Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisipa kiva antaa muutama kymppi köyhän perheen jouluruokia varten,

Vierailija
08.12.2010 |

mutta tämä netti on täynnä kusettajia, joku ei tarvitseva sen kuitenkin saisi :/ Järjestöjä en haluaisi rikastuttaa yhtään.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro.Täälä ois 10 hengen perhe jolle kyllä tulis tarpeeseen tuollainen joulu kyllä.Muuten kyllä jää melkein joulu ruokien hankintaan vaan ja villasukkiin.Ei kyllä menis turhaan voin luvata..lapset 18v-4kk.T.perhe valkeakoskelta!!marko722@luukku.com

Vierailija
62/70 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa nimittäin että suuri osa näistä vähävaraisista käyttää rahansa viinaan ja tupakkaan ja sitä en halua tukea.

Olen tupakoimaton absolutisti opiskelija yh. Avasin jo saadut joululahjapaketit alkuviikosta, keräsin niistä rahat (100€ wau!) pois ja teippasin paketit taas kiinni. Näillä saadaan hyvin pieni kinkku ja muut ruuat sekä pienet paketit. Ostettiin jopa punainen lyhty jossa sydämenmalliset aukot kun poika siihen niin ihastui ja jouluisia askartelutarvikkeita. Ilman lahjojen avaamista olisi ollut (tyhjensin lapsen säästötilin) 50€ käytettävissä koko joulukuuhun (itsenäisyyspäivästä alkaen) sisältäen peruselämisen ja joulukulut. Eli ei mitään joulukuluja... Kaikki muu meni alkukuusta kun oli kertyneitä laskuja, ollut vähän huono syksy.

Niin ja meillä yksi aikuinen ja kaksi lasta.

Loukkaava tuo oletus että "köyhä" käyttäisi paljon alkoa ja tupakkaa tai ei osaisi laskea rahojaan. Joskus tulot vain ovat todella pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa nimittäin että suuri osa näistä vähävaraisista käyttää rahansa viinaan ja tupakkaan ja sitä en halua tukea.

Olen tupakoimaton absolutisti opiskelija yh. Avasin jo saadut joululahjapaketit alkuviikosta, keräsin niistä rahat (100€ wau!) pois ja teippasin paketit taas kiinni. Näillä saadaan hyvin pieni kinkku ja muut ruuat sekä pienet paketit. Ostettiin jopa punainen lyhty jossa sydämenmalliset aukot kun poika siihen niin ihastui ja jouluisia askartelutarvikkeita. Ilman lahjojen avaamista olisi ollut (tyhjensin lapsen säästötilin) 50€ käytettävissä koko joulukuuhun (itsenäisyyspäivästä alkaen) sisältäen peruselämisen ja joulukulut. Eli ei mitään joulukuluja... Kaikki muu meni alkukuusta kun oli kertyneitä laskuja, ollut vähän huono syksy.

Niin ja meillä yksi aikuinen ja kaksi lasta.

Loukkaava tuo oletus että "köyhä" käyttäisi paljon alkoa ja tupakkaa tai ei osaisi laskea rahojaan. Joskus tulot vain ovat todella pienet.

Vaatelahjoitukset etc sukulaisilta kelpaavat aina, utta ylpeys ei riittäisi minkään vieraiden keräämän säälilahjan vastaanottamiseen. Tai ehkä sitten kun lapset niin isoja että osaavat selkeästi kaivata. Nyt eivät vielä tajua jos joulupöytä ei olekaan niin notkuva kuin tapana tai lahjat eivät kalliita ja monin kappalein. Sitten tulee ongelmia kun alkavat tajuta että kavereilla on erilaiset joulut pelikonsoleineen ja joulukuusineen... Nyt ovat onnellisia vaikka tarra-arkista karkkipussin kanssa ja ruokana uunilohesta ja koristellusta kattauksesta.

Vierailija
64/70 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva tulossa, isi päätti lähteä elämään omaa elämäänsä ihan yllättäen:( Siis äitiysrahalla ja minimielareilla mennään.

Meillä kyllä on joululahjat, ruuat, kuusi ja ostettu pukkikin pitää tänä vuonna hankkia (ennen ollut joku miehen kavereista). Mutta se tarkoittaa että kaikki laskut vuokraa myöten siirretään tammikuulle. Joulu täytyy olla, ei meillä mitään kalliita lahjoja ja luksusta ole varmaan moniin varakkaampiin verrattuna, mutta sentään jouluruuat ja herkut. Oma äiti oli kolmen yh ja meilläkin oli aina jouluna parempaa kuin muutoin, siksi se oli niin ihmeellistä aikaa.

Sossussa ei käydä vaikka tulojen mukaan sieltä saataisiinkiin ja jollain köyhyysmittareilla varmaan ollaan surkeista surkeimpia. Pesukonekin puuttuu ja siihen säästetyt rahat meni joululahjoihin, on meillä pesutupa viereisessä talossa kuitenkin. Mutta mitään ruoka-apua ym. ei olla haettu, mulle tulisi jotenkin itselle paha olo siitä, että näinkös alas sitä on nyt vajottu..Juuri sellainen leimattu olo. Meidän tulot menee jopa pari sataa alle toimeentulotukinormien jos ottaa terveydenhuolto- ja sähkölaskut mukaan. Mutta silti en koe meitä "autettaviksi köyhiksi", toki apu olisi erittäin tarpeen.

Oman henkisen hyvinvointini vuoksi tuntuu kuitenkin että pitää selviytyä itse. Ruoka ollut joulukuun halvinta mahdollista ja lasten talvivaatteet käytettyinä ostettuja. Mitään apua ei keneltäkään tule, paitsi yhtä köyhältä siskoltani joka toi ruoka-avustuksista saatuja jauhoja ym. joita he saivat yli oman tarpeen. En edes oikeastaan ajattele että oltaisiin köyhiä kun meillä joulu kuitenkin on varaa hankkia, sitten kyllä pihistellään vielä tammi- ja helmikuu laskuja maksellen..

Olen vaan niin peruspositiivinen ihminen että en osaa ottaa tilannetta surkeana vaikka se varmaan ulkopuolisen silmin näyttääkin tosi surkealta ja vaikealta. Ollaan sentään terveitä, toisin kuin jotkut syöpäsairaat, masentuneet ym. Ottaisin mielelläni apua vastaan jos joku tuttu sitä tarjoaisi, mutta tuntemattomalta olisi vähän outoa.

Vierailija
65/70 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jotenkin yrittää auttaa, suuria en voi itsekään luvata. Ehkä järkevämpää avustaa omalla alueella, jos on tavarasta kyse. Mulla on esim. lastenvaatteita, jonkin verran pelejä ja leluja - siis käytettyjä, mutta ok kuntoisia. Jos jotakin muuta tarvitaan, voin myös kysellä/kerjätä tarvittaessa;-).

Muistattehan kaikki myös tämän linkin: http://www.hopeyhdistys.fi/

Etusivulta löytyy kohta "kaipaan apua". Ilmoittakaa sinne, mitä tarvitsette ja missä! On paljon helpompaa löytää antaja ja tarvitsija samoilta sijoilta.

Vierailija
66/70 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olette lahjoittaneet rahaa köyhille perheille jouluksi.

Meidän köyhä perheemme (kuusi henkeä, käteen jää vuokran jälkeen 700-800e/kk) on saanut MLL:n 70e arvoisen joulumieli-lahjakortin kahtena vuonna ja se on tullut tarpeeseen. Olemme ostaneet sillä jouluruokia, pikkukinkun, hedelmiä ja karamelleja lapsille.

Vierailija
67/70 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jakaa niitä sitten hakemusten perusteella tarvitsijoille. Näin siis ainakin Nokialla.

Oisko teidän seurakunnalla vastaavaa?

Vierailija
68/70 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ollaan kahden opiskelijavanhemman ja lahden lapsen perhe. Siksi emme saa sitä, kun emme ole sossun asiakkaita. Täällä lahjakortteja jakaa vain sosiaalitoimisto, ja emme saa rahaa sieltä kun pitäisi ottaa täydet opintolainat ensin ennen kuin toimeentulotukea saisi. Joka vuosi olemme joutuneet melkein tappiin asti opintolainoja nostamaan mutta parin kuukauden lainat vuodessa olemme yrittäneet jättää nostamatta, säästää näin tulevien vuosien lainakuluissa vähän.

Viime vuonna mieheni sai potkut osa-aikatyöstä juuri marraskuun alussa ja joulukuun tilanne näytti katastrofaaliselta. Sitten sairastuin vielä itse vakavasti. Kysyin apua neuvolasta, mutta sain kuulla että nämä Joulumieli-lahjakortit jakaa sossu ja niitä tulee tämän ison kaupunginosan sossulle vain muutama.

Kirkoltakin kysyin, mutta heidän tuki olisi vaatinut samanlaisen paperisodan kuin sossu ja itse en pahasti sairaana jaksanut sitä tehdä ja mies ei oikein osannut kun on Asperger.

Saimme sitten kuitenkin EU-ruokakassin, mutta sekin oli vähän ongelmallinen kun itse olen keliaakikko, mies täysin laktoosi-intolerantti ja lapset ruoka-allergisia. Meni maitojauheet yms. hukkaan. :(

Tänä vuonna mies on taas osa-aikatyössä mutta edelleen joudumme maksamaan takaisin luottoa, joka silloin oli pakko ottaa että pysyttiin hengissä. 50€ on kuussa varaa lyhentää ja korot on kovat.

Onneksi tuli meille sentään joulu viime vuonna kun sukuni keräsi kolehdin että päästiin äitini luo pohjoiseen jouluksi ja siellä oli lapsille muutamat paketitkin kullekin ja ruokaa onneksi riitti. Esikoinen sai myös pari päivää ennen joulua Joulupuu-paketin kun oli jäänyt yli yksi juuri hänen ikäiselle hankittu lahja.

Tänä vuonna meillä on ollut varaa ostaa kummallekin lapselle toiveenmukainen lahja ja kyllä ollaan onnellisia!

Vierailija
69/70 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään ottaisin apua vastaan ihan ruokana...esim jos kinkun sais ni olisin todella onnellinen siitä..

mutta meillä köyhilläkin joillakinn on ylpeys..joten ei ole helppo ottaa apua vastaan keneltäkään vaikka siihen tarvetta ois..

ja voin rehellisesti sanoa että minä en juo viinaa...nyt joulun aikaa ostin yhen punavinkkupullon jota voin sekoittaa glökiin, mutta yks pullo riittää koko joulun ajaksi..

mutta tupakkaa poltan..

ja on aivan turha yleistää että kaikki köyhät tuhlaa rahansa viinaan..

minä käytän mahdollisimman vähän rahaa ruokaan..ostan sen mikä on pakko ja loput jotka siitä jää yli ni tuhlaan lapseni joululahjoihin...

Vierailija
70/70 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni olemme molemmat absolutisteja koska olemme molemmat alkoholistiperheestä. Eli meilläkään ei raha viinaan hupene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi