Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen maailma on sitten raaka - lastani kiusataan rinnattomuudesta!

Vierailija
09.12.2010 |

Voi huokaus... Suvussani naiset ovat olleet lapsena laihoja kirppuja ja puberteetti tullut vasta 15-16-vuotiaana. Rinnat kasvoivat ja kuukautiset alkoivat minullekin vasta 15-vuotiaana ja senkin jälkeen olen ollut A-kuppikoon nainen. Mikä minusta on täysin luonnollista ja ok, meitä on moneksi ja siroillekin naisille oma tilauksensa...

Mutta mutta... muiden samanikäisten suhtautuminen oli ja on yhä yllättävän julma! Ei edes niinkään poikien (vaikka sitä laudaksi haukkumista jouduin kuulemaan koko yläasteiän), vaan TOISTEN TYTTÖJEN. Koska olin lapsen näköinen, minua pidettiin myös lapsellisena, kiusattiin ja seuraani kartettiin.

Nyt ikäväkseni huomaan, että 12-vuotias tyttäreni on liukumassa samaan jamaan. Hän on perinyt äitinsä geenit eikä murrosikä ole vielä hänellä alkanut. Osa luokan tytöistä on jo saanut kuukautiset ja kurvit ovat kasvaneet/kasvamassa. He ovat jo nimitelleet lastani kakaraksi - ihan riippumatta hänen tekemisistään, jutuistaan, luonteestaan...

Mikä ihmeen kiire on muuttua teiniksi ja miksi pelkkä ulkonäkö on edes mikään ratkaiseva tekijä?

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten toivoakseni myös kodeissa. Rehtorille puhuminen tuskin tässä auttaa, kiusallista tytölle.

Mutta tosiaan luulisi olevan toisenlaisiakin tyttöjä ko koulussa...

Vierailija
22/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tytöillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäinen vaan tuppaa jo saamaan niitä naisellisia muotoja, rupee tulemaan lantiota ja rintoja, kuukautiset, pojat ja ylipäänsä seksi jossain muodossa rupeavat kiinnostamaan.

Ihan normaalia jos itse ei kehity samaamaan tahtiin kuin muut ja tuntee olevansa ns. outolintu siinä porukassa.

Mä luulen että ostaisin tytölleni topatut rintsikat jos niitä pyytäisi.

Vierailija
24/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojilla tämä ongelma on pahempi kuin tytöillä.

Totta, tätä palstaakin kun lukee niin kaikilla miehillä pitäisi olla 30 sentin muna, mikään muu ei tunnu miltään ja mielellään kaikkiin reikiin. Kannattaa aina miettiä mihin tämä johtaa ja omallekin pojalle voi tulla vaan ihan normaali pippeli, ei mikään norsun letku, samoin tytöstä voi tulla ihan lauta tai rumarintainen ja löysätavarainen. Me ollaan kaikki erilaisia.

Vierailija
25/166 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan olevan merkitystä kuukautisten alulle. Tietoni painon merkityksestä kuukautisten alkamiseen oli vanhentunut.

Mutta tosiaan, rintojen kasvu alkaa tytöillä n. kolmeentoista ikävuoteen mennessä, eli 12-vuotiaani on aivan normaalin rajoissa.

Kannattaa muistaa, että keskiarvo ei ole mikään normaalin määritelmä, vaan siitä on poikkeamia molempiin suuntiin.

http://www.lastenendokrinologit.net/kirja/fr-puberteetti.html

ap

Vierailija
26/166 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukuttiin ala-asteella lehmäksi kun oli isot rinnat 6.luokalla, ja yks poika aina kyseli ja naureskeli "onko sulla kuukautiset"...Eli ei kohen koskaan, kiusataan oli lauta tai kehittynyt tai mitä vaan siltä väliltä. Kurjaa. Onneksi elämä korjaa haavoja ajan mittaan.

Vierailija
27/166 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

ymmärrän tilanteen täydellisesti, sillä minä olen ollut ihan samassa tilanteessa. Minulle käännettiin selkää, jätettiin pois tanssiesityksestäkin koska olin pienempi kuin muut eikä olisi näyttänyt hyvältä (tämä siis opettajan typeryyttä) ja porukan ulkopuolelle monta vuotta. Kun olin 16 v. niin kaikki muuttui ja ehdotettiin yhtäkkiä jo osallistumista missikisoihin.

Sano tytöllesi että ei enää kaveeraa kiusaajien kanssa vaan etsii kavereita muualta. Tsemppiä!!

Vierailija
28/166 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siihen kiusaamiseen PITÄÄ PUUTTUA silloin kun sitä ilmenee. AP on aivan oikeassa ollessaan huolestunut asiasta. AP:n tyttären kohdalla ongelma on ainakin tässä vaiheessa nimenomaan kiusaaminen, ei esim myöhästynyt puberteetti ja siksi tässä vaiheessa pitää puuttua kiusaamiseen. Jos myöhemmin näyttää siltä, että puberteetti ei ala, niin silloin kehoittaisin hakemaan apua myös siihen.

Itseäni kiusattiin 12-vuotiaasta alkaen fyysisen kehityksen hitaudesta ja kiusaaminen kesti useita vuosia ja jätti pysyvät jäljet. Olisin toivonut, että siihen olisi puututtu aikanaan eikä asiaa tarvitsisi näin aikuisiällä enää märehtiä.

Vierailija
29/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerro sun lapselle, että hänestäkin tulee. Ja toi on totta, kun muutama vuosi menee eteenpäin nuo kiusaajat ovat kyllä usein sitä täydellistä luuseriporukkaa, jota ei kateeksi käy. Minullekin yläasteella huudeltiin kaikenlaista. Ja suoraan sanoen, nyt olen onnellinen, menestynyt ja ihan kaunis. Miehet kyllä antavat huomiota ja B-kupin rinnatkin ovat pystyt kahden pitkän imetyksen jäjiltä. Niin se elämä heittää. Ikä ja imetys näkyy usein juuri noissa isoissa rinnoissa. Tyttösi saa olla vielä ulkonäöstään onnellinen!

Vierailija
30/166 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan pienin siis. Tyttöni taas luokan pisin ja rinnat on alkaneet kasvaa. Ikää heillä on 11v.

Ja kas kummaa, tätä pientä ja siroa tyttöä kiusataan ja pidetään vähän jälkeenjääneenä. Onneksi tyttöni on luokan ns. suosituin tyttö ja puolustaa kaveriaan henkeen ja vereen. On sanonut aika kipakoita sanoja luokan muille pimuille kun haukkuvat hänen kaveriaan.

Mutta näkyy luokan tyttöjen joukossa haukuttavan pullukoitakin yms. Ihmettelen kyllä, miten tyttöni on pystynyt pitämään luokan suosituimman tytön roolin, vaikka nyrkit pystyssä puolustaa kiusattuja poikiakin vastaan.

Ei siellä luokassa tarvitse olla kuin pari tällaista uravanhempien lasta, joille annetaan pari kertaa kuukaudessa laatuaikaa ja kannetaan merkkivaatteita kasakaupalla. He osaavat olla todella ilkeitä ja pirullisia kakaroita. Osa sitten ei tiedä, kumpaan suuntaan kallistuu. Tyttöni puolelle, joka edustaa sitä, että ketään ei saa kiusata. Vai tälle toiselle puolelle, missä kilpaillaan merkkivaatteista ja 11 vuotiaana jo haaveillaan poikien kanssa pussailusta ja kuljetaan koulussa korkkarit jalassa ja avokaulaiset glitterpaidat päällä ja salaa poltetaan tupakkaa.

Mielenkiinnolla seuraan luokan jännitteitä. Mutta onneksi tällä hentoisella tytöllä on oma tyttöni kaverina, joka voimakkaana persoonana ei anna kenenkään kiusata sitä. Tyttö on ihana ja herttainen. Ujo ja hiljainen, mutta todella mukava kun on alkanut avautua meillä ja tutustua minuun.

Vierailija
31/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerro sun lapselle, että hänestäkin tulee. Ja toi on totta, kun muutama vuosi menee eteenpäin nuo kiusaajat ovat kyllä usein sitä täydellistä luuseriporukkaa, jota ei kateeksi käy. Minullekin yläasteella huudeltiin kaikenlaista. Ja suoraan sanoen, nyt olen onnellinen, menestynyt ja ihan kaunis. Miehet kyllä antavat huomiota ja B-kupin rinnatkin ovat pystyt kahden pitkän imetyksen jäjiltä. Niin se elämä heittää. Ikä ja imetys näkyy usein juuri noissa isoissa rinnoissa. Tyttösi saa olla vielä ulkonäöstään onnellinen!

Tämä kommentti koskee monia muitakin tähän kommentoineita.

Oletteko siis nyt unohtaneet sen, millaista on olla tuon ikäinen? Ei siinä hittojakaan auta, että ÄITI mussuttaa, että älä sure, olet hieno tyttö ja sirous on vaan etu isona. Se aikuisuus on epäselvä ja hämärä asia joskus viiden vuoden päästä eli tuonikäisen näkökulmasta vuosisadan kuluttua!

Ei siis auta kamalasti sillä hetkellä, kun entiset kaverit supisevat keskenään jotain nuta-keikkaa, että hei: mä olen aikuisena nätti.

Pikkuisen siis realismia kehiin, siskot. Tottahan toki minä yritän lohduttaa lastani sillä, että jokainen aikuistuu aikanaan ja aikuisissa naisissakin on kurvikkaita ja siroja ja kaikkea siltä väliltä.

EN siis tietenkään lähde lapsen suruun yllyttämällä mukaan. Tietenkään!

Mutta ei voi mitään, saman itse kokeneena minua se silti surettaa.

Ja toivoisin, että aikuiset naiset, äidit, kantaisivat omalta osaltaan vastuuta ja kasvattaisivat lapsistaan sellaisia, etteivät he haukkuisi toisten ulkonäköä. On sitten varhain naisistuneista tytöistä kyse tai sitten näistä hitaasti kypsyvistä.

Voisitteko tunnistaa tuon pienen vastuun, voisitteko?

ap

Vierailija
32/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lukee tätäkin palstaa?

Vierailija
33/166 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten tissieni kanssa.

Monet itkut niiden takia kuitenkin on itketty.

Aikuinen tyttärenikin 8. luokalla itki kainalossa kun tissejä ei ole.

Vaikka ei olisi huono itsetunto niin nainen tarvitsee rinnat. Ne on kauniit ja ihanat.

Nyt mulla on 9. luokkalainen tytär ja hän saa silikonirinnat jos haluaa (täysi-ikäisenä tietysti).

Isosiskonsa laitatti pari vuotta sitten ja ovat erittäin luonnolliset, koska ei haettu mitään shokeeraavaa.

Vierailija
34/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä hauku ketään, mutta en tiedä, haukkuvatko lapseni muita, toivon, etteivät.

Vierailija
35/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kommentti koskee monia muitakin tähän kommentoineita.

Oletteko siis nyt unohtaneet sen, millaista on olla tuon ikäinen? Ei siinä hittojakaan auta, että ÄITI mussuttaa, että älä sure, olet hieno tyttö ja sirous on vaan etu isona. Se aikuisuus on epäselvä ja hämärä asia joskus viiden vuoden päästä eli tuonikäisen näkökulmasta vuosisadan kuluttua!

Ei siis auta kamalasti sillä hetkellä, kun entiset kaverit supisevat keskenään jotain nuta-keikkaa, että hei: mä olen aikuisena nätti.

Pikkuisen siis realismia kehiin, siskot. Tottahan toki minä yritän lohduttaa lastani sillä, että jokainen aikuistuu aikanaan ja aikuisissa naisissakin on kurvikkaita ja siroja ja kaikkea siltä väliltä.

EN siis tietenkään lähde lapsen suruun yllyttämällä mukaan. Tietenkään!

Mutta ei voi mitään, saman itse kokeneena minua se silti surettaa.

Ja toivoisin, että aikuiset naiset, äidit, kantaisivat omalta osaltaan vastuuta ja kasvattaisivat lapsistaan sellaisia, etteivät he haukkuisi toisten ulkonäköä. On sitten varhain naisistuneista tytöistä kyse tai sitten näistä hitaasti kypsyvistä.

Voisitteko tunnistaa tuon pienen vastuun, voisitteko?

ap

ja hoikan sorttinen olinkin. Tänään olen nelikymppinen ja hyvän vartalon omistava nainen. Olen edelleen kuosissa ja sutjakka ja jopa nuoremmat naiset saattaisivat kadehtia muotojani.

Tsemppaa vaan tyttöäsi ja kiellä lannistumasta.

Sano, että hyvää kannattaa odottaa.

Vierailija
36/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taatusti jotain muutakin syytä kuin rinnattomuus, yleensä. Lapsellasi on ollut vääränlaiset kaverit tähän asti, toivottavasti jatkossa tulee parempia kavereita.

Kyllä siihen nyt vaan on nimenomaan syynä se, että tietyt luokan tytöt haluavat olla kovin teinejä, ja siihen ei lapsen näköinen mahdu mukaan.

ap

itse et näköjään tajua, että ne tytöt eivät ole olleet OIKEITA kavereita!!

Vierailija
37/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat kun olin 17.5 vuotias, eli tosi myöhään.

Vierailija
38/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverit eivät näe lasta kehityksen takana, niin sellaiset ystävät saa mennäkin. Mitä huonoilla ystävillä tekee?

Tukisin näiden aitojen kavereiden kanssa hengailemista ja opettaisin, ettei niitä johtohahmoja kannata ikinä peesata, vaan jokaisen pitää opetella ajattelemaan itse.

Vierailija
39/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain tavalla erilaisia kiusataan.

Minua kiusattiin isojen rintojen takia :/

Törkeintä mielestäni oli se, että jopa aikuiset huomauttelivat rintojeni koosta.

Vierailija
40/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä hauku ketään, mutta en tiedä, haukkuvatko lapseni muita, toivon, etteivät.

Lapset oppivat vanhemmiltaan aika lailla, mallista. Jos kotona vanhemmat haukkuvat naapurin "ämmän läskejä", niin lapsi oppii siitä, että negatiivinen kommentointi ja ulkonäön haukkuminen ovat ok.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän