Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin nelikymppiset naiset kommentoikaa

Vierailija
08.12.2010 |

Mitäs tuumaisitte jos ystäväpiiristänne joku mies alkaisi seurustella parikymppisen likan kanssa?

Itsellä on nyt tällainen tilanne ja tämä mies tietysti toivoisi, että me ystäväpiirin naiset ottaisimme tämän tytön ystäväksemme. Olemme siis aina viettäneet aikaa pariskunnittain ja tällä miehellä on ollut ennen ikäisensä vaimo.

Eihän siinä mitään muuten, mutta kun tuo tyttö on aivan kun ikäisensä kuuluukin eli näin keski-ikäisen tädin silmissä erittäin lapsellinen. Kaiken lisäksi oma tyttäreni on vain pari vuotta nuorempi. Vaikeaa siis on. Enkä minä sitä sano, että häntä alettaisiin sorsia, mutta tuskinpa käy ihan käden käänteessä tämä ystävystyminen.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhtään kateellisia näiden naikkosten ulkonäöstä? Ettekä yhtään mustasukkaisia omasta miehestänne?

Kaikki miehet eivät ajattele pelkästään **nillaan!

Vierailija
22/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään järkeä olla kateellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhtään kateellisia näiden naikkosten ulkonäöstä? Ettekä yhtään mustasukkaisia omasta miehestänne?

ja tunnen parikymppisiä kohtaan paitsi äidillisyyttä, niin myös lempeyttä kun muistelee omia nuoruusvuosia jotka ovat (onneksi, onnellisesti) jo takanapäin. Itselläni on ikää 39 vuotta enkä pidä itseäni vielä ikäloppuna tai sellaiselta näyttävänä. Mieheni on rakas, fiksu ja aikuismainen, eikä kypsään parisuhteeseen kuulu toisen mustasukkainen kyttääminen.

Vierailija
24/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaakaan, olla vaan kohteliaita ja huomaavaisia. Todennäköisesti se nuori nainenkin pitää teitä eri ikäluokkaan kuuluvina kalkkiksina ;-)

Onhan se vähän niin, että nuorilla on usein aika jyrkkä ja mustavalkoinen ajattelutapa. Toisaalta ikä ei ole takuu viisaudesta sekään.

Koska tuo nainen on ryhtynyt kimppaan nelikymppisen miehen kanssa, nainen joutuu jo hänen kanssaan aika lailla sopeutumaan, etteköhän tekin mene siinä sivussa.

Vierailija
25/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin olisi, vaikka ikä olis lähempänä omaakin, uusi ja vieras on aina uusi ja vieras.

Yrittäisin kuitenkin ystävystyä ihan tavalliseen tapaan, voi ilmetä kuitenkin ns lapsellisuuden takaa aivan ihana nuori nainen.

Vierailija
26/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiset ajatukset tai puheet ovat mielestänne lapsellisia? Ehkä vähän ohi aiheen, mutta kuitenkin. Mitä sellaista ne parikymppiset sanoo, mikä on mielestänne lapsellista? Miksi arvelette, että miehet on niistä ajatukista huolimatta kiinnostuneita, miksei mies jättänyt vaimoa vaikka kolmekymppisen takia?

Vierailija
27/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis ihan ok. Sillä edellytyksellä tietenkin, että mies on sinkku tai eronnut.

Tosin en ole koskaan ollut tuollaisissa porukoissa, joissa pariskuntien puolisot ovat keskenään automaattisesti ystäviä keskenään. Jos uusi tyttöystävä on mukava ihminen(vaikka jonkun mielestä "lapsellinen"), niin misksi paheksuisin heidän suhdettaan!!

Mutta en tarkoita, että alkaisin kaveeraamaan tai pitämään ystävänä mieheni kaverin puolisoa - valitsen itse ystäväni - olipa hän minkä ikäinen hyvänsä. Ikä ei myöskään olisi minun puoleltani este ystävyydelle.

Vierailija
28/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea nyt alkaa keksimään mitään tiettyjä esimerkkejä.. Mutta keskusteluissa esim. tulee esiin siten, että mielipiteet saattavat olla todella naiveja ja musta-valkoisia, koska elämänkokemusta ja -näkemystä ei vielä juurikaan ole.

Kyllä minä muistan itsekin kuinka ehdoton olin omissa mielipiteissäni. Kunnes elämä tuli ja opetti.

millaiset ajatukset tai puheet ovat mielestänne lapsellisia? Ehkä vähän ohi aiheen, mutta kuitenkin. Mitä sellaista ne parikymppiset sanoo, mikä on mielestänne lapsellista? Miksi arvelette, että miehet on niistä ajatukista huolimatta kiinnostuneita, miksei mies jättänyt vaimoa vaikka kolmekymppisen takia?

Vierailija
29/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt joku esimerkki tulee mieleen naivista mielipiteestä?

Vierailija
30/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jo 4v.

Ovat saman henkisiä ja onnellisia.

Vierailija
31/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alinomaa mitä muut hänestä ajattelevat ja kuinka hänet hyväksytään kaveriporukassa. Parikymppinen ei vielä osaa vetää rajoja siihen mitä itse oikesti haluaa tehdä ja mitä muiden mielestä kuuluu tehdä ja tämän vuoksi voi tulla helposti manipuloiduksi vanhemman miehen taholta. Parikymppinen voi kuulua johonkin lapselliseen alakulttuuriin (gootit, pissikset) ilman että se on iän vuoksi irvokasta. Parikymppisellä on usein fantasioita elämästä julkisuudessa ja liiallisia kuvitelmia omista kyvyistä. Tunne-elämä voi olla myrskyisä sillä kestäähän aivojen aikuistuminenkin peräti 24:ään ikävuoteen saakka. Parikymppisellä on opiskelut kesken ja elämä ihan alussa, eikä hän välttämättä vielä tiedä mitä haluaa tehdä isona. Elämää on takana vasta lapsuuden ja teini-iän verran. On keski-ikäiseltä mieheltä väärin vaatia sen ikäistä elämään jo samoja asioita mitä keski-ikäinen haluaa, jos mies itse on saanut aikanaan elää oikean nuoruuden.

Vierailija
32/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena on ehdoton ja aika mustavalkoinen ajattelutavassaan.

Siis vaikka että "miksi joku nainen ei jätä heti miestä, jos se pettää/lyö kerrankin!". Tai "jos mies ei tee kotihommia, se on naisen vika, mitäs otti sellaisen." Tai "hullun hommaa tollanen elämäntapa (oli melkein mikä vain), minä en ainakaan KOSKAAN"...

Nuori ihminen ei näe, että kaikkeen ei valitettavasti voi kamalasti itse vaikuttaa. Tai että melkein kaikessa on hyvät ja huonot puolensa, myös miehissä - ja aina se on hyvin yksilöllistä ja tilannekohtaista, millaista ihminen kompromissin vuoksi kestää.

Tuossa oli siis vain esimerkkejä, ei kannata takertua yhteen niistä.

Ja juu: on meissä nelikymppisissäkin typeriä ja lapsellisia naisia joukossa, mutta parikymppisissä niitä VIISAITA ei juurikaan ole, vaikka nainen olisi älykäskin...

Vierailija
33/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka että "miksi joku nainen ei jätä heti miestä, jos se pettää/lyö kerrankin!". Tai "jos mies ei tee kotihommia, se on naisen vika, mitäs otti sellaisen." Tai "hullun hommaa tollanen elämäntapa (oli melkein mikä vain), minä en ainakaan KOSKAAN"...

perusplastalaiselta btw.

Vierailija
34/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusplastalaiselta btw.

keski-ikä lienee alle 30.

Vierailija
35/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut ja minulla on vakituinen työ.

Olen matkustellut paljon.

Rakensin omakotitalon ja olin asuntovelallinen. Pitkä parisuhde myös takana joka kaatui rankkoihin, läpikäytyihin lapsettomuushoitoihin.

En ymmärrä eräiden kommentteja nuoren kypsymättömyydestä.

Joku 20v voi olla kypsempi ja järkevämpi kuin 40v.

Vierailija
36/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut ja minulla on vakituinen työ.

Olen matkustellut paljon.

Rakensin omakotitalon ja olin asuntovelallinen. Pitkä parisuhde myös takana joka kaatui rankkoihin, läpikäytyihin lapsettomuushoitoihin.

Joku 20v voi olla kypsempi ja järkevämpi kuin 40v.

Kirjoita viestisi muistiin ja lue parinkymmenen vuoden kuluttua, yllätyt.

Vierailija
37/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut parikymppisena (lue: myos minulla itsellani) aika jyrkkia ja ehdottomia ajatuksia monesta asiasta, jotka ian myota ovat kovasti pehmenneet ja hioutuneet. En ehka itse enaa nyt neljakymppisena jaksaisi keskustella kovin pitkaan ihmisen kanssa, jolla on sellaisia ajatuksia kuin itsellani parikymppisena. ;-) Ehka myos epavarmuus, joka voi ilmeta monin tavoin, kuuluu nuoruuteen, ja voi olla rasittavaa sivustaseuraajalle. Ei nyt tule muuta niin ikasidonnaista mieleen, mutta totta on etta vaikka tykkaankin kovasti monista lahipiirini parikymppisista likoista, en ehka jaksaisi viettaa sosiaalista elamaani heidan kanssaan. Ollaan vaan eri elamanvaiheissa, ei siina sen kummempaa tarvitse olla.

Vierailija
38/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut ja minulla on vakituinen työ. Olen matkustellut paljon. Rakensin omakotitalon ja olin asuntovelallinen. Pitkä parisuhde myös takana joka kaatui rankkoihin, läpikäytyihin lapsettomuushoitoihin. En ymmärrä eräiden kommentteja nuoren kypsymättömyydestä. Joku 20v voi olla kypsempi ja järkevämpi kuin 40v.

Ensinnäkin, ei tässä ole sanottu, etteikö nuori voi olla hyvin järkevä. Ja herranen aika: yksilöitähän kaikki ovat, nuoret ja vanhat.

Sanottiin, että hän on aika jyrkkä ajattelutavassaan.

Toiseksikin, ei tässä ole kyse kokemusten määrästä, vaan ihmisten ja elämien myötäelämisestä ja ymmärtämisestä. Ihminen voi kokea monenlaista, mutta olla oppimatta mistään - jos ei opi samalla taitoa ymmärtää ihmisten ajattelutapoja, toimintaa, mielihaluja...

PS: kaikella kohteliaisuudella, sinulla ei ole voinut olla oikeasti PITKÄÄ parisuhdetta takanasi. Ei 23-vuotiaalla. Kauhea kiire sinulla on ilmeisesti ollut keskiluokkaistua ja vakinaistua, kun olet tuohon ikään mennessä jo hankkinut omakotitalon (kuka sen muuten oikeasti rakensi?) ja käynyt läpi rankat lapsettomuushoidot... paljon olet kokenut, mutta opitko jotain myös, sitä emme voi tietää.

- 43 vee, takana 24-vuotinen parisuhde ja siinä mukana myös neljän vuoden lapsettomuushoidot -

Vierailija
39/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppinen voi olla fiksu, mutta elämänkokemusta heillä on silti todella vähän vaikka olisikin mahduttanut nopealla tahdilla muutamaan vuoteen paljon tapahtumia. Kaksikymppinen kertoo elämästään usein liioitellen ja pyrkien tekemään kuulijoihin vaikutusta. Nelikymppinen ei välttämättä tee mitään numeroa itsestään, matkoistaan tai työkokemuksestaan vaan keskittyy aivan toisenlaiseen vuorovaikutukseen.

Vierailija
40/90 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me otettiin se vahan siipiemme suojiin, ja pitaahan se meidat mukana trendeissa.

En tieda vaikuttaisiko erilaiselta jos tytto seukkaisi jonkun porukan miehen kanssa.

Antakaa sille uudelle tytolle mahdollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi