaan, että hae muuta kuin oman alan työtä!
Olenkin hakenut vaikka mitä, sillä minulla ei ole tällä hetkellä koulutusta.
Eri elämäntilanteen muutokset ovat tähän jamaan saaneet ja tarkoitus on todellakin opiskella ammatti, no niihin kouluihinkaan ei vain mennä!!!
Meinaa jos usko loppua eikä siinä auta viisaiden lausahdukset yhtään.
Jos joku tuon vielä minulle sanoo, todellakin toivon kyseisen ihmisen näyttävän miten vain marssitaan töihin!!!
Kommentit (45)
astmani vuoksi en pysty siivoustyötä enää tekemään, vuorotyötä ei elimistöni enää kestä(suolisto ongelmat=verinen ripuli, unihäiriöt, liikunta ja tukielin sairaudet)
kuulostaa colitis ulcerosalta
Itse olen hakenut töitä jo paljon pidempään ja mulla on koulutuskin mutta en vaan kelpaa.
Olen myös hakenut näihin "mäkkäreihin" mutta ei sinne tosiaan oteta vanhempaa naista, jolla on koulutusta ja työkokemusta kuitenkin.
Tää on tätä aikaa vaikka kaikki ei vieläkään olen ajan tasalla.
eikö siellä mitään kotipalvelutarvetta tms jota terkkari voi tehdä? Asioiden hoitoa vanhuksille?
Aikaansaava vaikka vääntää pajusta kransseja ja myy niitä, mutta saamaton ei keksi mitään.
pääse mihinkään siivoamaan, hampurilaisravintolaan, lehtiä jakamaan? Vaikea uskoa.
Tällaisia ehdotuksia antaa aina ne joilla se työ jo on eikä ole pakko itse moista edes ajatella.
kyllä ihmisiä koulutetaan ja plaaplaa
Enkö jo pariin otteeseen maininnut, että juuri eilen tuli hylätty päätös koulusta jossa kävin haastattelussa?
Olen kyllä taas katsonut seuraavat hakuajat jne ja etsin työtä tähän väliajalle.
Tänään laitoin hakemuksen: eläinkauppaan, ruokakauppaa, pariin kahvilaan sekä eräälle vuokrafirmalle, näitä aikasemmin olen myös eri paikkoihin hakenut.
Tiedän kyllä, että jonakin päivänä onnistaa!
Tänään vain paloi pinna kun taas kuulin: MENE töihin, no juu mitä muutakaan yritän!!!
Ap
mutta onkohan sun asenteessa jotain vikaa. Lapseni ovat saapastelleet kauppaan kysymään töitä ja molemmat on sillätavalla saaneet. Ihan ilman koulutusta tai mitään. Nuorin sai lehdenjakoa kun soitti, ihan tuosta vaan ja vielä läheltä. Ei ne jaksa kaupoissakaan mitään hakemuksia lueskella, mene sinne paikan päälle!
tai töitä löytyisi, mutta ei palkan maksajaa. Ohis(kokki)
mutta onkohan sun asenteessa jotain vikaa. Lapseni ovat saapastelleet kauppaan kysymään töitä ja molemmat on sillätavalla saaneet. Ihan ilman koulutusta tai mitään. Nuorin sai lehdenjakoa kun soitti, ihan tuosta vaan ja vielä läheltä. Ei ne jaksa kaupoissakaan mitään hakemuksia lueskella, mene sinne paikan päälle!
tuolla tyylillä jostain firmasta niin nauravat sut pellolle...
Mee lomittaan. Ite olin käyny vaan lukion ku menin lomitustoimistoon ja sanoin että tarvin töitä. heti oli seuraavalle päivälle töitä ja aloituspalkka 10€/h ja kilometreistä saa 0,45€/km, launtaisin palkka 1,5 kertainen/h ja sunnuntaina kaksinkertainen/h. Nykyään tienaan n 2000€ kuussa kilometreineen ja töitä teen n. 15 päivää kuussa. Ei paljon mutta kelpaa mulle.
Ja jos ei rehellinen työ kelpaa niin voivoi. Kuole sitte pois! :P
Mee lomittaan. Ite olin käyny vaan lukion ku menin lomitustoimistoon ja sanoin että tarvin töitä. heti oli seuraavalle päivälle töitä ja aloituspalkka 10€/h ja kilometreistä saa 0,45€/km, launtaisin palkka 1,5 kertainen/h ja sunnuntaina kaksinkertainen/h. Nykyään tienaan n 2000€ kuussa kilometreineen ja töitä teen n. 15 päivää kuussa. Ei paljon mutta kelpaa mulle.
Hah! Arvasin tämän. Heti kun ehdottaa töitä johon pääsis heti varmasti mutta homma on vähän paskaista niin ei kelpaa neiti täydellisen työn hakijalle! Joo mee sossuun vaan kitisemään jos ei lehmänlannan luonti kelpaa. Siinä senhtään maksetaan hyvin vaikka ei tarvi mitään koulutusta ja työntekijöistä jatkuva pula!
Hah! Arvasin tämän. Heti kun ehdottaa töitä johon pääsis heti varmasti mutta homma on vähän paskaista niin ei kelpaa neiti täydellisen työn hakijalle! Joo mee sossuun vaan kitisemään jos ei lehmänlannan luonti kelpaa. Siinä senhtään maksetaan hyvin vaikka ei tarvi mitään koulutusta ja työntekijöistä jatkuva pula!
työtön ohistelee
No ei täälläkään päin ole. Mutta käyn n. 100-200 km päässä lomittamassa. Saa hyvät rahat ja veronpalautuksena loput kilometrit. Ja kyllä joka paikassa on kuule maatiloja. Asui sitte pohjois- tai etelä Suomessa...
turha ehdotella noita lehtien jakamishommia ym jonain automaattisena helposti saatavana työnä, itse hain mainosten/lehtienjakotyötä kaksi vuotta sitten pääkaupunkiseudulta ja muutama viikko sitten soitettiin, että olit hakenut tällaista työtä, kiinnostaako..valitettavasti olen jo muuttanut toiselle puolelle Suomea. Töitä EI löydy kaikille VAIKKA niitä haluaisi ja viitsisi tehdä, se vaan on fakta.
No ei täälläkään päin ole. Mutta käyn n. 100-200 km päässä lomittamassa. Saa hyvät rahat ja veronpalautuksena loput kilometrit. Ja kyllä joka paikassa on kuule maatiloja. Asui sitte pohjois- tai etelä Suomessa...
että kuinka jotkut ihmisistä on sellasia superlahjakkuuksia, jotka voi ihan valita uransa. Pääsisivät opiskelemaan mitä tahansa alaa ja saavat melkein kävellä unelmaduuneihin.
Ja toiset hakkaa päätä seinään kun ei pääse edes siivoamaan. Jotkut ihan tosissaan yrittää saada töitä, mutta ei vaan saa. Ei se työttömyys ole aina laiskuudesta kiinni, tosin joskus siitäkin.
Tasan ei käy onnen/lahjakkuuden lahjat.
Ap:lle tsemppiä.
että kuinka jotkut ihmisistä on sellasia superlahjakkuuksia, jotka voi ihan valita uransa. Pääsisivät opiskelemaan mitä tahansa alaa ja saavat melkein kävellä unelmaduuneihin.
Ja toiset hakkaa päätä seinään kun ei pääse edes siivoamaan. Jotkut ihan tosissaan yrittää saada töitä, mutta ei vaan saa. Ei se työttömyys ole aina laiskuudesta kiinni, tosin joskus siitäkin.
Että miksi toiset saavat kaiken kuin tarjottimella mutta toiset eivät saa mitään vaikka kuinka yrittävät.
Elämä on niin kamalan epäoikeudenmukaista!
voisi yrittää oppisopimuksella päästä kouluttautuun. Lähihoitajaksi tai ravintolahommiin luulisi olevan paikkoja. Kannattaa ottaa itse yheyttä alan työpaikkaan ja kysyä josko ottasivat oppisopimuksella. Itse olen opiskellu sekä koulussa että oppisopimuksella ja ollut myös työtön. Ja se oikeesti ottaa päähän kun niitä töitä ei vaan ole.. Mutta esim. jos lähihoitajan koulutus ja työt kiinnostaa niin sieltä ainakin löytyy töitä. Ja moni kunta ottaa oppisopimuksella.
pääse mihinkään siivoamaan, hampurilaisravintolaan, lehtiä jakamaan? Vaikea uskoa.
Tällaisia ehdotuksia antaa aina ne joilla se työ jo on eikä ole pakko itse moista edes ajatella.
eksytä asiasta. Kyse ei ollut nyt minusta vaan ap:sta. Koska toimitusjohtajan paikkoja on niukalti pitää tyytyä vaatimattomampiin hommiin.
Tämä lienee yllätys "kaikkimullenytheti" -tyypeille.
Että miksi toiset saavat kaiken kuin tarjottimella mutta toiset eivät saa mitään vaikka kuinka yrittävät.
Elämä on niin kamalan epäoikeudenmukaista!
Mä taas oon miettiny että miten jotku ihmiset ei muka pääse esim amk:n pääsykokeita läpi ku niihin riittää jos vaan lukee materiaalin. Aina oon kouluihin päässy mihin oon hakenu ja kirkkaasti. Mutta ei ole vielä omaa alaa löytynyt. Mutta kaikki opiskelu on ollut hyödyksi. Ja jos et tiedä mitä teet niin mene lukioon vähän hakeen sivistystä niin pääset niistä pääsykokeistakin läpi. Opettele opiskelutekniikoita. Tai jos kerran haluat työtä tehdä niin mee työkkärin kursseille ja perusta oma yritys. Kyllä uran voi valita kuka tahansa. Ei siihen mitään lahjakkuutta tarvita. pitää vaan tietää mitä haluaa. Mutta suosittelen tuota itsensä sivistämistä jos et kerta mihinkään kouluun pääse? mikä sulla oli koulussa ka?
asenne on tuo, huomaat joku kaunis päivä että elämäsi on mennyt ohi sohvalla istuessasi.
Samapa tuo toki minulle, ei ole onnestani pois.