Olisipa kiva antaa muutama kymppi köyhän perheen jouluruokia varten,
mutta tämä netti on täynnä kusettajia, joku ei tarvitseva sen kuitenkin saisi :/ Järjestöjä en haluaisi rikastuttaa yhtään.
Kommentit (70)
Ehkä siksi, että kaikki eivät ole lahjakorttien ja muiden apujen piirissä?
ap
Ehkä siksi, että kaikki eivät ole lahjakorttien ja muiden apujen piirissä?
ap
apua suoraan toiselta, tuntemattomalta ihmiseltä? Ehkä kannattaa väähn toppuutella omaa innostuneisuuttaan ja osallistua johonkin jo mianittuun keräykseen: miksi aloittaa uutta kun on hyviä, jo entuudestaan tuttujakin olemassa?
Tiedän, koska olen itse saanut muinoin heiltä 60e lahjakortin jouluksi - muutoin olisikin jäänyt joulu meiltä väliin.
Olin tuolloin 1-vuotiaan lapsen totaali-yh, ja asunnossamme paljastui vakava homeongelma joka pakotti tekemään kalliin muuttopäätöken, jo toisen vuoden sisällä. Lapsi oli massuvaivainen ja itkuinen, sylissä aina. Samaan aikaan isäni joutui sairaalaan toistuvasti vakavan sairauden vuoksi (johon myöhemmin kuoli), ja äitini oli ihan rikki eikä hänestä ollut auttajaksi. Minä olin täysin loppu henkisesti, ja talous oli tosi tiukilla (mikä oli toki osittain oma vika, kun en halunnut vielä laittaa lasta hoitoon ja palata töihin, mutta ilman noita muuttoja oltais pärjäilty ihan ok). Oltiin mukana MLL:n kerhotoiminnassa jonkin verran, ja neuvolasta oli vinkattu meistä kun lahjakortin saajia valittiin. Monesta saatiin se ehkä turhan heppoisin perustein, mutta ette tiedä miten upea fiilis oli mennä lähikauppaan ja ostaa ihania turhuuksia edes vähän :) Isolla kiitollisuudella muistan vieläkin tuota lahjakorttia, ja kiitän sen antajia.. ja toki laitan hyvän kiertämään nyt kun talous ja elämä on kohdillaan.
Monesta saatiin se ehkä turhan heppoisin perustein, mutta ette tiedä miten upea fiilis oli mennä lähikauppaan ja ostaa ihania turhuuksia edes vähän :)
Siinä se TAAS nähtiin, turhuuteen nämä keräykset menee eikä tarpeeseen. Fiilistele siinä nyt sitten.
Monesta saatiin se ehkä turhan heppoisin perustein, mutta ette tiedä miten upea fiilis oli mennä lähikauppaan ja ostaa ihania turhuuksia edes vähän :)
Siinä se TAAS nähtiin, turhuuteen nämä keräykset menee eikä tarpeeseen. Fiilistele siinä nyt sitten.
mitä sillä sun mielestä olisi pitänyt ostaa, vettä ja leipää?
ymmärrän että haluaa nähdä sen kun tavara menee perille, mutta mun mielestä siinä tulee inhottavasti korostettua antaja-saaja asetelmaa; miksi muuten haluaa antaa suoraan tuntemattomalle, kuin että saa jotenkin kiillotettua omaa sädekehäänsä, siis niin kuin aikuisten oikeesti?
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1878684-anna-hyvan…
Luultavasti tuolla voisi joku tarjota myös koko settiä :-)
Ja siitä ajatuksesta, että "jos se sittenkin menee huijarille..." Mä en ainakaan jaksa panikoida. Mulle kerrotaan että on tarvetta, minä autan ja saan hyvän mielen auttamisesta.
Mulle on melko hailee, mitä vastaanottaja avullani tekee, jostain syystä se sitä kuitenkin tarvitsi.
Vähiin jää autettavat, jos ei pysty luottamaan.
Jos jollakin olis sellaisia lahjoittaa.
lahja joulupuu- tms. keräykseen. Tiedän, että menevät perille (ystävän lapsi ollut lahjan saajana).
on Hyvä Joulumieli- keräyksestä.
Pari vuotta sitten lahjoitin itse muutaman kympin SPR:lle. ja tänä vuonna minulle tarjottiin Hyvä Joulumieli- lahjakorttia, joka tuli enemmän kuin tarpeeseen.
Ilman lahjakorttia olisi meidän joulu jäänyt juhlimatta. Samoin diakonia toimistosta soittivat ja kertoivat että kolmelle lapselle on lahjat heillä; Jouluppu- keräyksen tuloksena.
Voi tätä onnea. JOkainen lapsi saa lahjan ja ruokaakin saadaan pöytään.
*Syöpään sairastunut 26v.äiti,jonka aviomies on ollut työttömänä 2 vuotta. Lapset 2v.3v.7v.*
että millä perusteella tuo Hyvä Joulumieli-lahjakortti annetaan/valitaan perhe? Kun meidän perhe sai sellaisen muutama vuosi sitten. Meillä oli kyllä tosi huono tilanne, mutta emme olleet nk sosiaalitoimiston asiakkaita. Emme käsittääkseeni olleet mihinkään oikein edes "purnanneet/tiedottaneet" tilanteestamme. Olikohan joku voinut ilmoittaa meidät siihen? Vai mitenköhän se meni? Olen kyllä ikuisesti kiitollinen tästä lahjakortista. Sen avulla perheemme sai hankittua joluruoat:)) Joten kiitos kaikille teille lahjoittajille! Olen myöhemmin osallistunut itse lahjoituksin mm Pelastusarmeijan keräyksiin ja toivoakseni voinut auttaa vastaavasti jotakuta muuta.
Ja niin ihana kuin se olikin, niin en kuitenkaan väitä että oltaisiin sitä välttämättä tarvittu. Kysyin neuvolatädiltä että löytyisikö kuitenkin joku joka sitä enemmän tarvitsee, johon täti totesi ettei sun tarvitse sitä miettiä, täytätte kuitenkin kriteerit. Mutta meidän joulu ei kyllä ole kiinni tästä 70 eurosta, eli sikäli enee vähän usko siihen meneekö oikeasti tarvitseville. tai jos men ollaan niitä jotka sitä tarvitsee niin sitten ei voi kauhean huonosti mennä muillakaan.
Ja niin ihana kuin se olikin, niin en kuitenkaan väitä että oltaisiin sitä välttämättä tarvittu. Kysyin neuvolatädiltä että löytyisikö kuitenkin joku joka sitä enemmän tarvitsee, johon täti totesi ettei sun tarvitse sitä miettiä, täytätte kuitenkin kriteerit. Mutta meidän joulu ei kyllä ole kiinni tästä 70 eurosta, eli sikäli enee vähän usko siihen meneekö oikeasti tarvitseville. tai jos men ollaan niitä jotka sitä tarvitsee niin sitten ei voi kauhean huonosti mennä muillakaan.
saatiin kutsu noutamaan lahja, mutta ei meillä ole tavarasta puutetta, paketteja tulossa joka suunnalta. Kun soitin ja sanoin että kiitos mutta ei tarvita, niin sossun perhetyöstä sanoivat että hae ihmeessä, siel on ollu hyviä lahjoja. Tuli jotenkin paska fiilis niiden puolesta jotka paketteja hyvästä sydämestään vie tarvitsevia varten.
saatiin kutsu noutamaan lahja, mutta ei meillä ole tavarasta puutetta, paketteja tulossa joka suunnalta. Kun soitin ja sanoin että kiitos mutta ei tarvita, niin sossun perhetyöstä sanoivat että hae ihmeessä, siel on ollu hyviä lahjoja. Tuli jotenkin paska fiilis niiden puolesta jotka paketteja hyvästä sydämestään vie tarvitsevia varten.
Ainakin MLL:n 70e:n lahjakortteja toimitetaan ihan hyvätuloisillekin perheille, jos heillä on muuten ollut vaikeaa vuoden aikana. Lahjakortin on tarkoitus tuottaa hyvää mieltä saajalleen.
tänä vuonna niin, että menin yhden ammatillisen oppilaitoksen opon juttusille ja pyysin häntä antamaan sähköpostiosoitteeni opiskelevalle yksinhuoltajaädille tai -isälle. Opo teki näin ja minuun otti sitten opiskelija yhteyttä ja nyt joulun alla vien tälle perheelle 40 euron arvosta lahjakortteja Prismaan. Olen aivan varma, että tänä vuonna apuni menee aivan oikeaan osoitteeseen :)
70 euron lahjakortteja jaetaan esim. lastensuojelun asiakkaille, joilla ei ole mitään taloudellisia ongelmia. Myös kaikki perheen lapset saavat lahjat keräyksestä ja niitä oikein tuputetaan..
tosiaan vaikeaa lahjoittaa tuntemattomille ja törkeetä antaa suoraankin,,, viekää tavarat vaikka kierrätyskeskukseen...siinä kyllä se riski että joku myy niitä kirpparilla..
Seurakunnastako? Vai mihin tahoon pitäisi ottaa yhteyttä? Minua auttaisi valtavasti se ruokakassikin, palkka pieneni puolella tänä syksynä kun työt väheni ja nyt eletään lapsen kanssa todella pienellä rahalla, enkä jotenkin ole kehdannut mitään sossun rahaa hakea, vaikka siihen oltaisiin varmasti oikeutettuja nyt näillä tuloilla. Pakko niellä ylpeys ja astella sossuun, jos ei parempaa työtä löydy, mutta jouluksi olisi mukavaa saada muutakin pöytään kuin puuroa, joten auttaisiko seurakunta?
niin pitäkää ketjua ylhäällä huomenissa. Mie lähen nyt kotiin enkä ehdi tänä iltana roikkua netissä...