G: valitatko a)kesähelteistä, b)talvesta, c)molemmista vai d)et mistään ?
Itse olen b, valitan pakkasista, loskasta, lumesta ja pimeydestä. Vihaan paksuja vaatteita.
Kesähelteistä en valita :)
Kommentit (25)
Elimistöni ei vain kestä sitä, jos lämpötila on sekä sisällä että ulkona viikkokausia +32 tai yli eikä sisälämpötilaa saa edes yöksi laskemaan nukkumiselle sopivaksi (alle 27).
talvi on ihanaa aikaa, mutta 24 asteen pakkaset olivat jo kauheita. Iho kärsii ja kuivaa, lohkeilee vaikka kuinka lotraa. Huulet rohtuu ja punertaa.
ahdistaa yli 27 asteen kuumat ilmat.Mitään ei pysty tekeen.
helteistä varmaan valittaisin, jos jonain vuonna saisin kokea niitä enemmän kuin kolmena päivänä...
Kunnon hellekesä, oikein hyvä, kunnon pakkastalvi lumineen hyvä juttu. Vihaan niitä siirtymävaiheita, märkää loskapaskaa, vesisadetta, haisevaa multaa ja koiranpaskoja pientareilla.
Pidän talven pimeydestä ja kesän aurinkoisista päivistä, yksi asia mistä en pidä suomen kesässä on valoisat yöt. Olisi ihanaa kun olisi lämpimät pimeät yöt.
Paljon ärsyttävämpiä ovat ne vuodet, kun ei ole talvella lunta ja pakkasta, eikä kesällä aurinkoa ja hellettä.
Minä en oikeastaan valita mistään noista. Saatan päivitellä pimeyttä enkä pidä räntäsateestan.
ja jos on helevetinmoinen loska tai pääkallokeli, siitä valitan kyllä. Pakkanen ei häiritse, tavallinen reippaampikin sade ei häiritse, lumi ei häiritse, normihelle ei häiritse.
en myöskään pakkasesta, mutta saatan harmitella sitä, että lunta tulee ja tulee, vaikka vähempi riittäisi. Mutta varmaakin valittaisin, jos olisi loskaista tai ei lunta lainkaan. Eli oikeastaan aika vähällä valittamisella pääsen.
Ja ihan hyvällä omallatunnolla, ei kumpikaan niin kovin mukavaa ole.
Rakastan lämpöä ja sitä ettei eteisessä kulu puoli tuntia, että saa vaatteet päälle itselle ja lapselle.
En valita, koska valittamalla en voi vaikuttaa em. asioihin millään tavalla. Valittaminen on muutenkin ihan peestä ja synnyttää vaan enemmän negatiivisuutta.Pyrin löytämään kaikesta positiiviset puolet.
Sen sijaan valitan kyllä, kun on pari astetta lämmintä, loskaista ja sataa jotain räntää. Yök.
Nytkin on niin "ihanaa", kun on sormenpäät verille asti auki, toinen kantapää verille haljennut, kyynärpäätkin siinä ja siinä. Voi että, kun kroppa nauttii tästä talvesta! Ihminenhän onkin tosiaan luotu tällaiseen ilmastoon.
Rakastan hellettä, rakastan kunnon pakkasta, rakastan syysmyrskyjä, rakastan melkein kaikkea muuta paitsi loskaa ja tihkusadetta.
Minulla on ms-tauti ja sen oireet pahenee aina kuumassa. Ei kiva. Vaikea siitä on nauttia, vaikka naapurit ja sukulaiset kuinka käskisivät nauttimaan :/
Talvi on paljon helpompi terveyden kannalta.
ja kärsin helteistä.