Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen tapaillut kivaa miestä - nyt selvisi ikävää miehen taustoista

Vierailija
08.12.2010 |

Olen jo jonkin aikaa tapaillut ihan vakavalla mielellä erään miehen kanssa, mies on ollut myös vakavissaan.

Jonkin verran olemme myös puhuneet toistemme menneisyydestä, ainakin itse olin siinä käsityksessä, että ne oleellisimmat on kerrottu.

Nyt sitten selvisi, että mies on ollut 2 kertaa naimisissa ja kerran avoliitossa, jokaisesta näistä suhteista on myös lapsia. Mies on nolo ja vaitinainen asiasta, minusta nuo ovat taas sellaisia, jotka olisi pitänyt kertoa.

Ei pelkästään se, että salasi asiat, myös se ihmetyttää että lapsia on kolmen eri naisen kanssa. En tiedä tapaako edes lapsia, ei ainakaan säännöllisesti.

Miehen mielestä nyt ylireagoin, omasta mielestäni en. Tekisi mieli juosta karkuun ja kovaa, mutta tuo mies on kyllä kiva.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole nyt helvetin varuillasi kuitenkin. Todella epäreilua jättää mainitsematta lapset kokonaan. Olisihan hän sen tiedon voinut salata, että ovat eri naisille. Ei vaikuta rehelliseltä tyypiltä, ja voi olla että ajan myötä paljastuu muutakin ikävää. Onneks kivoja miehiä on paljon muitakin.

Vierailija
22/62 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sekundaari psykopaatti on puolestaan impulsiivinen. Hän kyllästyy helposti, eikä hänellä ole realistisia pitkän ajan suunnitelmia. Hän ei kanna vastuuta elämästään eikä kenestäkään ihmisestä vaan elää muiden siivellä.

Hylännyt kolme lasta!? Soiko kellot?

Psykopaatti ei ole elokuvien veitsi kädessä kuolaava hullu, vaan keskimääräistä älykkäämpi, nokkela ja taitava keskustelija, joka saa ihmisiltä haluamansa – rahaa, valtaa, seksiä – viehätysvoimansa ja sosiaalisten kykyjensä ansiosta. Sosiaalinen suosio on luonnehäiriöiselle elinehto. Yleisin psykopaattien uhrien kysymys kuuluukin: Miksi annoin sen tapahtua? Kuinka saaton olla niin tyhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, jotain rajaa tohon diagnosointiin.

Vierailija
24/62 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran nyt on perusasiat muutenkin jaettu. Olen seurustellut muutaman isän kanssa ja kyllä asioista on puhuttu viimeistään tokilla treffeillä ja näytetty kuvia ja juteltu lapsista.

Viimeksi seurustelin psykopaatin kanssa ja alkoi vähän nousemaan erilaista paskaa pintaan. Sillee just vaivihkaa... ai niin, unohdinksmä kertoa, että mun eksä syyttää mua pahoinpitelystä... mutta ei se oo totta, en mä niin tekis. No, vittu teki.

Loppujen lopuksi osoittautui, että ihana, viehättävä, älykäs ja ymmärtäväinen mies oli täysin hullu, neuroottinen, kontroilloiva ja vaarallinen.

nimim. yh, joka juoksisi 500 kmh tuossa vaiheessa

Vierailija
25/62 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mies, nainen ja kaksi lasta, omakotitalo ja tavallinen elämä. Mies on katucharmikas, hyvä tarinankertoja. Sellainen mies, jonka tavatessaan tuntee, että tämä on Erityisen Mukava Juuri Sinulle. Sellainen mies, joka nappaa vaimoaan vyötäröstä monen avioliittovuoden jälkeenkin ja saa suhteen näyttämään täydelliseltä.

Tavataan sama mies muutaman viikon päästä. Edessä on lomamatka ystäväporukalla, jossa mies on tuore, tuttavuus. Kaikkien kaveri, selkään läiskijä.

”Muijat mukaan, totta kai”, mies sanoo ja järjestää kaiken. Kun lähtöpäivä koittaa, hän kaartaa tapaamispaikan pihaan. Käsi on taas naisen vyötäisillä. Nainen vain on eri kuin pihamaalla. Hän hehkuu onnea ja esittelee kihlasormustaan. Seurueen leuka loksahtaa auki, ja kun onnellinen morsian käy autolla, Mies katsoo kaikki hiljaiseksi.

”Pidätte suut kiinni.”

Jostain syystä me pidämme. Vaikea käsittää miksi, vaikka edessämme seisoo tyyppi, jolla on kaksi toisistaan tietämätöntä vaimoa. Mies on cool, vaikka hän on juuri jäänyt kiinni megalomaanisesta valheesta.

Psykopatiaguru, amerikkalainen Robert D. Hare kertoo Ilman omatuntoa

-kirjassaan, että suvereeni valehteleminen on yksi psykopaattien leimallisimpia piirteitä. Psykopaattia (= narsistinen persoonallisuushäiriö) ei haittaa valheesta kiinni jääminen, hän vain muokkaa tarinansa uusiksi ja tosiasiat valheeseen sopiviksi. Hän ei piittaa, paljastuuko valehtelijaksi vai ei.

Kerta toisensa jälkeen psykopaatti puhuu itsensä kuiville tilanteesta, jota sana umpikuja olisi tavallisessa elämässä liian laimea kuvaamaan.

Psykopaatti ei ole elokuvien veitsi kädessä kuolaava hullu, vaan keskimääräistä älykkäämpi, nokkela ja taitava keskustelija, joka saa ihmisiltä haluamansa – rahaa, valtaa, seksiä – viehätysvoimansa ja sosiaalisten kykyjensä ansiosta. Sosiaalinen suosio on luonnehäiriöiselle elinehto. Yleisin psykopaattien uhrien kysymys kuuluukin: Miksi annoin sen tapahtua? Kuinka saaton olla niin tyhmä?

Valehtelu, pettäminen ja toisen ohjailu ovat psykopaatille luontaisia lahjoja. He eivät pohdi tekojensa hyötyjä tai haittoja, ja empatiaan he ovat kyvyttömiä. Heille ei ole kehittynyt omaatuntoa.

Psykopaatit aiheuttavat kärsimyksiä erityisesti lähipiirilleen, perheelle, työyhteisölle tai vaikkapa uskonsisarille ja -veljille. Henkinen, fyysinen ja seksuaalinen väkivalta, uhkailu, kiristäminen ja alistaminen ovat psykopaatin peruskauraa. Hänelle muut ihmiset ovat materiaalia, jonka hän valjastaa palvelemaan omia tarkoitusperiään.

Vaikka tällaiset luonteenpiirteet luulisi tunnistavansa koska vain, psykopaatin kohdalla näin ei käy. Uhri voi elää psykopaatin pauloissa vuosikymmeniä, jos hän ei saa tukea ongelman tunnistamiseen.

Asiantuntijat arvioivat vaikeasti luonnehäiriöisiä olevan 1–3 prosenttia väestöstä, lievästi luonnehäiriöisiä enemmän.

Haren kirjassa esitellään psykopaatteja sarjamurhaaja Ted Bundysta lastentappaja Diane Downsiin.

”Suurempaa hankaluutta useammille ihmisille ai­heuttavat ”lievät” tapaukset. He rikkovat harvoin lakia ja joutuvat oikeuteen. Uskallan ennustaa, että luonnehäiriöisten määrä kasvaa paljon, koska yhteiskunnan ihanteet ovat narsistisia – kunhan ei jouduta itse kokemaan sen seurauksia”, sanoo luonnehäiriöasiantuntija Raimo Mäkelä.

Miten päästä irti psykopaatin valtapiiristä?

Uhrin pitää sisäistää ensimmäiseksi, ettei psykopaatin persoonallisuus muutu. Uhri voi muuttaa vain omaa käytöstään ja pyrkiä pois psykopaatin elämästä. Lohduttaa voi myös ajatus, että samalla psykopaatilla on useimmiten monia uhreja. Taustoja tutkimalla saatat löytää kohtalotovereita.

Tieto on valtaa. Mitä enemmän tiedät luonnehäiriöistä, sen helpompi ne on tunnistaa ja sitä kautta ymmärtää myös omaa uhrikäyttäytymistään. Myös jämäkkien sääntöjen luominen auttaa pysymään poissa psykopaatin kuvioista. Pehmoilu on turhaa.

Uhreja leimaa usein yksinäisyys ja heikko itsetuntemus. Psykopaatilla on lähes yliluonnollinen kyky vainuta uhrinsa heikot kohdat, joita hän käyttää häikäilemättömästi hyväkseen päämääränsä saavuttaakseen. He ”saalistavat” tilanteissa, joissa potentiaaliset uhrit ovat vailla seuraa: kontaktipalstoilla, sinkkuilloissa, risteilyillä…

Lyhyesti ilmaistuna: jos joku on liian hyvää ollakseen totta, ei hän olekaan.

http://www.city.fi/artikkeli/Liian+hyv%E4+ollakseen+tosi/1419/

Vierailija
26/62 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin yh:na lähden aina suhteeseen IHAN ENSIMMÄISEKSI kertomalla, että mulla on lapsia. Se karsii kaikki, jotka eivät ole ajatelleet joutuvansa siihen tilanteeseen... että on muitakin kuin minä ja hän.

Vierailija
27/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla oli lapsia kolmen eri naisen kanssa. En pitänyt suhdettamme mitenkään vakavana ja lopetin sen sinä päivänä kun mies ajatuksissaan totesi että haluaisi kanssani lapsen...

Vierailija
28/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi myös miehenä juosta, jos naisella on kolme lasta eri isien kanssa?

Ei moisen kanssa mitään vakavaa kannata alkaa.

Voi sitä muutaman kerran panna mutta ei siitä muuhun ole -se lienee tullut selväksi kaikille.

Vierailija
29/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa ei ole pelkästään se, että ei kerro taustoistaan, vaan että tuollainen kuvio ylipäätään on olemassa. Olisikohan miehellä esimerkiksi kaksisuuntainen mielialahäiriö tai jotain vastaavaa?

Vierailija
30/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs pulla oli uunissa kyseisen tutun ja siis neljännen mehen kanssa alta aikayksikön. Mielenkiintoista nähdä miten tarina jatkuu.

Vierailija
31/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi myös miehenä juosta, jos naisella on kolme lasta eri isien kanssa?

Tosin mun mielestä tässä ehkä vähintään yhtä merkittävää on se että mies ei ilmeisesti ole pahemmin lasten kanssa tekemisissä. Jos tapaat naisen joka on tehnyt kolmesta miehestä yh:n, ei kannata ainakaan toivoa onnellista perhe-elämää.

Vierailija
32/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa etta ihan viaton olisi.

Ja tosiaan, jos puhuu omista lapsistaan vasta 4 kk seurustelun jalkeen on tosi pelottava tapaus...

Esim ekan kanssa vahinko, toinen kieroillut ja kolmannen kanssa suunniteltu mutta ero tuli silti?

Ja kaksihan on avioliitossa syntynyt! Outoa tuossa on se ettei se mies halua tietää kolmesta lapsesta mitään.

Vierailija
33/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt sitten selvisi, että mies on ollut 2 kertaa naimisissa ja kerran avoliitossa, jokaisesta näistä suhteista on myös lapsia. Mies on nolo ja vaitinainen asiasta, minusta nuo ovat taas sellaisia, jotka olisi pitänyt kertoa."

Kyllähän jos suhdetta alkaa myös kertoo aasioita joista ylpeä, jotka oleellisia tms. Eli lapset. Jos ei 4 kk kerro niin onhan se salailua tai asian kiertelyä.

Veikkaan että joku muukin suhde miehellä on alkanut samoin, ei ole kertonut lapsista ja sitten hurmannut naisen ja tehnyt lapsen, vahingossa tms seksiä kuitenkin harrastaen ja sit taas eteenpäin.

Toki voi olla hurmaava ja onkin, ei kai ihmiset ihastuisi. Mutta hauskaahan voi olla kenen kaa vaa, mutta arki ja vastuu on eri asia.

En tiedä onko turha neuvoa ja onkin: olet ihastunut ja jäät mihen kanssa olemaan.

Kantapään kautta kai ne muutkin naiset on oppineet, ne joille ehti tulla seksistä lapsi.

Mies ehkä ihastuu helposti ja vakuuttaa rakkauttaan ja on sokea sille, mitä itse oikeasti on ja mitä haluaa. Jotkut sotkee sujuvan seksin rakkauden tunteisiin ja ovat sitten seksistä muka rakastuneita, uskoen ainakin itse.

Vierailija
34/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Valehteli? Ei, jos se ei tullut puheeksi.

B) Salaili? Ei, katso edellinen.

C) Jokainen ei koe lyhyen (4 kk ajan) seurustelun aikana sopivaksi tuoda lapsia esille, niin tekee yh-mammatkin se tuntuu olevan ok?

tarkoituksella jotain oleellista kertomatta on se valehtelua.

Kyllä lapset pitäis tuoda esille ennen kun edes aletaan seurustelemaan. Korkeintaan voisin hyväksyä että ensitapaamisella ei kerro, ja sillon syy saa olla ihan mikä hyvänsä.

Vierailija
35/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaaviin tyyppeihin? Ehkä naiset vaistoavat, että kyseessä on ns. alfauros, joka saa naisen kuin naisen? Huolehtivaa isätyyppiä mies ei välttämättä ole, mutta tuskin on ns. "tylsä" muutenkaan.

Vierailija
36/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat naiset sitten ottavat eron ja kasvattavat lapsensa yksin.

Vierailija
37/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies ei olisi niin kiva, niin ei sitten varmaan olisi niin monta entistä.

Onhan se ihan kivaa niin kauan kun se kestää, eli kunnes sinun jälkeesi tulee se viides nainen, ja kuudes, ja ...

Vierailija
38/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katso että ne ovat varoituskellot, eikä hääkellot!

Mieti haluatko olla se neljäs rivissä?

Vierailija
39/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse äläkä katso taaksesi.

Vierailija
40/62 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oli mun fysiikan ope tekussa. Sillä kolmen kanssa lapsia ja neljännen kanssa sitten asui avossa. Iski vuotta alemmalla luokalla olleen tytön ja vei kotiinsa. Siellä avokki kertoi, että ota se vaan. Johan minä olen siitä aivan tarpeeksi saanut. En vaan ole saanut aikaiseksi aiemmin lähteä.